Gå til innhold

Kjøp av TV - 46"+, <6000 kr, spill og data

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Størrelse:
46" og oppover. Større er bedre :).

Prisklasse:
Helst under 6'000 kr, men om dere har noen veldig gode forslag under 10'000 er jeg åpen for det.

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?
LED-TV, minimum 2 HDMI-porter, 1920x1080p.

Trenger ikke tull som 3D, 100Hz, Smart-TV, "motionplus" eller lignende (kommer til å bli deaktivert når jeg får installert TV-en likevel).

Hva annet enn TV skal du bruke den til?
Den kommer i all hovedsak til å være koblet opp til en PC (spill, Skype, browsing, Netflix). I ny og ne vil den brukes opp mot en PS4.

Den kommer ikke til å bli brukt til å se på TV-kanaler.

Skal du koble til pc?
Definitivt.

Har en Sony 46" som jeg ikke er helt fornøyd med. Hovedproblemet med den er noe uklart bilde (og flimring når nettsider har en heldekkende, sort bakgrunn), i tillegg til at lyset er dårlig fordelt (mørkt i hjørnene, noe lyst midt på skjermen).

Er mao. på jakt etter noe som gir bedre bilde enn den TV-en :).

http://www.expert.no/led/sonykdl46r473abaep46ledtv/p/9401/

Endret av Kjellaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har F6515 og har tidligere hatt en 2011-Bravia-modell, og må si at Sony-tven slo Samsungen ganske klart både på farger, bevegelse i film og lydkvalitet på hodetelefonutgang.

Samsungen er mye bedre på sortnivå/backlight bleeding (men det tror jeg alle nyere tv-er i den prisklassen skal være?), smart-tv og design.

Skjønner for øvrig ikke hvorfor du mener at du ikke trenger 100Hz.

Endret av Saftis
Skrevet

Jeg har F6515 og har tidligere hatt en 2011-Bravia-modell, og må si at Sony-tven slo Samsungen ganske klart både på farger, bevegelse i film og lydkvalitet på hodetelefonutgang.

Samsungen er mye bedre på sortnivå/backlight bleeding (men det tror jeg alle nyere tv-er i den prisklassen skal være?), smart-tv og design.

Skjønner for øvrig ikke hvorfor du mener at du ikke trenger 100Hz.

100 Hz+ i TV-verden betyr vel bare at man tar et 50 / 60 Hz signal og lager flere bilder ved hjelp av interpolering. TVer støtter sjelden 100 Hz+ direkte fra PCen. Dermed har det begrenset verdi, særlig når man uansett slår det av for å få så lav input lag som mulig ved gaming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...