Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Selv om noen vil ha sex med deg trenger det ikke bety at du er en god elsker.

Det kan være at hun ikke får seg annet, eller at hun ikke vet om noe bedre. At hun ikke har så mange andre muligheter osv.

Selvfølgelig kan jo dama være dum som et brød og/eller være stygg som juling.

 

Men det endrer ikke at det er noen som sier nei til sex, selv om partner er god i senga. Søk det opp, så vil du finne flere årsaker til hvorfor dette er fakta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var bare ett forslag. Det trenger ikke være henne det er noe galt med. Det kan være at hun ikke vil være ærlig og såre ts, på samme måte som at ts ikke vil såre henne med å fortelle at han har en homewrecker på sì.

 

Det kan også være at hun har en elsker på si. Og at hun er mettet på sex og heller vil ha god sex med den andre personen enn dårligere sex med Ts.

Hvordan føles den teorien Ts?

 

Alt kommer for en dag. Ts ødela forholdet det øyeblikket han hoppet til køys med dette andre mennesket.

Endret av medlem-124997
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var bare ett forslag. Det trenger ikke være henne det er noe galt med. Det kan være at hun ikke vil være ærlig og såre ts, på samme måte som at ts ikke vil såre henne med å fortelle at han har en homewrecker på sì.

 

Det kan også være at hun har en elsker på si. Og at hun er mettet på sex og heller vil ha god sex med den andre personen enn dårligere sex med Ts.

Hvordan føles den teorien Ts?

 

Alt kommer for en dag. Ts ødela forholdet det øyeblikket han hoppet til køys med dette andre mennesket.

 

Det var veldig nyansert svart og hvit, mange lever helt fine forhold på tross av utroskap.

Lenke til kommentar

Det var veldig nyansert svart og hvit, mange lever helt fine forhold på tross av utroskap.

Sikkert mange lykkelig uvitende, eller som ikke føler det samme lengre og gir faen. Ts gir inntrykk av at dama ville blitt såret. Ergo de er ikke i den slags forhold.

 

Jeg tørr påstå at en stor majoritet ikke lever i helt fine forhold på tross av utroskap. Og før eller siden finner den andre parten ut hva som foregår og blir forferdelig såret. Synes det er pussig at det er ett alternativ å gå bak ryggen på noen man virkelig elsker, men noen har vel lavere terskler og dømmekraft enn andre. Noen mennesker er svake og gir etter for fristelser fremfor å jobbe med det man allerede har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var veldig nyansert svart og hvit, mange lever helt fine forhold på tross av utroskap.

Sikkert mange lykkelig uvitende, eller som ikke føler det samme lengre og gir faen. Ts gir inntrykk av at dama ville blitt såret. Ergo de er ikke i den slags forhold.

 

Jeg tørr påstå at en stor majoritet ikke lever i helt fine forhold på tross av utroskap. Og før eller siden finner den andre parten ut hva som foregår og blir forferdelig såret. Synes det er pussig at det er ett alternativ å gå bak ryggen på noen man virkelig elsker, men noen har vel lavere terskler og dømmekraft enn andre. Noen mennesker er svake og gir etter for fristelser fremfor å jobbe med det man allerede har.

 

 

Mennesker er ikke monogame dyr. Jeg vet om flere voksne par som lever tilsynelatende ilag pågrunn av barna men har ett fortrinnsvis ruskete liv sånn med ett par sidehopp her og der på hver.

Utroskap kan ramme alle, det er engang slik at vi ikke er monogame.

Lenke til kommentar

Noen er monogame, noen har lave terskeler.

Det er ikke snakk om å kun ha en partner igjennom hele livet, men å være trofast når man er i ett forhold hvor man har avtalt å være det.

 

Å holde sammen pga barna er idiotisk. Pappa fløy med andre på si hele tiden og jeg har aldri hatt det så bra som etter at foreldrene mine skilte lag. Barn merker ting, og i dag er det så mange skilte foreldrepar at barna ikke er alene om det lengre.

 

De fleste som forsvarer utroskap har vært utro selv eller vet at de kan finne på å være det.

 

Som sagt, det finnes svake mennesker, og det finnes de som klarer å beherske seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen er monogame, noen har lave terskeler.

Det er ikke snakk om å kun ha en partner igjennom hele livet, men å være trofast når man er i ett forhold hvor man har avtalt å være det.

 

Å holde sammen pga barna er idiotisk. Pappa fløy med andre på si hele tiden og jeg har aldri hatt det så bra som etter at foreldrene mine skilte lag. Barn merker ting, og i dag er det så mange skilte foreldrepar at barna ikke er alene om det lengre.

