Gå til innhold

Fant en serie med sikkerhetshull i Firefox


Anbefalte innlegg

Men hvor står påstanden din dokumentert hen ?

i følge wikipwdia så har det aldri eksister noen panda beskrivelse om firefox

http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_fox

Fra artikkelen du linket til:

 

Trademark and logo[edit]

The name "Mozilla Firefox" is a registered trademark; along with the official Firefox logo, it may only be used under certain terms and conditions. Anyone may redistribute the official binaries in unmodified form and use the Firefox name and branding for such distribution, but restrictions are placed on distributions which modify the underlying source code.[121] The name "Firefox" derives from a nickname of the red panda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvor står påstanden din dokumentert hen ?

i følge wikipwdia så har det aldri eksister noen panda beskrivelse om firefox

http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_fox

Jeg ser ikke helt poenget ditt.. det har aldri eksistert noen påstander om at de referer til rever heller,

 

Jeg siterer til Mozilla og du siterer til wikipedia sin side om firefox.

 

The animal shown in the logo is a stylized fox, although "firefox" is usually a common name for the red panda. The panda, according to Hicks, "didn't really conjure up the right imagery" and wasn't widely known

Endret av Latrakx
Lenke til kommentar

The animal shown in the logo is a stylized fox, although "firefox" is usually a common name for the red panda. The panda, according to Hicks, "didn't really conjure up the right imagery" and wasn't widely known

 

De mener at det ikke gir mening at personen som laget logen valgte å se bort i fra hva man referer til med firefox.. ja jeg er helt enig.

Lenke til kommentar

Siden du tilsynelatende ikke forstår teksten som er sitert:

Han endret det siden han ikke fikk til like bra logoer om han skulle bruke en røpanda, og siden den er såpass ukjent ville svært få forstått at det var en rødpanda og ikke en dårlig tegnet rev

Lenke til kommentar

hvis man bruker gogle oversetter på teksten så får man :

 

Dyret vist i logoen er en stilisert rev, selv om "firefox" er vanligvis et vanlig navn på den røde pandaen. Den panda, ifølge Hicks, "egentlig ikke trylle frem den riktige bildene", og var ikke allment kjent

 

Men hvor er beviset på "firefox" betyr "panda" eller et navn på en type pandaer ?

 

Forøvrig så ser jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig å tegne en pandafigur når det allerede er brukt i andre logoer

Lenke til kommentar

Den panda..

 

Når du begynner å avhenge av å kreve bevis om at "tilfeldig ord her" betyr et eller annet spesifikt, kan du vel virkelig tro at du fremdeles diskuterer seriøst?

 

Nei det gjør ikke jeg heller, men hvis du faktisk forsto engelsk i stedet for å avhenge av G-translate, kunne du kanskje forstå hvor jeg vil med sitatet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å gå noen til å forbinde en nettleser med et dyr de ikke engang vet eksisterer, kan være litt vanskelig

Jeg ser fremdeles ikke hvorfor noe av det skal være et argument for at feilinformering og å velge å være ignorant er bra.

hva er det du vil frem til nå ?

jeg forstå ikke argumentet dit

 

Forresten så lever både pandaer og rever i beste velgående

Lenke til kommentar

Som du og flere andre allerede har bevist forbinder dere ordet "firefox" med en rev, pga endingen "fox"

samtidig ville det vært tatt ut ifra ingenting å bruke en vanlig panda i logoen..

 

Dessuten ser jeg ikke hva du prøver å argumentere imot, da diskusjonen startet med om "firefox" er en rev eller en rødpanda..

Lenke til kommentar

Firefox er et kallenavn på rød panda (red panda), på samme måte som at great white (Great white shark) er et kallenavn på hvithai.

 

https://support.mozilla.org/en-US/questions/978213

 

 

 

A "Firefox" is another name for the red panda.

