Gå til innhold

Game of Thrones setter piratrekord for tredje gang på rad


Anbefalte innlegg

Syns det er trist at HBONordic har en forferdelig trasig spiller. Når jeg prøvde å se på den nye episoden i går hadde jeg framerate-problemer av alle ting når jeg brukte Chrome, så jeg ble nødt til å bytte nettleser for en minimal forbedring. Ganske utrolig når man spiller av videoen på en stasjonær PC med ganske god maskinvare.

 

Å endre undertekst restarter videostrømmen, kan ikke forstå hvorfor det skal være nødvendig når flashspillere som feks Netflix og Youtube lar deg både bytte tekst og språk mens videoen kjører.

Et tips: bruk Firefox. Det er hva HBO support anbefaler :)

Det fungerer mye bedre enn Chrome og IE.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Samme for meg. betaler for HBO Nordic. Men lastet ned Game of Thrones fra pirate bay, pga jeg ville ha God kvalitet (1080p)

Lol, finnes bare i 1280x720p.

 

Står mye rart på piratebay ja.Da var det sikkert det det egentlig var. 3 GB stor tror jeg. Iallefall mye bedre kvalitet enn jeg får på HBO.

Lenke til kommentar

Damn, backfired. Amerikanerne har vist gått til 1080 på nettet, så da stemmer det nok :) Og som du sier, 3GB, det er visst 7 Mbit/7000kbit i sekundet. BluRay "hadde" 33Mbit. Men i dag med gode kodeks som X264, så holder alt mellom 8 og 10Mbit. For oppløsning er nå en ting, men det er jo bit-strømmen som er viktigst. Hva får man på NRK og Netflix, 2 - 2,5 Mbit/s. Da hjelper 1080 fint lite.

 

Synd at ingen ønsker å lage entusiast versjoner. Tenk ProRes422 2K/4K 100Mbit/s Lyd: 48Khz 24bit 5.1/7.1 WAV(samme format som rett fra settet, null tap). Totalt da 100GB på en spillefilm. Det hadde folk betalt for! Da hadde folk virkelig begynt å bygge ut hjemmekinoen sin altså. Og dette ruller helt fint på en MacBook til eksempel. Like høy kvalitet som en DCP på kino(en DCP lages gjerne ut i fra en slik fil til og med!).

 

Men problemet er nok at de som driver med distribusjon ikke helt forstår hva som er god kvalitet og hvor enkelt det egentlig er. Om folk hadde samme system som kinoene, en felles server som man kan laste ned top kvalitet på, ja da hadde folk betalt for det. Garantert!. Tror ikke piratene hadde brydd seg om disse filene heller, siden de blir alt for store. Men fytterakkern for en kvalitet, like bra som IMAX!

Lenke til kommentar

For oppløsning er nå en ting, men det er jo bit-strømmen som er viktigst. Hva får man på NRK og Netflix, 2 - 2,5 Mbit/s.

 

Netflix kjører jo på 6Mbit/s om du bruker den såkalte SuperHD-kvaliteten, noe som er minimum for at det skal greit ut på TV.

Hvilken kvalitet legger HBO Go seg på?

Lenke til kommentar

Syns det er trist at HBONordic har en forferdelig trasig spiller. Når jeg prøvde å se på den nye episoden i går hadde jeg framerate-problemer av alle ting når jeg brukte Chrome, så jeg ble nødt til å bytte nettleser for en minimal forbedring. Ganske utrolig når man spiller av videoen på en stasjonær PC med ganske god maskinvare.

 

Å endre undertekst restarter videostrømmen, kan ikke forstå hvorfor det skal være nødvendig når flashspillere som feks Netflix og Youtube lar deg både bytte tekst og språk mens videoen kjører.

 

Fikk ikke installert Widevine engang, så jeg måtte bruke Firefox for å kunne se den. Hadde bare framerate problemer i begynnelsen av videoen, men den varte bare i 2 - 3 sekunder.

 

For meg restartet ikke videoen når jeg byttet undertekst, så det må være noe fra din side.

Lenke til kommentar

Det er synd å si det men alle streaming-tjenestene jeg har vært borti har elendig kvalitet (bitrate). Så jeg skjønner godt at så mange tyr til piratkopiering. De fleste av avspillerne er også helt borti natta og fungerer bare på noen properitære plattformer når de nå en gang fungerer som de skal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg regner med du har sagt ifra til HBO om dette, at du vurderer å si opp abonnementet pga de problemene du har?

 

Som en ekte sofakriger velger jeg heller å klage på forum og si opp uten å forklare problemet til firmaet direkte. Å bidra til å forbedre noe sømmer seg ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...