Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei :) Sitter her og tenker på en sang, men husker hverken melodi, artist, tekst eller tittel. Alt jeg husker er at sangen var noe datalagd, om ikke hele, og han som sang hadde lys datastemme. I musikkvideoen hadde han på seg en rosa t-skjorte og solbriller. Denne sangen var populær for omtrent seks år siden. Sorry om det er for lite informasjon, men det er alt jeg klarer å grave frem.

 

Håper det er noen som husker hvilken låt dette er, for jeg skulle så gjerne ha visst det! Det er så grensesløst irriterende å ikke komme på det.

 

kanskje? Men mulig jeg misforstod og, her er selve musikkvideoen datalagd også. Men det kan høres ut som om det er noe à la Röyksopp, eller Ugress du beskriver
Lenke til kommentar
Heisann

 

Dette er ikke et spørsmål om sang eller artist i trådens tiltenkte forstand, men jeg stiller spørsmålet mitt her uansett. Jeg lurer på om dere kan tipse meg om jazz lik Miles Davis' Flamenco Scetches og Blue in Green?

 

Ta og sjekk ut Herbie Hancock, John coltrane som spilte i bandet til Davies. De har også gjort en del hver for seg.

Ellers har du artister som Lester young, Dave Brubeck, Art Blakey, Gil evans, Wayne shorter som forøvrig også spilte med Davies. Dog spiller ikke alle disse trompet, men de spiller mye samme stilart.

 

Ellers kan du sjekke ut Jazztråden

for mer info og inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Leter etter en sang fra slutten av nittitalet, starten av y2k.

Er noen folk som går rundt og kobler om på strømkabler etc og får hus til å vise forskjelige beskjeder og blinke etc i musikkvideoen.

Noen som vet hva jeg prater om?

 

Er det mulig at det er Antiloop - Start Rockin': http://www.youtube.com/watch?v=lbWg8QIZf68

Eller er det helt feil sjanger?

Uansett, brakte du meg inn på en annen sang..som kanskje er den du også mener..husker bare deler av video'n, og den ligner på Antiloop sin jeg postet. Er noen folk kobler opp lys i en blokk eller no.. og du ser at de går rundt og kabler og skrur i lyspærer etc. Mener at det er først på slutten av video'n man får se hva de egetnlig har drevet med.. Husker ikke sjanger/tekst eller noe annet.

 

Over til neste.. Lurer på sangen som var i reklamen for Lysholmer lettøl en gang for lenge siden. I reklamen ser man bare en arm som hviler på et bord, og en flaske Lysholmer. Armen rører så vidt ved flasken og hårene på armen reiser seg, for så og falle ned igjen når han ikke lenger tar på flasken. Dette repeteres et par ganger.

 

Så over til nøtten :p Har ekstremt lite å gå på.. Husker bare et lite glimt av musikkvideoen og ingenting annet.. men skal prøve å tyne litt info ut av det..

Den er fra 1995-2000 eller no, haha.. gammel hvertfall.

Det er en mann som synger og det er han som er i videoen. Den er laget på en noe spesiell måte, men mener han minnet litt om han robotfyren i Red Dwarf (den britisk komedieserien). Var maks en-to personer til i videoen.

Tror han var plassert i en skyskraper eller no.. og det kanskje var noe bygging på gang.

Tror også den gikk under et av alternativ programmene..mulig det var noe ala Depeche Mode.

Men ta denne infoen med en klype salt..så hvis du skulle vite om noe som kan minne, skrik ut! ;)

 

Takker og bukker! :)

Lenke til kommentar
Over til neste.. Lurer på sangen som var i reklamen for Lysholmer lettøl en gang for lenge siden. I reklamen ser man bare en arm som hviler på et bord, og en flaske Lysholmer. Armen rører så vidt ved flasken og hårene på armen reiser seg, for så og falle ned igjen når han ikke lenger tar på flasken. Dette repeteres et par ganger.

 

Så over til nøtten :p Har ekstremt lite å gå på.. Husker bare et lite glimt av musikkvideoen og ingenting annet.. men skal prøve å tyne litt info ut av det..

