Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Tannlege "Regning" glemt


cenenzo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da vært hos tannlegen og holdt på med rotfylling, jeg har nettop blitt ferdig hos tannlegen og fant ut at jeg måtte betale 1100 kr, det koster egentlgi 5500 kr, men siden jeg var 19, så trenger jeg bare betale 25% av beløpet.

 

Men greia er at de har slutta å sende ut faktura, så de ba meg om å komme med penger til tannlegen. tror det er kommune sitt tannlege.

 

Men så glemte jeg å komme med pengene, og det er ganske mange uker siden, og ingen har mint meg på det.

 

så det jeg lurer på, tror dere jeg kan ha fått purring eller inkasso på det beløpet 1100,-?

 

Jeg har ialelfall ikke hørt noe mer fra dem..

 

jeg fyller 20 den 13.mars, betyr det at hvis jeg ikke får betalt regningen før jeg fyller 20, så vil jeg måtte betale 5500, altså ordinær prisen? pga jeg har blitt 20? siden jeg ikke rakk å betale det som 19 åring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du var 19 når tannlegen utførte sitt oppdrag så kommer de nok ikke til å kreve deg full pris selv om _de_ må purre deg og du da tilfeldigvis har blitt over 20.

Ikke betal noe før du får en regning i postkassa, men ikke forvent at denne ikke kommer fordi dette er et par uker siden, så lenge de sender regning før det er gått 3 år så har de sitt på det tørre og du kommer ikke unna.

Lenke til kommentar

De er tannleger.

 

De skal ha pengene sine.

De "glemmer" ikke regninger. Du får nok purring.

 

Det er offentlig tannlege som er av kommunen, for jeg er bare 19 år og jobber ikke, så jeg flyr ikke rundt med masse penger hele tiden, og før vi startet, fikk jeg ikke engang vite hva prisen var, fikk bare et ark om hva rotfylling gikk ut på, og når vi endelig var ferdig så jeg at det stod 5500,- som fullpris, men jeg måtte betale 1100 kr..

 

Så jeg spørte om de kunne sende faktura hjem, og da sa de at de enten hadde slutta å sende faktura/ eller at de ikke sender faktura, og at jeg skulle komme på ettermiddagen med pappa og betale.

 

Men av en eller annen grunn så glemte jeg det, og det er kanskje nesten 1 mnd siden jeg var hos tannlegen, og de sa det.

 

Og de har heller ikke ringt og spørt om det, satt brått og kom på det.

 

vet du om det kan skje noe fælt med reningen, at jeg brått må betale masse penger eller noe :(

 

for jeg ser ikke helt ossen jeg skal få purring hvis de aldri har sendt meg noe faktura, ble bare bedt om å komme senere på dagen og betale, men så glemte jeg det, og de ringte meg aldri opp, og nå kom jeg på at jeg glemte det, og det har gått 1 mnds tid.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

De sender til inkasso hvis de ikke får pengene noensinne. Det kan plutselig dukke opp en regning på 2-3000 for det der. Gå og gjør opp for deg i resepsjonen hos tannlegen istedet for å tro at de "glemmer" det. Sånt er automatisk, det er ingen snill dame som tenker "nei stakkars han er bare 19 vi skal ikke plage han med noe regninger nei".

Lenke til kommentar

Så lenge du var 19 når tannlegen utførte sitt oppdrag så kommer de nok ikke til å kreve deg full pris selv om _de_ må purre deg og du da tilfeldigvis har blitt over 20.

Ikke betal noe før du får en regning i postkassa, men ikke forvent at denne ikke kommer fordi dette er et par uker siden, så lenge de sender regning før det er gått 3 år så har de sitt på det tørre og du kommer ikke unna.

 

Hva skjer hvis de purrer ? jeg vil betale! men de vil ikke sende regning, og jeg er redd for å si det til mamma og pappa, de kommer til å bli sure for at jeg ike har behandlet tenna mine ordentlig.

men dersom jeg blir 20 , så vil jeg fortsatt kun måtte betale 1100? det er sikkert 1 mnd siden siste jeg var der, men jeg har ikke hørt noe fra dem, og jeg kom på det nå.

 

men vil de sende regning da? i og med at de sa de ikke sender faktura.

Lenke til kommentar

Aldri...ALDRI... kødd med noen som har tilgang til bor og drøvelen din.

 

Siden inngrepet skjedde før du ble 20 vil du kun få regning på 1100 kroner, uavhengig når du får regningen.

 

De sender ikke regning så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, er bare redd jeg har fått purring elle rinkasso, eller at jeg brått må betale masse mer.

Lenke til kommentar

De sender til inkasso hvis de ikke får pengene noensinne. Det kan plutselig dukke opp en regning på 2-3000 for det der. Gå og gjør opp for deg i resepsjonen hos tannlegen istedet for å tro at de "glemmer" det. Sånt er automatisk, det er ingen snill dame som tenker "nei stakkars han er bare 19 vi skal ikke plage han med noe regninger nei".