 

De fleste som forsvarer utroskap har vært utro selv eller vet at de kan finne på å være det.

 

Som sagt, det finnes svake mennesker, og det finnes de som klarer å beherske seg.

 

Nei, mennesker er ikke monogame av natur. Idealismen har skapt ett bilde av at vi skal være monogame. Det at vi skaper livsstiler som ikke passer til vår natur er ganske vanlig. Pågrunn av idealisme.

Mennesker er pattedyr der mannen kun trengs til befruktningen. I teorien er ikke barnefar nødvendig for at barnet skal kunne vokse opp. Men det har bare blitt sånn. Dette er i grunn irrelevant.

 

Noen velger å holde sammen om barn på tross av sine personlige problemer og en del av legger merke til det, andre gjør det ikke. Alle har det som skal til for å være utro, det er rett og slett bare omstendigheter som fører til utroskap. Gjengitte omstendigheter fører til notorisk utroskap. At seksuell drift er en del av vår natur er engang bare slik det er.

 

At de fleste som forsvarer utroskap har vært utro selv er en utopi, det finnes ingenting empirisk på dette.

 

Det å si at svake mennesker er utro mens andre klarer å beherske seg er som å si at folk som er feite, røyker, drikker, narkomane, dårlig hygene ol er svake mennesker fordi de velger å gjøre noe som gjerne ikke alle andre aksepterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er man ikke monogame fra naturens side. Kjønnsorganet detter ikke av etter sex...

Det er ingen som har sagt moder natur gjorde oss monogame. Det dreier seg om valg og at man velger å være trofast mot den man er glad i. Og at man har selvkontroll og styrer seg hvis man blir betatt av ett annet menneske, eller det kommer ei fin dame og setter seg i fanget ditt på byen. Feks.

 

Mannen har vel så og si alltid hatt en beskyttende oppgave ovenfor mor og barn. Akkurat som hos mange dyrearter. Skulle far stikke eller miste livet kan barnet fortsatt vokse opp, men det kan det jo hvis mor dauer og far tar over også..

 

Fysisk kunne jeg vært utro. Nødvendige kroppsorganer og drift er der. men jeg velger og holde meg for god for å gå bak ryggen på en partner fordi jeg er så glad i den personen og ignorerer fristelsene som evt kommer. Og fristelser kommer alle utfor, uansett. Alle forhold har dårlige perioder og det å gi etter og være så egoistisk å risikere så mye for en halvtimes sex er svakt. Og det er idiotisk.

 

Hvis du velger å røyke, drikke, sette sprøyter osv ødelegger du deg selv. Er du utro risikerer du å ødelegge partneren, sidespranget (hvis feks følelser blusser opp) barna osv osv.

Uttoskap er svakt og egoistisk. ALLE kan motstå det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er man ikke monogame fra naturens side. Kjønnsorganet detter ikke av etter sex...

Det er ingen som har sagt moder natur gjorde oss monogame. Det dreier seg om valg og at man velger å være trofast mot den man er glad i. Og at man har selvkontroll og styrer seg hvis man blir betatt av ett annet menneske, eller det kommer ei fin dame og setter seg i fanget ditt på byen. Feks.

 

Mannen har vel så og si alltid hatt en beskyttende oppgave ovenfor mor og barn. Akkurat som hos mange dyrearter. Skulle far stikke eller miste livet kan barnet fortsatt vokse opp, men det kan det jo hvis mor dauer og far tar over også..

 

Fysisk kunne jeg vært utro. Nødvendige kroppsorganer og drift er der. men jeg velger og holde meg for god for å gå bak ryggen på en partner fordi jeg er så glad i den personen og ignorerer fristelsene som evt kommer. Og fristelser kommer alle utfor, uansett. Alle forhold har dårlige perioder og det å gi etter og være så egoistisk å risikere så mye for en halvtimes sex er svakt. Og det er idiotisk.

 

Hvis du velger å røyke, drikke, sette sprøyter osv ødelegger du deg selv. Er du utro risikerer du å ødelegge partneren, sidespranget (hvis feks følelser blusser opp) barna osv osv.

Uttoskap er svakt og egoistisk. ALLE kan motstå det.

 

Alkohol og narkotika ødelegger nok minst like mange familierelasjoner som utroskap. Men man velger å leve etter idealismen som er skapt. Det er ett valg man tar. Jeg er selv ikke spesielt idealistisk. Jeg lever med en del forutsetninger som gjør at jeg velger å ikke innlede langvarige forhold. Av den enkle grunn at det tar fra meg elementer i livet mitt som jeg setter pris på. Men utroskap er mer en bare seksuell kontakt med andre mennesker. Utroskap er alt du gjør som ilag med andre mennesker som du ikke hadde gjort dersom partneren din hadde vært til stede.

