Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På en av de foregående sidene hadde jeg et spørsmål som angikk en kort trompetsolo. Se nedenfor for spørsmålet mitt.

 

Mens håndballen går i bakgrunnen her, hører jeg noen ganger når et lag scorer en melodiøs trompetsolo. Den repeteres to ganger og kan virke latino/western inspirert ut. Vet noen hvor den er hentet fra?

 

Denne har terget meg den siste uka og i dag fikk jeg muligheten til å laste opp et lydklipp hvor jeg "elegant" nynner klippet. Nyt min luksuriøse stemme og gi lyd fra dere.

 

handballm_llyd.wav

 

Håper på svar! :yes:

Kan det være White Stripes - 7 Nation Army? Jeg hørte i hvert fall den ble spilt da jeg så på håndball en dag.

Lenke til kommentar
På en av de foregående sidene hadde jeg et spørsmål som angikk en kort trompetsolo. Se nedenfor for spørsmålet mitt.

 

Mens håndballen går i bakgrunnen her, hører jeg noen ganger når et lag scorer en melodiøs trompetsolo. Den repeteres to ganger og kan virke latino/western inspirert ut. Vet noen hvor den er hentet fra?

 

Denne har terget meg den siste uka og i dag fikk jeg muligheten til å laste opp et lydklipp hvor jeg "elegant" nynner klippet. Nyt min luksuriøse stemme og gi lyd fra dere.

 

handballm_llyd.wav

 

Håper på svar! :yes:

Kan det være White Stripes - 7 Nation Army? Jeg hørte i hvert fall den ble spilt da jeg så på håndball en dag.

Jeg tror jeg vet hvilken han mener, men greier ikke å kjenne den igjen fra noe bestemt sted. Det er et riff som spilles 1 gang, publikum roper "OLÈ", moduleres opp et hakk og publikum roper "OLÈ" en gang til. Regner med det er den.

 

Dessuten synes jeg det er litt artig at franskmennene bruker white stripes sin sang i VM. Det var dette som var supportersangen til Italia i forrige fotballVM da de slo frankrike i finalen (da zidanne lekte geit). Hadde trodd den melodien var et ømt punkt i fransk historie)

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

 

*Snip*

 

handballm_llyd.wav

 

Håper på svar! :yes:

Kan det være White Stripes - 7 Nation Army? Jeg hørte i hvert fall den ble spilt da jeg så på håndball en dag.

Jeg tror jeg vet hvilken han mener, men greier ikke å kjenne den igjen fra noe bestemt sted. Det er et riff som spilles 1 gang, publikum roper "OLÈ", moduleres opp et hakk og publikum roper "OLÈ" en gang til. Regner med det er den.

 

Dessuten synes jeg det er litt artig at franskmennene bruker white stripes sin sang i VM. Det var dette som var supportersangen til Italia i forrige fotballVM da de slo frankrike i finalen (da zidanne lekte geit). Hadde trodd den melodien var et ømt punkt i fransk historie)

 

1. quote

Er nok ikke White Stripes sin sang, men takk for tilbakemeldingen.

2. quote

Stemmer nok det. I de første kampene ble ikke soloen gjentatt i en høyere modul som den blir gjort nå. Soloen ble så sent som i går brukt på kampen mellom Russland og Norge.

 

Edit: Leifs

 

Takk for all hjelp.

Endret av Teds
Lenke til kommentar
Hei, eg lure på om noken veit ka sang som er med i Kong Vinter 4, ein film som følte med friflyt... Trur det er sang nummer 3 eller 4, noken som eventuelt har soundtrack liste?

 

Alt jeg fikk med meg var at det var noke med "This is your own song"

 

Her er i alle fall alle artistene som er med, med MySpace-linker. Så får du se om du finner sangen der :)

 

http://bigtrix.blogg.no/1194965441_kong_vi..._iv_and_hi.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...