 

Men de har aldri sendt noe regning, de ba meg bare komme og betale kontant der og da, men jeg ville ha det på faktura, men de sa det ikke sender faktura, og at jeg skulle komme tilbake senere på dagen og betale , men så glemte jeg det, så har jeg gått på skole, og glemt det helt, og de har heller ikke mint meg på det, før jeg kom på det idag!

Lenke til kommentar

Hvis du har litt noia, så er det vel mulig å oppsøke tannlegen fysisk og betale der da? Eventuelt ta en telefon?

 

greia er ikke at jeg ikke har noia, men er mer at jeg klarte å glemme det, så jeg vet ikke om vi har fått noe purring, eller et eller annet straff, så regningen blir en hel annen sum.

og da kommer mamma og dem til å klikke helt, er egentlig mest det jeg er redd for..

Lenke til kommentar

Så du tror de blir mindre sur av at de får vite at du ikke har holdt orden på tannpleie og i tillegg får se at du får en purring? (med mer å betale)

Så da roter du med 2 ting istedet for 1.

 

Men har de rett til å gi meg purring siden det aldri ble sendt noe faktura?

For de ba meg om å komme tilbake senere på dagen og betale, men jeg glemte det, og det har gått 1 mnd tid, og de har enda ikke ringt og sagt ifra, og jeg kom på det for 1 time siden at jeg glemte det, når jeg så søstra mi fikk innkalling til tannlegen.

Lenke til kommentar

Du er 19, altså 'voksen'. Hvor vanskelig er det å dra dit og betale når du sier du vil det?

Hvorfor gå å være 'redd' for foreldre går i tvistel, på noe du kan fikse asap?

Hvordan kan jeg betale når jeg ikke har penger ..?

Hadde jeg hatt penger hadde jeg betalt der og da.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Det er riktig at mange tannleger har sluttet å sende ut regning. Det står en lapp på mitt lokale tannlegekontor også. "Vi sender ikke faktura, betal kontant i resepsjonen".

 

Hvis du har sneket deg unna den kontantbetalingen blir det ikke bare borte eller glemt. Uansett hvor mye du argumenterer på dette forumet. Tannlegen er ikke her.

 

Det blir litt som å stikke fra bensinpumpa etter fylling. Eller snike seg forbi kassa på Rimi når du har handlet. Og så si "men jeg hadde jo ikke penger der og da, hva skulle jeg gjøre?"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er riktig at mange tannleger har sluttet å sende ut regning. Det står en lapp på mitt lokale tannlegekontor også. "Vi sender ikke faktura, betal kontant i resepsjonen".

 

Hvis du har sneket deg unna den kontantbetalingen blir det ikke bare borte eller glemt. Uansett hvor mye du argumenterer på dette forumet. Tannlegen er ikke her.

 

Det blir litt som å stikke fra bensinpumpa etter fylling. Eller snike seg forbi kassa på Rimi når du har handlet. Og så si "men jeg hadde jo ikke penger der og da, hva skulle jeg gjøre?"

 

Jeg har ikke sneket meg unna noe som helst. Greia er at jeg har vært der totalt 12 ganger før vi ble ferdig, og jeg fik aldri vite når eksakt bi ville bli ferdig.og brått var vi ferdig og de ville ha penger, og jeg har ikke penger der og da s jeg måtte hjem å vente på at foreldra mine kom hjem for å betale men så glemte jeg det, de må jo gjerne ringe og minne meg på det og spørre om pengene dersom de ikke får dem? Jeg argumenterer ikke, jeg hadde først og fremst et spørsmål om du leste på toppen . Kom ikke hit for å spørre om tips på hvordan jeg kan slippe unna regningen.

Lenke til kommentar

Men dette er jo enkelt å fikse, du møter opp der i morra når du har tid, med penger også beklager du sånn passe mye og gir de pengene, det skjer antageligvis ingenting, men det kan jo så klart være greit å ta med en liten slump ekstra med penger om de mener de absolutt skal ha mer for at det har gått 1 måned eller hva det var, men jeg har nå mine tvil om det.

Du får ikke inkasso så fort uansett og en purring om du nå skulle ha "fått" det så er nå det bare slik, men det er helt borti natta om de skal ha ekstra penger når de selv ikke engang gidder å sender ut en faktura på en eller anna måte, de kan takke seg selv, gi de 1100kr å gå.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Få deg litt bein i nesa. Du virker som en emosjonelt ustabil person med en mental alder på langt under 19. Om foreldrene dine mishandler deg så skaffer du hjelp. Om de ikke mishandler deg, og er relativt vanlige foreldre så sier du det som det er, og låner penger av de til å betale så får du heller betale de tilbake senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...