Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg noen tips på hvordan jeg kan få bedre nett ??

Ice.net R90 Router har jeg.. Går 2-5 min å laste inn ei sie :( Har bare lyst å knuse ice boksen!! Må ha routern ute for å få signaler på den, er virkelig Ice.net så fattig ?? Har hørt mange andre har klaga på ice net og , Og ice sier det skal være dekning over alt omtrent... Hva slags tull er det.. har sett på dekningskarte de har på hjemme sia og det står att det skal være bra signaler her,

Har ikke lasta noe ned så har ikke brukt opp nedlastnings greia !!

 

TAKKER FOR SVAR !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ICE dekker enorme geografiske områder med noen få sendere.

Dermed må du dele kapasiteten med halve fylket.

Sterkt signal er ikke nok. Hvis mange kunder prøver å se Youtube samtidig, har senderen ikke kapasitet nok til å overføre så mye data.

 

 

Du kan trøste deg med at ICE har kjøpt retten til å bruke 800-frekvensene, så når de skrur på denne frekvensen på senderne sine vil du kunne oppleve bedre hastigheter. (forhåpentligvis)

 

Er det null dekning fra Telenor og Netcom på stedet? Mobilt internett fra disse leverandørene kan kanskje brukes i stedet for ICE.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

ICE dekker enorme geografiske områder med noen få sendere.

Dermed må du dele kapasiteten med halve fylket.

Sterkt signal er ikke nok. Hvis mange kunder prøver å se Youtube samtidig, har senderen ikke kapasitet nok til å overføre så mye data.

 

 

Du kan trøste deg med at ICE har kjøpt retten til å bruke 800-frekvensene, så når de skrur på denne frekvensen på senderne sine vil du kunne oppleve bedre hastigheter. (forhåpentligvis)

 

Er det null dekning fra Telenor og Netcom på stedet? Mobilt internett fra disse leverandørene kan kanskje brukes i stedet for ICE.

Telenor er det nesten fult 3G nett :)

Men hvordan deler man nette på Ice nett? :)

Lenke til kommentar

Den enkleste måte å dele på er å kjøpe trådløsrouter hos ICE.

Tviler forøvrig på at Telenor er mer overbooket enn ICE. Dessuten bygger Telenor og Netcom ut 4G på mange nye frekvenser nå. Kan du velge Telenor eller Netcom, så bruk de framfor ICE sin 450MHz.

Hvorfor skal jeg kjøpe ny trådløs router når jeg har en trådløs router fra Ice ?? Routern er jo bare noen pr mnd gammel :) koster 300 kr mnd som ikke er vert det

Lenke til kommentar

 

Den enkleste måte å dele på er å kjøpe trådløsrouter hos ICE.

Tviler forøvrig på at Telenor er mer overbooket enn ICE. Dessuten bygger Telenor og Netcom ut 4G på mange nye frekvenser nå. Kan du velge Telenor eller Netcom, så bruk de framfor ICE sin 450MHz.

Hvorfor skal jeg kjøpe ny trådløs router når jeg har en trådløs router fra Ice ?? Routern er jo bare noen pr mnd gammel :) koster 300 kr mnd som ikke er vert det

 

Hvis du har en trådløs router fra ICE, hvorfor kommer du da med slike spørsmål i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...