Den er fra 1995-2000 eller no, haha.. gammel hvertfall.

Det er en mann som synger og det er han som er i videoen. Den er laget på en noe spesiell måte, men mener han minnet litt om han robotfyren i Red Dwarf (den britisk komedieserien). Var maks en-to personer til i videoen.

Tror han var plassert i en skyskraper eller no.. og det kanskje var noe bygging på gang.

Tror også den gikk under et av alternativ programmene..mulig det var noe ala Depeche Mode.

Men ta denne infoen med en klype salt..så hvis du skulle vite om noe som kan minne, skrik ut! ;)

 

Takker og bukker! :)

 

Første er vel enten Blair - "Have fun go mad" eller en sang som heter "Rubberbandman", om jeg husker riktig.

 

Nøtten kan være: Babylon Zoo - "Space man" ?

Lenke til kommentar
Over til neste.. Lurer på sangen som var i reklamen for Lysholmer lettøl en gang for lenge siden. I reklamen ser man bare en arm som hviler på et bord, og en flaske Lysholmer. Armen rører så vidt ved flasken og hårene på armen reiser seg, for så og falle ned igjen når han ikke lenger tar på flasken. Dette repeteres et par ganger.

 

Så over til nøtten :p Har ekstremt lite å gå på.. Husker bare et lite glimt av musikkvideoen og ingenting annet.. men skal prøve å tyne litt info ut av det..

Den er fra 1995-2000 eller no, haha.. gammel hvertfall.

Det er en mann som synger og det er han som er i videoen. Den er laget på en noe spesiell måte, men mener han minnet litt om han robotfyren i Red Dwarf (den britisk komedieserien). Var maks en-to personer til i videoen.

Tror han var plassert i en skyskraper eller no.. og det kanskje var noe bygging på gang.

Tror også den gikk under et av alternativ programmene..mulig det var noe ala Depeche Mode.

Men ta denne infoen med en klype salt..så hvis du skulle vite om noe som kan minne, skrik ut! ;)

 

Takker og bukker! :)

 

Første er vel enten Blair - "Have fun go mad" eller en sang som heter "Rubberbandman", om jeg husker riktig.

 

Nøtten kan være: Babylon Zoo - "Space man" ?

 

Ang den første så tror jeg også at det er en av de to, men mener å huske at Have fun go mad kom før, og var en del av reklamen der det sto en ung gutt og kledde på seg for å gå på fest, samtidig som han danset på en pinlig måte som man gjør når man er hjemme alene.

 

Ringnes-reklamene på den tiden hadde også med en sang til som het "Going back to my roots" av Odyssey:

 

Lenke til kommentar
Hei! Hørte på lydverket isted og hørte da en låt med kvinnelig vokal. Tror teksten til refrenget gikk noe slik: What do we want now? We want peace! When do we want it? Now! Kvinnelig vokalist og gikk nettopp på Lydverket på p3. Noen som kan fortelle hva band og artist heter?

 

Lydverket pleier vel å komme med spillelister etter en stund. Hvis ikke kan du muligens skumme gjennom opptaket og høre hva de presenterer det som. http://www.nrk.no/lydverket/spilleliste-ti...g-18-november/#

 

Gi en lyd hva sangen het om du finner det ut.

Lenke til kommentar
Hei! Hørte på lydverket isted og hørte da en låt med kvinnelig vokal. Tror teksten til refrenget gikk noe slik: What do we want now? We want peace! When do we want it? Now! Kvinnelig vokalist og gikk nettopp på Lydverket på p3. Noen som kan fortelle hva band og artist heter?

 

Lydverket pleier vel å komme med spillelister etter en stund. Hvis ikke kan du muligens skumme gjennom opptaket og høre hva de presenterer det som. http://www.nrk.no/lydverket/spilleliste-ti...g-18-november/#

 

Gi en lyd hva sangen het om du finner det ut.

 

 

send epost til lydverket da vettu! bare et forslag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...