Gå til innhold

Alternativer til Sim City?


Anbefalte innlegg

Har i de siste ukene fått igjen lysten til å spille noe innenfor samme "gate" som Sim City, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for ett spill.

 

Vet om noen andre titler som for eksempel Cities Xl, Anno-serien og eldre Sim City-spill. Har forøvrig et krav, spillet jeg velger må IKKE være eldre enn 10 år gammelt.

 

Og etter en lengre tid med febrilsk søking på Google, kom jeg fram til at jeg kunne spørre folk her på forumet.

Så da lurte jeg på om dere vet om noen veldig gode alternativer til Sim City? Og har eventuelt det nyeste Sim City blitt godtatt av allmennheten etter innføringen av offline-mode, nok til at det er mulig å vurdere det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er du så opptatt over at det må ikke være over 10 år? Er svært lite å velge fra i City Building sjangeren.

 

Cities XL er jo ikke så gamme, kom ut i 2009, Platnium kom ut i 2013.. Personlig liker jeg den bedre en den nye Sim City. Greit nok de har fjernet online for Sim City, men det var jo ikke det som var hovedproblemet i min meining. Byene er forsatt kanon små, og innholdet i spillet er dårlig.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hvorfor er du så opptatt over at det må ikke være over 10 år? Er svært lite å velge fra i City Building sjangeren.

 

Cities XL er jo ikke så gamme, kom ut i 2009, Platnium kom ut i 2013.. Personlig liker jeg den bedre en den nye Sim City. Greit nok de har fjernet online for Sim City, men det var jo ikke det som var hovedproblemet i min meining. Byene er forsatt kanon små, og innholdet i spillet er dårlig.

 

Satte 10 år som en grense for å gjøre det litt lettere, færre spill å velge mellom. Tenker forsåvidt på spill som er lansert de 10 siste årene, Cities XL er innenfor dette. Har vel også tenkt litt ut ifra når de er lansert på Steam.. :roll:

Lenke til kommentar

Cities XL er dødt fra utviklernes side ja, men det er et veldig aktivt community med utallige mods på XL Nation. Man kan lage ekstremt pene og realistiske byer i Cities XL, men spillet har en del problemer med memory leaks osv. Byene føles også litt "døde", men ser du etter et spill å bygge pene byer og sceneries i er det få som når opp til CXL. Ta en titt på byene folk har lagt ut på XL Nation :)

Lenke til kommentar

Er i samme båt som deg trådstarter, og gikk til slutt for et par eldre slagere for å fylle dette hullet. For min del ble det først fylt med Banished, som desverre ikke holder så altfor mange timer før det blir kjedelig. Gikk så for et par dager siden til innkjøp av Pharaoh, Caesar 3 og Stronghold HD. Disse blir alle mer lignende Settlers enn Sim City og utover din grense på 10 år, men som nevnt av Avid er det ikke mye å velge i og det meste verdt å spilles har du antageligvis allerede spilt. Har du ikke spilt spillene nevnt over(hvertfall Pharaoh og Caesar 3) så anbefaler jeg på det sterkeste at du titter på en lets-play e.l. Denne serien er nok den beste i sjangeren(City Building series).

Lenke til kommentar

Du har flaks. Caesar 3, Pharaoh + Cleopatra og Zeus + Poseidon er på tilbud på GOG i dag til en latterlig lav sum. De er bedre enn alle bybyggerspillene som har kommet de siste ti årene, og ser fremdeles pene ut, så kjipt for deg om alderen skal ha noe å si, for da går du glipp av noe.

 

http://www.gog.com/gamerumble

 

Widescreen-patcher til Pharaoh og Zeus kan man forøvrig finne her. Jeg har ikke testet dem, så vet ikke hvor bra de fungerer.

 

http://www.rockpapershotgun.com/forums/showthread.php?10043-Alternate-city-building-Zeus-Pharaoh-Emperor-in-lovely-widescreen

Endret av radiohodet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Litt off-topic: Er AI'en i Sim City fortsatt like monogloid som før? Orker ikke å slette ting på harddiskene for å teste.

 

Den store SimCity-tråden

 

 

Forventer du at skal jeg gå gjennom 269 sider eller mener du at jeg skrev på feil sted?

Aldri sett en mer ubetydelig post.

 

 

So much anger. Det er en mer passende tråd for spørsmålet, siden denne ikke handler om SimCity som sådan. Dessuten kan du kanskje se gjennom de aller siste sidene, så er det mange meninger om spillets nåværende tilstand der.

Lenke til kommentar

 

Widescreen-patcher til Pharaoh og Zeus kan man forøvrig finne her. Jeg har ikke testet dem, så vet ikke hvor bra de fungerer.

 

http://www.rockpapershotgun.com/forums/showthread.php?10043-Alternate-city-building-Zeus-Pharaoh-Emperor-in-lovely-widescreen

Den pakken er gull, skulle ønske jeg ventet noen dager. Anbefales på det sterkeste :)

Får desverre ikke widescreen-patchen til Pharaoh i orden, mulig GoG skaper problemer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...