Gå til innhold

Vurderer disse blå lysene - men hvordan kobles dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarte via hjemmesiden til Revoltec å finne dette bildet av kablene til produktet jeg linka til.

Den PCI-plata er kun av og på knapp - men mulig det er en slags dimmer den svarte boksen eller?

 

Er bare redd det kan bli i kraftigste laget dersom ting ikke kan dimmes - eventuelt kan jeg jo benytte meg av bare ett av lysene..

post-211417-0-69741000-1394783865_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Så du ikke bildene jeg viste i linken?

 

kk_set.jpg

 

Så det er nok bare en av og på knapp.

De dyreste kan god bytte farger og dimmes, men da må du nok opp en del i pris. Den svarte boksen er nok heller en konverter fra 12 volt til 3 volt eller nok slik.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Så du ikke bildene jeg viste i linken?

 

kk_set.jpg

 

Så det er nok bare en av og på knapp.

De dyreste kan god bytte farger og dimmes, men da må du nok opp en del i pris. Den svarte boksen er nok heller en konverter fra 12 volt til 3 volt eller nok slik.

 

Jo jeg så linken, men siden testen var fra 2005 - og at de lysa jeg ser på er 11 cm og ikke 30 cm, så tenkte jeg at det beste var å gå direkte på produktet. Den svarte boksen på bildet er bare en omformer eller en slags koblingsboks det da?

Lenke til kommentar

 

Så du ikke bildene jeg viste i linken?

 

kk_set.jpg

 

Så det er nok bare en av og på knapp.

De dyreste kan god bytte farger og dimmes, men da må du nok opp en del i pris. Den svarte boksen er nok heller en konverter fra 12 volt til 3 volt eller nok slik.

 

Jo jeg så linken, men siden testen var fra 2005 - og at de lysa jeg ser på er 11 cm og ikke 30 cm, så tenkte jeg at det beste var å gå direkte på produktet. Den svarte boksen på bildet er bare en omformer eller en slags koblingsboks det da?

 

1. Kalde katoder operer på rundt 1000 Volt. Den svarte boksen er en inverter, som øker spenningen fra 12V til rundt 1000V. Den må du naturligvis ha, og det er ingen dimmer nei. Har faktisk ikke sett noen slike med dimmefunksjon.

2. Det settet du så på, er det vanskelig å skjønne om det kommer med eller uten Inverter. mye mulig må du kjøpe dette ved siden av. Eller kjøpe et sett med inverter. Uten inverter så kommer du ikke langt, og du har ikke sjangs til å tenne lyset i dem med 12V nei. ^^.

3. Mange invertere, spesielt de billigere kan lage en del støy, aka. Coil Whine, så dermed kan det være en fordel å prøve å styre unna de billigste. Eventuelt kjøre på med LED-strips.

4. Inverteren kobles som regel til med en molex-plugg direkte i PSUen ja.

 

Fordelen til LED-strips er jo at du ofte kan koble de rett til 12V, og med en kontrollerenhet så kan du også styre fargen (om du har RGB), og dimme de uten problem. Nedsiden til LED-strips er at du ikke får en sammenhengende lyskilde. Altså, det vil jo være noen cm mellom hver lysdiode, noe som kan være irriterende for visse bruk.

 

 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

sbsm.jpg

 

 

Jeg hadde en slik før i tiden, når jeg hadde kald katoder.

Med denne kunne jeg dimme lyset, skru det helt av, sette på "strobe" effekt, eller strobe effekt som følger musikken med hjelp av en innebygd mic.

Var kult når jeg var fjortis :)

 

I dag bruker jeg denne RGB LED dingsen fra NZXT (var ikke så dyrt heller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...