Gå til innhold

Nå kan alle ta bilder med droner i Norge


Anbefalte innlegg

TU har en artikkel om hvordan man går rundt hele drone-regelverket.

 

Jeg har selv tenkt tanken om at sykt høye fotostativ (type 7-meters teleskopfiskestang eller mobil heisekran) gir mulighet for å komme i høyden helt uten flyvende farkost med det regelverket det innebærer, men at en trådforbindelse var nok ante jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

http://www.nettavisen.no/nyheter/ble-filmet-toppls-av-drone-i-hagen/8458269.html

 

Da tok det altså under 3 måneder fra min spådom om kåte trygdemisbrukere på jakt etter pupp med drone ble et faktum.

Den delen med "trygdemisbrukere" skjønte jeg ikke. Er det fordi de dronene er så dyre? Selv aner jeg ikke hva de koster, men regner med at det er dyrt siden man bør misbruke trygda for å få råd. Er ialleflall utenfor vanlige trygdemottakeres"inntekt"?

Endret av Per Yngve Balto
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det handler også om å ha uhorvelig med tid til det. Jeg har med selvsyn observert flere av den sorten, men det var så klart satt litt på spissen :)

 

Men selv legitim dronefotografering som dette tilfellet tilsynelatende er snakk om, har helt åpenbare konflikter med retten til privatliv. Det er en vesentlig forskjell fra å oppdage vinduspusseren utenfor vinduet ditt og en fyr som står der med kamera.

Endret av sveinmb
Lenke til kommentar

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/ble-filmet-toppls-av-drone-i-hagen/8458269.html

 

Da tok det altså under 3 måneder fra min spådom om kåte trygdemisbrukere på jakt etter pupp med drone ble et faktum.

Vet vi om den faktisk tok bilde av damen, eller er det noe hun tror siden "den stoppet opp og så på henne"?

 

 

Og hvilken rolle spiller det? Det er helt sikkert like ubehagelig for den som har et kamera pekende mot seg i sin egen hage uansett om det faktisk ble tatt et bilde eller ikke.

 

Jeg ville likt det veldig dårlig om det hadde hengt en drone over min egen hage.

Lenke til kommentar

 

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/ble-filmet-toppls-av-drone-i-hagen/8458269.html

 

Da tok det altså under 3 måneder fra min spådom om kåte trygdemisbrukere på jakt etter pupp med drone ble et faktum.

Vet vi om den faktisk tok bilde av damen, eller er det noe hun tror siden "den stoppet opp og så på henne"?

 

 

Og hvilken rolle spiller det? Det er helt sikkert like ubehagelig for den som har et kamera pekende mot seg i sin egen hage uansett om det faktisk ble tatt et bilde eller ikke.

 

Jeg ville likt det veldig dårlig om det hadde hengt en drone over min egen hage.

 

Siden folk omtaler saken som "kåte trygdemisbrukere på jakt etter pupp med drone ble et faktum." så har det jo en viss relevans.

Lenke til kommentar

I nettavisen står det tydelig "I ettertid har hun hørt at det var naboen som skulle selge huset, og at det i den forbindelse ble tatt bilder av nabohuset."

 

Så dette er bare en uheldig situasjon for naboen, og saken er blåst opp langt utenfor sin relevansen.

 

Har selv opplevd et par ganger at en drone har fløyet over nabolaget for å ta bilder av eiendommer, det er ubehagelig og man har litt følelse av at det er meg de "filmer"men sånn har det blitt. Var bedre før når de brukte ballong/luftskip til dette, men de hadde mye lengre flytid, kan tenke meg at det er propelllyden som gjør dette til en mer oppmerksom hendelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...