Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har et lite problem emd å finne en sang som antagelig ikke eksisterer lenger :p

 

Dette er en barnesang som lærer om trafikkreglene, det er vel på en måte introen til historiene. vel uansett. en del av teksten går sånn.

 

trafikken er farlig, det må vi forstå

hvor skal vi leke og hvor skal vi gå

trallallalalalalala (husker ikke teksten)

og det skal vi lære om nå

 

Dette er vel noe jeg hørte i barnehagen eller noe, antagelig på seint 80 tidlig 90 tallet. Jeg må lissom høre den en gang til, har fått den på hjernen og jeg husker bare de tre setningene, arg :p

 

takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvilken sang som er orginalen til denne: DJ Sputnik - afrika

Noen som vet?

Håper dette var riktig sted å spørre. Har prøvd å google, men for en del treff på afrika kan du si  :p

7980418[/snapback]

Toto - Africa

 

Btw.. noen som vet hvilken sang som var i slutten på Supernatural Ses2 ep 14? :)

Endret av Superdan
Lenke til kommentar
takker for all hjelp

7981274[/snapback]

"Trygg trafikk for store og små.

Hvor skal vi leke og hvor skal vi gå?

Det som er viktig er å forstå.

Det skal vi lære oss nå."

 

Denne vederstyggeligheten av et hørespill for barn ble vel begått av Trygg Trafikk tidlig på 90-tallet, og alle foreldre med et ønske om å beholde samvittigheten intakt så seg nødt til å kjøpe den inn. Mine søstre, begge med alder tellbar på en hånd og dømmekraft deretter, slukte selvsagt dritten rått. Den ble spilt på HVER JÆVLA BILTUR i årevis fremover (min yngste søster arvet kassettene etter den eldste), uten avløsning før tulla oppdaget Kaptein Sabeltann.

 

Godlåta til tross presterte jeg like forbanna å rase ut i veien på sykkel uten å se meg for, ble truffet midt i snørra av en noe hardere trafikant og tilbrakte de neste fire ukene i mildt sagt redusert tilstand. Meg hjalp kattejammeren altså ikke noe videre, men jeg har den altså fremdeles på hjernen. Tusen hjertelig takk for påminnelsen.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvilken sang som er orginalen til denne: DJ Sputnik - afrika

Noen som vet?

Håper dette var riktig sted å spørre. Har prøvd å google, men for en del treff på afrika kan du si  :p

7980418[/snapback]

Toto - Africa

 

Btw.. noen som vet hvilken sang som var i slutten på Supernatural Ses2 ep 14? :)

7981486[/snapback]

 

Music: The Crystal Ship by The Doors, Back on the Road Again by REO Speedwagon, Ashes to Ashes by Tarbox Ramblers

 

En av de tre.

Lenke til kommentar
Du veit ikke hvor det er mulig å finne disse hørespillene?

7984612[/snapback]

For å hjelpe på mimringen og bevare dette for neste generasjon har jeg vært så frekk at jeg har tatt opp platene og lagt dem ut på intarweben. (...) Opptakene er ca. 6 minutter hver. Det er brukt 64 kbit mp3 i mono, utenom et par av opptakene som er i stereo pga. det var brukt stereo på platen. Platespillerstøyen er bevart med vilje for å få den rette følelsen.

 

http://soiland.no/doc/trafikklubb :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...