Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har bodd utenfor Norge en stund og har ikke oversikt i det hele tatt om skadinavisk musikk.

 

På en kinesisk karaokebar hørte vi denne sangen http://pin-yin.blogspot.com/2006/08/faye-wong-chess-piece.html , som høres veldig kjent ut, er det noen som kan peke meg i riktig retning til en sang som likner i skandinavisk sammenheng?

 

Tror det blir vanskelig i og med at Faye Wong er en Kinesisk artist:

 

http://www.youtube.com/watch?v=a7Ip9Xle_So

 

Men at det finnes musikk som ligner det er mulig, det jeg tenker på i farten må være noe av Kate Bush eller noe.

Lenke til kommentar

Noen som følger med på "How to make it in america"??? Leter etter en sang jeg hørte i dagens episode 4 sesong 1, helt i slutten av episoden da de står på dansegulvet. Det er umulig å høre hva de synger for det er bare snakk om få sekunder. jeg hørte denne sangen på radioen for 5 år siden og ga opp å lete, tenkte jeg aldri kom til å høre den igjen, men jammen dukket den opp i denne serien, så nå mååå jeg finne ut hva den heter. Slik det høres ut for meg er det flerstemmig som synger noe ala : Amadeo amadeo... bla bla bla og give a little love, men som jeg sier, det høres bare sånn ut men er garantert ikke det.. PLEASE!!

Lenke til kommentar

Noen som følger med på "How to make it in america"??? Leter etter en sang jeg hørte i dagens episode 4 sesong 1, helt i slutten av episoden da de står på dansegulvet. Det er umulig å høre hva de synger for det er bare snakk om få sekunder. jeg hørte denne sangen på radioen for 5 år siden og ga opp å lete, tenkte jeg aldri kom til å høre den igjen, men jammen dukket den opp i denne serien, så nå mååå jeg finne ut hva den heter. Slik det høres ut for meg er det flerstemmig som synger noe ala : Amadeo amadeo... bla bla bla og give a little love, men som jeg sier, det høres bare sånn ut men er garantert ikke det.. PLEASE!!

 

?
Lenke til kommentar

Noen som følger med på "How to make it in america"??? Leter etter en sang jeg hørte i dagens episode 4 sesong 1, helt i slutten av episoden da de står på dansegulvet. Det er umulig å høre hva de synger for det er bare snakk om få sekunder. jeg hørte denne sangen på radioen for 5 år siden og ga opp å lete, tenkte jeg aldri kom til å høre den igjen, men jammen dukket den opp i denne serien, så nå mååå jeg finne ut hva den heter. Slik det høres ut for meg er det flerstemmig som synger noe ala : Amadeo amadeo... bla bla bla og give a little love, men som jeg sier, det høres bare sånn ut men er garantert ikke det.. PLEASE!!

 

?

 

 

Nei det er nok ikke den.. Denne går mer sånn : amadeeeeeeoo amadeeeeeo

Lenke til kommentar

lurer på hvilken sang jeg hørte på vh1 for noen minuter siden.

teksten var noe sånt: Everyone has stars in their eyes. Det var en kvinelig artist. Litt elektronisk. VIdeoen gikk mye ut på at sangeren sto rett foran kamera og gjorde noen bevegelser med hendene, som det var lagt til noen effekter.

Lenke til kommentar

Noen som følger med på "How to make it in america"??? Leter etter en sang jeg hørte i dagens episode 4 sesong 1, helt i slutten av episoden da de står på dansegulvet.

 

Det er umulig å høre hva de synger for det er bare snakk om få sekunder. jeg hørte denne sangen på radioen for 5 år siden og ga opp å lete, tenkte jeg aldri kom til å høre den igjen, men jammen dukket den opp i denne serien, så nå mååå jeg finne ut hva den heter.

 

Slik det høres ut for meg er det flerstemmig som synger noe ala : Amadeo amadeo... bla bla bla og give a little love, men som jeg sier, det høres bare sånn ut men er garantert ikke det.. PLEASE!! Jeg får ikke lagt den opp her fordi den er akkurat for stor, men jeg legger ved link til torrenten og håper at noen er så barmhjertig at dere gidder å laste den ned, ca 230 mb. Sangen blir spilt fra 22.50 til 23.00.

 

http://thepiratebay.org/torrent/5418988/How_to_Make_It_In_America_S01E04_PROPER_HDTV_XviD-NoTV_[eztv]

Lenke til kommentar

Prøver på nytt etter 4 sider uten svar. Er en hip hop-ish sang uten tekst så langt jeg vet. Sangen går sakte så mye som 60 bpm. annenhver bass og skarp. Sangen inneholdel (eller introen hvertfall) mye pitch-bend av synth. Det starter med en hel oktav pitch bend etterfulgt av en del "flate" noter. Brukt mye i Call of Duty filmer på youtube :thumbup:

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...