Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har to pc-er. Den ene brukes til surfing, mens den andre alltid er koblet opp på tv-en.

 

På den pc-en som er koblet opp mot tv-en har det plutselig blitt veldig svake signaler. Som regel kun to streker. Resultatet av det er at det er umulig å streame tjenester som Sumo og Viaplay, fordi pc-en ikke har gode nok signaler. Det har alltid fungert frem til nå. Denne pc-en er rundt fire år gammel.

 

På den andre pc-en jeg bruker til surfing fungerer det veldig bra. Som regel 4 streker. Denne er ett år gammel. Avstanden fra der pc-ene står til ruteren er ikke mer enn ca. 10 meter, og det er kun tynne vegger som skiller.

 

Noen som veit hvorfor den ene pc-en sliter med å få inn signaler, og hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å bytte kanaler på trådløsen om du kan, ellers tar du kontakt med leverandøren og spør hva problemet er.

 

Veit ikke hvordan jeg bytter kanaler...

 

Hvor oppstår problemet? Kan det være dårlig nettverkskort i ene maskinen, eller kan det være interferens med for eksempel TV? Prøv å bytt plass på maskinene og se hva du får.

 

Har en følelse på at nettverkskortet er litt svakt, ja. Signalene blir for øvrig mye bedre hvis jeg har pc-en rett ved siden av ruteren. Det står en tv rett over pc-en, men det har aldri vært noe problem før.

 

Kontroller antenner på både pc or router dersom disse har det. Vri antennene så de peker rett opp eller mot hverandre.

 

Verken pc-en eller ruteren har noen antenne.

 

Kan også nevne at jeg fikk en ny ruter fra NextGenTel for kort tid siden, og det var etter det skjedde at pc-en begynte å få svake signaler.

Endret av _London
Lenke til kommentar

Kan også nevne at jeg fikk en ny ruter fra NextGenTel for kort tid siden, og det var etter det skjedde at pc-en begynte å få svake signaler.

Denne infoen burde vært med i første post...

Enten er den nye dårligere eller så bruker den en kanal hvor det er mye trafikk fra naboer. For å sjekke om det er andre nett og finne ledige kanaler, kan man f.eks. bruke inSSIDer.

 

 

Veit ikke hvordan jeg bytter kanaler...

Logger på ruteren og finner innstillingene for trådløs.

Sjekk manual eller spør NextGenTel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet her kan være en kombinasjon pga av tv med høytalere (hint.. i høytalere er det magneter som stråler hva ??) , og att antennen på dette ngt modemet er veldig liten/dårlig. Har vært borti altfor mange venner og bekjente som har klaget over dette og som har montert ruter/wifi ved tv/stereo/pchøytalere osv. FLYTT RUTEREN! ! Hjelper ikke dette kjøp en ekstern wifi ruter med externe antenner...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...