 

 

http://www.omg-facts.com/Animals/The-animal-in-Firefox-is-not-actually-a/28127

 

 

 

Many assume that the animal in the Firefox logo is a fox, yet Firefox is actually the nickname for the rare panda species.

 

Trenger du flere kilder?

Lenke til kommentar

"beviset" blir forsterket med at man faktisk bruker en Rev ( Fox) i logoen .

 

Det jeg reagerer på er ikke navnet firefox ,men at man brukeren en rev som symbol når det er meningen at vi skal assosiere det med en panda.

En rev som logo, er mer gjenkjennelig enn en rødpanda som logo. Logo designeren har ikke noe med navngivningen til nettleseren.

 

Har du noen kilder om at Firefox egentlig betyr (ild)rev?

 

Denne kalles en Raptor (på Engelsk):

 

bop6.jpg

 

Men jeg kan bruke din logikk og si at den ikke i det hele tatt ligner på en raptor som jeg kjenner til (dinosauren).

 

Velociraptor_6001.jpg

 

Hvis jeg navngir programvaren min Raptor (etter rovfuglen (hint: det er en gribb)), og logo designeren min lager logoen utfra dinosauren raptor, er fortsatt programvaren min navngitt etter rovfuglen, eller får navnet på programvaren "plutselig" endret sin betyding? Bare fordi folk flest kjenner til en raptor som en dinosaur og ikke en rovfugl? Er det logodesigneren som bestemmer hva navnet til programvaren er oppkalt etter, eller er det de som har gitt navnet til programvaren som bestemmer?

 

Hint: Det er de som har lagd/navngitt programvaren som selvsagt bestemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan de bestemme hva de vill , men man man må jo tenke på hvilke signaler valget gir

 

Det blir jo det samme som jeg lagger en dessert jeg kaller for "pink Laydy" som er navnet på en eplesort og så kan man ikke bruke epler i den overhode.

 

At navnet er satt sammen av ild og rev blir jo ytterligere assosiert med at den er i ildens farger ( rød og gul)

 

 

"raptor" er derimot brukt i så mange sammenhenger at det reagerer man ikke like sterkt på

 

 

hvordan ville du reagerer hvis lamborghini skulle finne på å kall en modell for Turtles ( skilpadde ).

Det vill jo gi feil signaler

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Er passelig sikker på at artikkelen ikke hadde så mye med rasjonaliseringen til Mozilla for å velge hvilken logo de skulle bruke i sin markedsføring.

 

OT(?), så høres en hackerfest ganske bra ut. Ser for meg en gjeng dritings programmerere som prøver å skjende nettlesere i prosessen.

Slik er det nok på julebord i Silicon Valley

Lenke til kommentar

 

Å gå noen til å forbinde en nettleser med et dyr de ikke engang vet eksisterer, kan være litt vanskelig

Jeg ser fremdeles ikke hvorfor noe av det skal være et argument for at feilinformering og å velge å være ignorant er bra.

hva er det du vil frem til nå ?

jeg forstå ikke argumentet dit

 

Forresten så lever både pandaer og rever i beste velgående

 

 

Reven er på folkemunne sett på som en lur/smarting av en skapning. Så å ha en smart nettleser er jo heller ikke så dumt da. La oss kalle det for en rev da, og bli ferdige med hele flisespikkeriet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan de bestemme hva de vill , men man man må jo tenke på hvilke signaler valget gir

 

Det blir jo det samme som jeg lagger en dessert jeg kaller for "pink Laydy" som er navnet på en eplesort og så kan man ikke bruke epler i den overhode.

 

At navnet er satt sammen av ild og rev blir jo ytterligere assosiert med at den er i ildens farger ( rød og gul)

 

 

"raptor" er derimot brukt i så mange sammenhenger at det reagerer man ikke like sterkt på

 

 

hvordan ville du reagerer hvis lamborghini skulle finne på å kall en modell for Turtles ( skilpadde ).

Det vill jo gi feil signaler

 

Raptor er en harddisk modell. Ferdig med den saken! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...