Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Plombe og Politi


Anbefalte innlegg

Hei. Hvor stort vil farten peke hvis du bare fjerne plomba på sykler som yamaha tzr, Aprilia rs50, Derbi gpr. Og hvor stor sannsynlighet er det for at du blir tatt? Tenker kjøre pent, men muligens kjøre raskere om det skulle trenges. Har noen blitt tatt, og hva er konsekvensene blitt? Hvor mye bryr politiet egentlig seg om dette? Tenker da mest på politi i Østfold (Moss) da jeg bor her. Har ikke behov for å kunne kjøre i mer en 60+. Og til slutt, hva vil skje med forsikringen hvis jeg skulle kræsje uten plombe? Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konsekvensene er ganske annerledes i dag enn da jeg kjørte moped. Når jeg tok mopedlappen måtte du vise sykkelen etter at du hadde blitt tatt med trim. Du fikk også 4000 kr i bot. I dag så får du prikker også. Ergo, blir du tatt med trim på sykkelen din 2 ganger så har du ikke førerkort lenger. Det skal også mere til enn å fjerne en plombe før sykkelen din går merkbart fortere. Som nevnt over her, kræsjer du med en trimmet moped er du ute å kjøre. I værste fall dekker ikke forsikringsselskapet noen ting og du blir sittende som gjeldsslave resten av livet. Kjør lovlig, det er kun snakk om 2 år så kan du ta deg billappen!

Lenke til kommentar

Gjeldsslave resten av livet var kanskje å overdrive litt, heh. Men ja, tror nok det lureste er å kjøre lovlig. Vurderer lett da jeg har råd, men er litt skeptisk til hvor mange utgifter det innebærer. Synes prisen pr. km på lett rett og slett blir for høy.. :)

Lenke til kommentar

Gjeldsslave resten av livet var kanskje å overdrive litt, heh.

 

 

Nei, det kommer jo helt ann på hvilken ulykke du havner i og hva/hvem du skader.

 

Poenget er nok at det ikke er helt verdt risikoen. Selv sparte jeg til bil isteden, angrer ikke, du får mye mer ut av å kunne kjøre kompiser og slikt med bil enn å kunne farte rundt i 50km/t i regnet i 2 år ;)

Lenke til kommentar

Selv så er jeg helt motsatt. Kjøpte mopeden min for 22.000 (ny), og solgte den for 18.000. Brukte da 4-5000 på lappen sammenlagt.

 

"Tapte" da usle 4000 på mopeden over to år (tilnærmet ingenting). Og for 5000 for lappen fikk jeg masse erfaring i trafikken, noe som gjør deg til en bedre og mer erfaren sjåfør når du får lappen på B.

Lenke til kommentar

Selv så er jeg helt motsatt. Kjøpte mopeden min for 22.000 (ny), og solgte den for 18.000. Brukte da 4-5000 på lappen sammenlagt.

 

"Tapte" da usle 4000 på mopeden over to år (tilnærmet ingenting). Og for 5000 for lappen fikk jeg masse erfaring i trafikken, noe som gjør deg til en bedre og mer erfaren sjåfør når du får lappen på B.

Og for deg holdt det med å kjøre i 45? Og hvilken forsikring hadde du? Full kasko, eller er det egentlig unødvendig?

 

Hva er egentlig de forskjellige utgiftene i tillegg til lappen og selve mopeden? Forsikring, årsavgift, bensin? Hvor mye brukte du tilsaman på alt liksom?

Lenke til kommentar

 

Selv så er jeg helt motsatt. Kjøpte mopeden min for 22.000 (ny), og solgte den for 18.000. Brukte da 4-5000 på lappen sammenlagt.

 

"Tapte" da usle 4000 på mopeden over to år (tilnærmet ingenting). Og for 5000 for lappen fikk jeg masse erfaring i trafikken, noe som gjør deg til en bedre og mer erfaren sjåfør når du får lappen på B.

Og for deg holdt det med å kjøre i 45? Og hvilken forsikring hadde du? Full kasko, eller er det egentlig unødvendig?

 

Hva er egentlig de forskjellige utgiftene i tillegg til lappen og selve mopeden? Forsikring, årsavgift, bensin? Hvor mye brukte du tilsaman på alt liksom?

 

Jeg kjørte et år helt originalt, og et år med ganske mye trim. Hadde bare ansvarsforsikring :)

Tilleggsavgifter er:

- Bensin og olje

- Kjøreklær

- Forsikring

- Årsavgift

 

Og eventuelt for bytte av deler osv.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

 

 

Selv så er jeg helt motsatt. Kjøpte mopeden min for 22.000 (ny), og solgte den for 18.000. Brukte da 4-5000 på lappen sammenlagt.

 

"Tapte" da usle 4000 på mopeden over to år (tilnærmet ingenting). Og for 5000 for lappen fikk jeg masse erfaring i trafikken, noe som gjør deg til en bedre og mer erfaren sjåfør når du får lappen på B.

 

Og for deg holdt det med å kjøre i 45? Og hvilken forsikring hadde du? Full kasko, eller er det egentlig unødvendig?

Hva er egentlig de forskjellige utgiftene i tillegg til lappen og selve mopeden? Forsikring, årsavgift, bensin? Hvor mye brukte du tilsaman på alt liksom?

Jeg kjørte et år helt originalt, og et år med ganske mye trim. Hadde bare ansvarsforsikring :)

Tilleggsavgifter er:

- Bensin og olje

- Kjøreklær

- Forsikring

- Årsavgift

 

Og eventuelt for bytte av deler osv.

Angrer du på at du ikke kjørte trimmet første året? Var du noengang nær på å bli tatt? Er det i det hele tatt lett å bli tatt? Endret av Imac75
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...