Gå til innhold

[Løst] Passer denne CPU kjøleren i dette kabinettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skrud i topp eller front.

passer ikke 100% med org festehull men er bare å dra litt til siden i top så funker det.

Skrevet

skrud i topp eller front.

passer ikke 100% med org festehull men er bare å dra litt til siden i top så funker det.

Hvordan kan man egentlig vite om den passer eller ikke (originalt) står det noen steder eller må man gå etter egen erfaring?

Skrevet

produsenter bruker å oppgi info om kompatiblitet på hjemmesiden.

men mange ganger "passer" ting med bare litt bøying/filing osv.

Skrevet (endret)

Den passer i topp, eller i front hvis du modder (men da rekker du nok ikke bort til CPU med en slik lukket vannkjøler).

Fest den i topp du, som uttak/eksos.

Push eller push'n'pull?

Du kan lese her om montering.

Ikke bruk for lange skruer....

Kan også anbefale å droppe Corsair Link, da det er noe søppel rett og slett.

Endret av Kyrre S.
Skrevet

Hvorfor skal du kjøpe en bråkete cpu kjøler?

Kjøleren i seg selv er god, men de medfølgende viftene bråker.

Den er også veldig dyr.

Vil anbefale deg å kikke på luftkjølere som yter like bra, men koster mye mindre.

Feks en av disse to:

Phanteks Denne får du i flere farger ;)

Noctua
Skrevet

Jeg hadde tenkt å kjøpe Noctua, men ser jo nå at jeg kunne like godt kjøpt Phanteks som de faktisk hadde inne nå :/

Men uansett, jeg har fått CPU/PSU og hovedkortet, så jeg bestiller kanskje Phanteks og venter til jeg får den før jeg setter samme alt.

Såg litt inni kabinettet og synes det blir knotet å montere en radiator inni der. Så da går jeg for den som sveibuen nevnte.

Skrevet

Det er lekende lett å montere en H100i i det kabinettet du linket.

Har bygget 2 maskiner i det kabinettet med nevnte kjøling.

Og for å ha det sagt. Jeg fraråder på det sterkeste å bruke såkalte tårn kjølere.

Du vil ikke ha en tung kjøler rett på hovedkortet hvis du mister maskinen i gulvet ved et uhell.

Skrevet

Mister maskin i gulvet????????? Hvis noen er så klønete så da hjelper det ikke samme pokker hva slags kjøler man har. Da vil jeg heller foreslå at man dekker alle gulv med tykke madrasser.

• Liker 1
Skrevet

Det er lekende lett å montere en H100i i det kabinettet du linket.

Har bygget 2 maskiner i det kabinettet med nevnte kjøling.

Og for å ha det sagt. Jeg fraråder på det sterkeste å bruke såkalte tårn kjølere.

Du vil ikke ha en tung kjøler rett på hovedkortet hvis du mister maskinen i gulvet ved et uhell.

Jeg skal heller tenke litt på det.

Jeg kommer hvertfall ikke til å montere i sammen pcen før jeg har fått alt jeg vil ha.

Siden jeg ikke gidder å montere cpu for å så ta den av eller gjøre noe annet når den har kommet på hovedkortet og inni kabinettet.

Men når jeg først setter alt sammen så kommer den ikke til å røre på seg i det hele tatt. Mener at jeg tar den aldri med meg noen steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...