Gå til innhold

Anbefaling: Her er de beste bærbare spillmaskinene i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Bærbare" som er flaut å dra med på noe annet en Lan.

 

Alltid morsomt å se folk i forelesning med 5 kilos bærbar, 18" skjerm, og vifter som får radene til å riste.

 

Her får man råd til en god stasjonær, en pult og en grei stol til prisen for noen av disse beistene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

"Bærbare" som er flaut å dra med på noe annet en Lan.

 

Alltid morsomt å se folk i forelesning med 5 kilos bærbar, 18" skjerm, og vifter som får radene til å riste.

 

Her får man råd til en god stasjonær, en pult og en grei stol til prisen for noen av disse beistene.

Hva med dem som har begge da? Jeg har 3 Alienware hjemme (580M SLi, 675M SLi og 680M SLi) og kjøper denne uken en Kunshan P570W med 4960X og 790M SLi.

 

Samt har jeg den helt ok stasjonær PC'n...

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

"Bærbare" som er flaut å dra med på noe annet en Lan.

 

Alltid morsomt å se folk i forelesning med 5 kilos bærbar, 18" skjerm, og vifter som får radene til å riste.

 

Her får man råd til en god stasjonær, en pult og en grei stol til prisen for noen av disse beistene.

 

Hva med dem som har begge da? Jeg har 3 Alienware hjemme (580M SLi, 675M SLi og 680M SLi) og kjøper denne uken en Kunshan P570W med 4960X og 790M SLi.

 

Samt har jeg den helt ok bærbare PC'n...

Haha, fettern min driver med det samme, mora hans blar opp gang på gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Bærbare" som er flaut å dra med på noe annet en Lan.

 

Alltid morsomt å se folk i forelesning med 5 kilos bærbar, 18" skjerm, og vifter som får radene til å riste.

 

Her får man råd til en god stasjonær, en pult og en grei stol til prisen for noen av disse beistene.

 

"haha jeg er en trist elitist som bruker tiden min på å le av andre som gjør noe litt forskjellig fra meg"

- Neppe

 

For det første lurer jeg på hva slags fantastisk dårlige laptoper du snakker om, min ASUS G55VW støyer eller vibrerer ikke uansett hva den blir utsatt for.

For det andre er jeg svært usikker på hva som er galt med en 18'' skjerm, foretrekker 15.7'' da noe annet blir litt stort når jeg har den på fanget o.l., så lenge det er 1080p ser det veldig bra ut.

 

Får inntrykk av at du punchet ut en rask kommentar av behov for å føle deg litt bedre; få igang en liten circlejerk?

Jeg, for eksempel, har en "gaming" laptop fordi det er ?n maskin som gjør ALT jeg tar meg til. Den er lynrask, har en helt sjef skjerm, kan dra hva enn slags spill jeg måtte ønske (har bare Linux så spiller ikke stort lenger, men deilig å kunne kjøre opp Portal 2 og dra det på full grafikk), et helt sjef og bakbelyst tastatur, konge touchpad, og en matt finish som fungerer som håndledd-støtte et ekstert tastatur på en pult aldri kan slå.

 

TL;DR: Fuck deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Bærbare" som er flaut å dra med på noe annet en Lan.

 

Alltid morsomt å se folk i forelesning med 5 kilos bærbar, 18" skjerm, og vifter som får radene til å riste.

 

Her får man råd til en god stasjonær, en pult og en grei stol til prisen for noen av disse beistene.

 

"haha jeg er en trist elitist som bruker tiden min på å le av andre som gjør noe litt forskjellig fra meg"

- Neppe

 

For det første lurer jeg på hva slags fantastisk dårlige laptoper du snakker om, min ASUS G55VW støyer eller vibrerer ikke uansett hva den blir utsatt for.

For det andre er jeg svært usikker på hva som er galt med en 18'' skjerm, foretrekker 15.7'' da noe annet blir litt stort når jeg har den på fanget o.l., så lenge det er 1080p ser det veldig bra ut.

 

Får inntrykk av at du punchet ut en rask kommentar av behov for å føle deg litt bedre; få igang en liten circlejerk?

Jeg, for eksempel, har en "gaming" laptop fordi det er ?n maskin som gjør ALT jeg tar meg til. Den er lynrask, har en helt sjef skjerm, kan dra hva enn slags spill jeg måtte ønske (har bare Linux så spiller ikke stort lenger, men deilig å kunne kjøre opp Portal 2 og dra det på full grafikk), et helt sjef og bakbelyst tastatur, konge touchpad, og en matt finish som fungerer som håndledd-støtte et ekstert tastatur på en pult aldri kan slå.

