Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Økning av husleie ved kontraktutløp


Aiven

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bodd her i 3 år og derfor løper kontrakten ut av seg selv. Har huseier anledning til å øke leien så mye de vil når vi skriver ny kontrakt, om jeg fortsatt ønsker å bo her? De har sendt meg en ny kontrakt med økning på 20% og det vil svi på mitt kommende studentbudsjett.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, så lenge kontrakten går ut (og om den var tidsbestemt med 3 års varighet er det vel ikke noe å "ta" dem på der) kan de sette de vilkår de vil for at du skal få ny kontrakt. Men det kan hjelpe å forhandle - om de er fornøyde med deg så bør kombinasjonen med risiko og kostnader ved å få inn ny leietaker gjøre at de gir deg en del rabatt...

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Ja, så lenge kontrakten går ut (og om den var tidsbestemt med 3 års varighet er det vel ikke noe å "ta" dem på der) kan de sette de vilkår de vil for at du skal få ny kontrakt. Men det kan hjelpe å forhandle - om de er fornøyde med deg så bør kombinasjonen med risiko og kostnader ved å få inn ny leietaker gjøre at de gir deg en del rabatt...

 

Ok, takk, det er bra. Jeg har sendt dem en forhandlingsmail :)

Lenke til kommentar

 

Ja, så lenge kontrakten går ut (og om den var tidsbestemt med 3 års varighet er det vel ikke noe å "ta" dem på der) kan de sette de vilkår de vil for at du skal få ny kontrakt. Men det kan hjelpe å forhandle - om de er fornøyde med deg så bør kombinasjonen med risiko og kostnader ved å få inn ny leietaker gjøre at de gir deg en del rabatt...

 

Ok, takk, det er bra. Jeg har sendt dem en forhandlingsmail :)

 

Det er ikke normalt å prute på husleien, så vær varsom.....ellers risikerer du å bli kastet på dør.

 

Jeg tolker det som at markedet for utleie i ditt område er ganske hett når utleier velger å øke leien med 20%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...