 

Dersom jeg skulle vært i ett forhold hadde jeg foretrukket om partneren ble utro forann å bli narkoman. Bare sånn for å sette ting i ett perspektiv derav. Men uansett så handler det om verdisyn, man finner mange mennesker som deler samme verdisyn og det er gjerne utav det man danner ett forhold. Det er når dette verdisynet forandrer seg at man gjerne finner til andre.

Lenke til kommentar

. Jeg lever med en del forutsetninger som gjør at jeg velger å ikke innlede langvarige forhold. Av den enkle grunn at det tar fra meg elementer i livet mitt som jeg setter pris på. Men utroskap er mer en bare seksuell kontakt med andre mennesker. Utroskap er alt du gjør som ilag med andre mennesker som du ikke hadde gjort dersom partneren din hadde vært til stede.

 

Det er jo en litt annen innstilling igjen. Du er rimelig sikker på at du ikke hadde holdt deg trofast så hvorfor risikere å såre noen du er veldig glad i? Daer det bedre å velge å ikke slå seg ned.

 

Og enig, utroskap er ikke bare sex. Men her kommer jo grenser inn. Mange har lettere for å tilgi ett kyss enn sex. Noen tilgir utroskap hvis det er ett engangstilfelle, andre ikke. Noen føler de må få "ta igjen" hvis de har vært utsatt for utroskap osv.

 

Og ja, narkotika kan også ødelegge. Men her er det jo mange nivåer. De færreste sprøytenarkomane sitter på gata. De fleste er i 100% jobb og sliter kun på seg selv.

 

Selv krysser jeg fingrene for at jeg aldri roter meg borti en mann som min far, og at jeg aldri får venninner som er som kvinnene han omgikks..

Mulig jeg er ett dårlig menneske, men jeg ser ned på folk som kun tenker på seg selv og ikke bryr seg om familiene og forholdene de ødelegger for en halvtimes sengekos..

Lenke til kommentar

 

. Jeg lever med en del forutsetninger som gjør at jeg velger å ikke innlede langvarige forhold. Av den enkle grunn at det tar fra meg elementer i livet mitt som jeg setter pris på. Men utroskap er mer en bare seksuell kontakt med andre mennesker. Utroskap er alt du gjør som ilag med andre mennesker som du ikke hadde gjort dersom partneren din hadde vært til stede.

 

Det er jo en litt annen innstilling igjen. Du er rimelig sikker på at du ikke hadde holdt deg trofast så hvorfor risikere å såre noen du er veldig glad i? Daer det bedre å velge å ikke slå seg ned.

 

Og enig, utroskap er ikke bare sex. Men her kommer jo grenser inn. Mange har lettere for å tilgi ett kyss enn sex. Noen tilgir utroskap hvis det er ett engangstilfelle, andre ikke. Noen føler de må få "ta igjen" hvis de har vært utsatt for utroskap osv.

 

Og ja, narkotika kan også ødelegge. Men her er det jo mange nivåer. De færreste sprøytenarkomane sitter på gata. De fleste er i 100% jobb og sliter kun på seg selv.

 

Selv krysser jeg fingrene for at jeg aldri roter meg borti en mann som min far, og at jeg aldri får venninner som er som kvinnene han omgikks..

Mulig jeg er ett dårlig menneske, men jeg ser ned på folk som kun tenker på seg selv og ikke bryr seg om familiene og forholdene de ødelegger for en halvtimes sengekos..

 

 

Jeg vet jeg lever en livsstil det er vanskelig å forholde seg til. Har en jobb der telefonen likegodt kan ringe klokka 4 på ettermiddagen som klokka 4 på natta. Reiser mye, jobber mye og er også opptatt av at jeg får brukt tiden min slik jeg ønsker. Egostisk vil noen si, jeg har i grunn ikke noe i mot å være egoistisk så lenge jeg har det bra.

 

Så det er en litt annen tilnærming, men for meg er det engang hva jeg føler som er best for meg som er det viktigeste. I bort i mot alle kontekster.

 

Det er også idealistisk at sex skal være noe forbeholdt innenfor ekteskapet eller forholdet om man så vil. Det finnes dem som har åpne forhold. Det handler igjen om verdisyn.

 

Det er engang slik, at uansett hvilke mennesker du innvolverer i ditt liv. Så vil du før eller siden forstå at du er den viktigeste personen i ditt eget liv. Akkurat som alle andre er de viktigeste personene i sitt. Du verner om det du ønsker å bevare, dersom det er frihet eller forpliktelse koker helt til slutt ned til hva du selv mener er det viktigeste.