 

TL;DR: Fuck deg.

Jeg vet om flere forelesningssaler hvor det kun er plass til en 15" og thats it. Jeg har også opplevd at det ikke er plass til min egen 15" fordi naboen har med seg 18". Jeg har også opplevd i svært mange forelesningssaler hvor elev ble spurt om han kunne slå av sin maskin nettopp fordi viftene bråkte for mye.

 

Jeg må faktisk si det at å komme med en sliten "gaming-laptop" som notatmaskin på en høyskole virker ganske på trynet. Ofre bøker for å få plass, tung å drasse på og bytter ut naboenes maskiner med enda litt mer varme i en så overfylt sal at halvparten av elevene må sitte på gulvet og i trappa.

 

Men det skal også sies; Jeg har selv brukt en gaming laptop gjennom tidene. Ville dog kalt den slepbar, og var kun på tur når det var LAN eller prosjektlekser hos venner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

"Bærbare" som er flaut å dra med på noe annet en Lan.

 

Alltid morsomt å se folk i forelesning med 5 kilos bærbar, 18" skjerm, og vifter som får radene til å riste.

 

Her får man råd til en god stasjonær, en pult og en grei stol til prisen for noen av disse beistene.

"haha jeg er en trist elitist som bruker tiden min på å le av andre som gjør noe litt forskjellig fra meg"

- Neppe

 

 

TL;DR: Fuck deg.

 

 

Tydeligvis har du aldri vært i en forelesningssal, og det kan virke som kanskje det er for det beste. Her må du nemlig skulderkline med naboen. Har du med deg et murstein med skjerm, så vil du ikke bare ta alt av din plass, du er også en av dem som tar av andre sin plass. Ikke nok med det, du er også en av dem som er utrooooolig distraherende. Så ja, jeg blir litt flau på vegne av de som har med seg slike beist rundt. Om du har lyst på en laptop, kjøp deg en du kan ha i sekken. Sikkert kult å ha på lan o.l, mange av dem har jo masse fancy farger også.

 

Jeg føler meg allerede bedre enn deg, siden du har behovet for å skrive noe så mandig som "Fuck deg". Du er nok like tøff ellers i livet også kan jeg se for meg. Vent, la meg prøve.

 

"Jeg er en sånn som tar meg nært av alt folk sier på Internett, og nå går jeg å sladrer til mamma."

- HrKristian

Lenke til kommentar

 

TL;DR: Fuck deg.

 

 

Unødvendig... :nei:

 

 

De andre her har et par meget gode poeng mtp bruk av slepbare i forelesningssaler, noe som jeg rent personlig mener er en uting.

 

En annen ting - Mener du seriøst at den bærbare maskina di er et bedre håndleddstøtte enn noe en finner for rene tastaturer?!

Lenke til kommentar

 

 

TL;DR: Fuck deg.

 

 

Unødvendig... :nei:

 

 

De andre her har et par meget gode poeng mtp bruk av slepbare i forelesningssaler, noe som jeg rent personlig mener er en uting.

 

En annen ting - Mener du seriøst at den bærbare maskina di er et bedre håndleddstøtte enn noe en finner for rene tastaturer?!

 

Svært, svært unødvendig. Valgte å ikke slette den allikevel.

 

Ta det med en klype salt, men ja, det har vært erfaringen min (som mangler noen betydelig innsats i å anskaffe en god skrivebords- og tastatur-løsning...)

 

@Neppe: Nå var det så vanskelig å være saklig istedenfor å bare "le av andre"?

Du har nokså rett i plass-problemet, det som plager meg mer enn noe er tastelydene fra de titalls elendige tastaturløsningene på billigpc'ene rundt om i rommet. Det er selvsagt også alltid minst en person med en dårlig E tast.

Penn og papir er ofte undervurdert.

Lenke til kommentar

Etter at jeg har hatt en Alienware som supporten til Dell klarte og reparere til døde, og nå em Multicom som har å mye feil at det gjør vondt, skal jeg inrømme at jeg nok kommer til å holde meg unna alt som heter gamer laptop for en stund :) Plass besparende i liten leilighet eller ei :p

Lenke til kommentar

Regner med det er mange som blir lurt av disse "gaming laptopene".

De viser jo ofte til en beskrivelse av en topp prosessor og skjermkort med tilleggbetegnelsen "m". Altså et kort som yter betraktelig mindre.

 

I tillegg så kan nok ikke hverken skjerm, strømforsyning og tastatur beregnes som gode i forhold til det man kan få til stasjonære. Greit nok at man får mye for pengene, men der stopper det etter min mening og erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...