Gå til innhold

SATA på 3 gbits


Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker å kjøpe en ny sata harddisk. Den har grensesnitt på 6 gbit, men om jeg ønsker, kan jeg koble den til 3 gbit? Og har dette noen betydning for ytelsen? På hovedkortet har jeg bare 2x6gbit og 4x3gbit. Vil derfor måtte koble en hdd til 3 gbit. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6gbps bør du holde av til SSD.

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det kommer helt ann på åssen SATA kontroller det er.

Vi vet ingenting om type hovedkort her, og det er sikkert riktig det du sier, men .. Hvis det er et eldere hovedkort, typisk socket 1366, med en Marvell SATA 3 kontroller, ville jeg satt alle disker på Intel sin SATA 2 kontroller.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

6gbps bør du holde av til SSD.

 

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det kommer helt ann på åssen SATA kontroller det er.

Vi vet ingenting om type hovedkort her, og det er sikkert riktig det du sier, men .. Hvis det er et eldere hovedkort, typisk socket 1366, med en Marvell SATA 3 kontroller, ville jeg satt alle disker på Intel sin SATA 2 kontroller.

Jeg svarer slik fordi de to 6gbps porter han refererer til helt tydelig er intel brikkesett sata 6 gbps porter.

Da TS har P8H77-M PRO , med 2+4 ich brikkesett hhv sata 6gbps/3gbps og 1× eSata marvell 6gbps.

Lenke til kommentar

Med vanlig HDD så er det tilnærmet helt irrelevant hvilken Sata port du velger.

 

Selvsagt, har du Intel-porter tilgjengelige så bruker du dem, men forskjellen er heeelt minimal.

En harddisk vil være dødens treig, uansett hva slags grensesnitt, og selv SATA 1,5 Gbit vil være mer enn bra nok.

 

SATA er uansett versjon kompatibel, så det slipper du uroe deg for. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...