Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leter etter navnet på en hit for noen år tilbake. Det var noe med "Babylon".

 

Mener å huske den var litt rap-aktig, og musikkvideoen var litt grå og filmet i en by.

Babylon zoo - Spaceman?

Ikke rap akkurat da..

 

Barcelona - Paperboys

 

Mye rap, og de sier "Babylon something" en gang i sangen .. ellers så filmer de mye i en by, men ikke grått.. ^^

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg har en irsk sant på hjernen som jeg ikke klarer å finne uansett hvor mye jeg leter. Jeg hørte den i Irland i sommer, men fikk ikke med meg hva den het og jeg husker ikke teksten, bare melodien.

 

Sangen handler om en mann som kommer hjem skita full mandag og finner noe som ikke tilhører hjemme, men kona lyver og sier noe alla (oversatt) "Du er full, så full din tullekopp, kan du ikkje sjå? Det e da ... som jeg fikk av moren min" eller noe lignende. Dette fortsetter fram til søndag når mannen kommer hjem og finner en annen mann i sengen sin.

 

Er det noen som kjenner historien igjen? Eventuelt kan noen hjelpe meg med denne?

 

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Heisann

 

Jeg har en irsk sant på hjernen som jeg ikke klarer å finne uansett hvor mye jeg leter. Jeg hørte den i Irland i sommer, men fikk ikke med meg hva den het og jeg husker ikke teksten, bare melodien.

 

Sangen handler om en mann som kommer hjem skita full mandag og finner noe som ikke tilhører hjemme, men kona lyver og sier noe alla (oversatt) "Du er full, så full din tullekopp, kan du ikkje sjå? Det e da ... som jeg fikk av moren min" eller noe lignende. Dette fortsetter fram til søndag når mannen kommer hjem og finner en annen mann i sengen sin.

 

Er det noen som kjenner historien igjen? Eventuelt kan noen hjelpe meg med denne?

 

På forhånd takk for hjelpen

 

Fairytale of New York - Pogues som slår meg. Sier noe med drunk hvertfall :p

Lenke til kommentar
Sangen handler om en mann som kommer hjem skita full mandag og finner noe som ikke tilhører hjemme, men kona lyver og sier noe alla (oversatt) "Du er full, så full din tullekopp, kan du ikkje sjå? Det e da ... som jeg fikk av moren min" eller noe lignende. Dette fortsetter fram til søndag når mannen kommer hjem og finner en annen mann i sengen sin.

 

Sangen du leter etter heter Seven Drunken Nights, ikke sikker på om the Dubliners har lagd den eller om den er kjempegammel :)

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Sangen du leter etter heter Seven Drunken Nights, ikke sikker på om the Dubliners har lagd den eller om den er kjempegammel :)

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

 

DEN VAR DET! Tusen takk :D

Lenke til kommentar

Hmm...Er en sang jeg har fundert på en stund!

Har søkt på google, youtube, spotify og hørt på radioen de siste dagene!

Problemet er at jeg ikke har fått med meg artisten, sangens navn eller teksten, men stemmen på vokalisten (mann) er veldig lys og sjangeren er vel noe lignende Donkeyboys (i hvertfall stemmen)!!!

Tar jeg ikke helt feil så er sangen nokså ny!

 

Trodde at jeg fant den i går, men sangen jeg til slutt skjønte at var feil alikevel var Donkeyboys - Ambitions

 

Er det noen som kunne veit hvilken sang dette kunne være?

Lenke til kommentar
Okay. De heter forresten Donkeyboy. :whistle:

 

 

Hvor har du hørt sangen, da?

 

Ja, det gjør de visst :p

Men har sett en musikkvideo en gang, tror det var slik at det var en person som stod HELT stille og skiftet antrekk og bakgrunn veldig ofte, har også hørt noen andre spille av denne sangen!

 

Håper beskrivelsen av musikkvideon hjelper til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...