Lenke til kommentar

Fysisk kunne jeg vært utro. Nødvendige kroppsorganer og drift er der. men jeg velger og holde meg for god for å gå bak ryggen på en partner fordi jeg er så glad i den personen og ignorerer fristelsene som evt kommer. Og fristelser kommer alle utfor, uansett. Alle forhold har dårlige perioder og det å gi etter og være så egoistisk å risikere så mye for en halvtimes sex er svakt. Og det er idiotisk.

This!!

Det vil alltid kommen situasjoner fordi, eller personer man føler man klikker helt ekstremt med fra første sekund. Det er da man tar valg om å gå videre inn i situasjonen, bli bedre kjent osv. Det BØR være veldig lett å kjenne igjen om man leker litt på kanten eller om det er en ok situasjon å være i når man har partner.

 

To stk i klassen min har flørtet som villmenn i litt over en mnd, og den ene parten har hatt kjæreste i 4 år.. jeg klarte ikke å se på det lengre og har sagt ifra til den ene personen at jeg ikke syns det er ok å se på hver dag, jeg får så dårlig samvittighet for kjæresten. Hadde klappet sammen innvendig om jeg fikk vite at min samboer holdt på sånn hver dag på jobb :p .

 

Jeg mener at hvis man går og ligger med noen andre, da kan man like gjerne avslutte forholdet med en gang. Da bryr man seg faktisk for lite om den andre personen til at man burde være sammen.

Lenke til kommentar

Og selv om det frister å "prøvekjøre" først så avslutt det man har før man sjanser på noen nye. Sett deg selv inn i hvordan du selv hadde følt det hvis bordet var snudd og det var partneren som holdt deg gående på denne måten.

 

"Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg" osv osv.

 

Det er akkurat dette som er så rart med mennesker, vi har forskjellige verdisyn. Noen syns det er greit å være utro under omstendigheter. Andre syns det ikke. Selv trives jeg best i forholdsvis åpne forhold men det blir ofte krav til mer tilstedeværelse over tid. Da ryker dem rett ut. Så sånn sett har jeg en ryddig prosess. Men jeg forstår også situasjonen til andre mennesker.

Lenke til kommentar

Håper du gjør kvinnene i ditt liv oppmerksomme på dette på ett tidlig tidspunkt Prim. De færreste gidder (desverre?) bruke tid på menn som har denne holdningen.

 

Men det finnes sikkert gull for deg der ute også, som har samme formening og ikke tørr eller vil binde seg fordi de er redd for å gå glipp av noe.

 

Men du lever og dævver en gang. Lev livet slik du vil, men vær åpen om det til de som evt kommer inn i livet ditt

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Håper du gjør kvinnene i ditt liv oppmerksomme på dette på ett tidlig tidspunkt Prim. De færreste gidder (desverre?) bruke tid på menn som har denne holdningen.

 

Men det finnes sikkert gull for deg der ute også, som har samme formening og ikke tørr eller vil binde seg fordi de er redd for å gå glipp av noe.

 

Men du lever og dævver en gang. Lev livet slik du vil, men vær åpen om det til de som evt kommer inn i livet ditt

 

Jeg sier det som det er, jeg sier at jeg ikke ønsker flere barn (har 1 som jeg aldri har møtt) og at jeg ikke kommer til å gi slipp på hverken jobb eller fritidssysler for vedkommende, mye av min fortid vil også aldri bli fortalt noe særlig om.

 

De fleste damer tar dette som en utfordring. Jeg har dessverre ikke ett spesielt operativt følesesmessig liv og lever av den grun egentlig livets gladedager fordi jeg lar ikke andre mennesker komme lengre inn på meg en ytterste hudlaget. Dette er vell noe som fra tid til annen blir ett problem.

Lenke til kommentar

De tar det som en utfordring? Kødder du? De tror de er den ene som klarer åpne primpakken?

 

Si du ikke liker personligheten deres eller noe da. De kaller deg en dust, men de gidder ihvertfall ikke jage etter noe mer.

 

Jeg skal vær så ærlig å si at jeg vet ikke hva dem tror dem klarer å oppnå. Men det er nok noe i den duren der.

 

Jeg sier stort sett stopp når dem begynner å forvente min tid utenom det jeg gir dem på eget iniativ. Hvor langt det er komt før man kommer dit varrierer, alt i fra uker til måneder. Da gir jeg ett par beskjeder om hvordan ting fungerer. Så lar jeg dem velge selv. For min del spiller det ikke så stor rolle, i grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...