Gå til innhold

Telenor får farts-slakt i bredbåndstest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor er dårlig, det går ikke an å streame f.eks via TuneIn Radio der jeg pendler, det hopper hele tiden mellom 3G og 2G og når det gjør det nok ganger så mister jeg internettet og må koble til på nytt (enten ved å ha på flymodus i noen minutter eller skru av og på mobilen), og der det er 3G er det helt fryktelig dekning uansett så det går ganske tregt og ustabilt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Telenor bygger i Indien og gud vet var, men ordner ikke opp i Norge. Hos meg i Kåfjord kommune så får man være glad hvis 2G fungerer. Dette gjelder Netcom og, så gjør det samme hvilken operatør jeg velger. Forselgerne ringer og spør om jeg vil ha 4G...???

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Telenor bygger i Indien og gud vet var, men ordner ikke opp i Norge. Hos meg i Kåfjord kommune så får man være glad hvis 2G fungerer. Dette gjelder Netcom og, så gjør det samme hvilken operatør jeg velger. Forselgerne ringer og spør om jeg vil ha 4G...???

 

Kanskje kundegrunnlaget er litt bedre i India med sine millionbyer, enn i Kåfjord kommune? Fra et økonomisk perspektiv, så forstår jeg godt at Telenor bygger i utlandet før hver eneste bygd i Norge er dekket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Iblant så føler jeg at staten burde stå for utbyggingen av nettet, og deretter slippe til leverandørene og konkurransen, ettersom god dekning kunne gjort underverker for distriktsnorge.

 

Så stopper jeg meg selv og husker at det er bedre at vi bygger ut minst 2 forskjellige nett som er like ræva og konkurrerer med hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med 43842kb/s ned, 51204kb/s opp og 43ms ping med chess (speedtest.net).

Det er dette som er 4G-hastighet. :)

Problemet med Netcom, og der igjen Chess, er at de har jo knapt 4g utenfor "Oslogryta". Så heller 4g med 10-20mbit over større deler av landet, en 40mbit når man er på tur i oslo og lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvorfor dere som velger å bosette dere i ingenmannsland kan finne på å kreve noe som helst av private aktører.

 

Fordi i Norge er vi veldig glade i distriktspolitikk. Selv oslofolk forsvarer å bruke milliarder på distriktene, i tilfelle de kanskje muligens en dag kunne tenke seg å kjøre dit for å se på kulturlandskapet. Det gir ikke mye mening for meg heller, men sånn er nå verden. Litt provoserende er det riktignok at staten oppfordrer folk til å bosette seg i gokk gjennom tiltak som sletting av studiegjeld, men likevel er jeg ikke spesielt bekymret. Distriktene blør innbyggere i hopetall allerede, så det er egentlig ikke nødvendig å foreta seg noe.

 

Inb4 sinte kommentarer om at "verdiskapningen skjer i distriktene".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...