Gå til innhold

pris for pcn min


Anbefalte innlegg

tenkte og selge min strøkne gamingpc her er deler med pris til høyre, spørsmålet er hva jeg bør ta for den.

i7 2700k 2500
radeon 7970 tnbc black 4000
sound blaster z 599
fractal design r4 899
corsair Vengeance 1600MHz 16GB 1599
128gb ssd intel 999
barracuda 1tb hdd 449
750w silver strømforsyning 900
noctua 140mm pvm fans 657
silverstone define r4 black pearl 719
corsair h60 hydro cpu kjøler 699
silverstone penetrator 120mm 129

roccat docking 299
razer mamba 999
benq xl2410t 2695
steelseries tastatur 599

 

er helt strøken bare musa som ser slitt ut, kabinett viftene hydro og lydkort er 1uke gammelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen for å få tilsvarende komponenter i dag ligger vel på noe rundt 8-9kk. Grovt overslag.

 

Så rundt 6-7k for den i dag er nok fullt mulig.

 

19k for det der er vel en halv evighet siden i så fall. Betalte 25k for trippelt så kraftige komponenter. Og det var for et halvt år siden.. Vel og merke uten smågreier som tastatur og ekstra snack. :-)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

5-6k.

5-6k? pcn koster jo 19k ny jo hvorfor tror du den bare er verdt 5-6k?

 

Hva den koster ny har lite å si, PC markedet er relativt tregt og endel av komponentene er gamle. Men inkludert skjerm ville jeg prøvd 8k hvis du er heldig.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

skjermkortet mitt koster 4k nytt ikke 2k :) men ca 7k for den med skjerm og sånn høres jo da jævli lite ut, er dere helt sikre?

Skjermkortet ditt koster under 2k nytt i dag og går for 1500-1600 på bruktmarked.

 

Amd 280x er en litt oppjustert versjon av ditt kort og koster 2190kr.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Omtrent samme oppsett fra mpx.no (med i7 4770K og Radeon R9 280X) koster ca. 11k uten skjerm, tastatur/mus og ekstra vifter.

Men i7 2700k er engod del eldre og hovedkortet er også eldre, og siden du selger den brukt må du forvente at prisen er endel lavere, samt at PC markedet er veldig tregt for brukte saker. 7k uten skjerm og 8-9k med virker realistisk.

Lenke til kommentar

 

Du vet du må nærmere 20 store lapper for å komme på samme ytelsenivå som pcen du har nå ? :)

 

 

Men dette vett du vel ;)

vet det :p men siden den er brukt må jeg selge litt billigere.

 

ehh..tror han mener om du kjøper laptop må du ut med 20k for å få like bra ytelse ut av den som Pcen du har i dag.

Endret av Satyrion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...