Gå til innhold

Pebble og Pebble Steel - diskusjon og apper


Anbefalte innlegg

Blir pebble`s batteri tid dårlig veldig tidlig? Nå plutselig har det blitt drastisk ganske dårlig.

Laddet klokken min rundt 23:50 i går kveld, brukte den sammens med "sleep as android" appen som registerer søvn i løp av natten(som jeg har gjort siden day 1), å nå 17:00 er klokken nedi 60% allerede, burde vært på rundt 80% minst. Lader den mye oftere nå en relativt nylig tidligere, skuffende egentlig.

 

F.o.m. Pebble Firmware 2.6 kan noen apper kjøre i bakgrunnen på klokken. Mulig "sleep as android" er en slik, og at klokken derfor bruker mer strøm.

 

  • NEW: Activity. Activity tracking apps (e.g. Jawbone, Misfit, Swim.com) for Pebble now work seamlessly in the background. View installed Activity apps and toggle preferences in the Pebble Settings menu. An Activity icon is visible within Pebble menus when a compatible app is installed and running.
Endret av eddott
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for godt forslag, viste faktisk ikke hva den "Activity" banner var til, men jeg har sjekket den flere ganger tidligere, har ingen watchfaces som er aktive her.

 

Tror klokken troller litt, i går kveld rundt 00:30 så var klokken 30% (Etter ca 1 døgn) brukte klokken med sleep tracking i natt, nå klokken 09:30 så er klokken enda på 30% :huh:

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Fikk min Pebble Steel idag,så her kommer første dumme spørsmål : Kan man plugge usb ladekabelen i en vanlig mobillader,eller må ladingen foregå fra pc,en.

Regner vel med at man kan bruke mobillader,men ble litt smånervøs for å ødelegge noe her :-)

Lenke til kommentar

Måtte bare spørre :)

Ser bra ut ellers. Den er jo nesten mindre enn jeg trodde. Har ikke satt opp mer enn standard varslinger foreløbig. Litt stilig med bare en svak vibrasjon på håndleddet for div. varsler.

Tror jeg kommer til å trives med Pebbel,n :-)

Noen tips om nyttige apps jeg bør ha?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Måtte bare spørre :)

Ser bra ut ellers. Den er jo nesten mindre enn jeg trodde. Har ikke satt opp mer enn standard varslinger foreløbig. Litt stilig med bare en svak vibrasjon på håndleddet for div. varsler.

Tror jeg kommer til å trives med Pebbel,n :-)

Noen tips om nyttige apps jeg bør ha?

JA! Det samme tenkte jeg. "Dæ, den var vel litt liten?"

 

Pr nå så er jeg meget fornøyd med min Pebble Steel. Jeg lader den når jeg kjører bil til og fra jobb, Genialt med magnetlader på siden. Slipper å ha på lyder på alle varslene jeg vanligvis plages med.. Feks FB.

 

Eneste jeg har å utsette er at med metall-lenken så er det stygg lyd når den vibrerer. Den høres ganske godt og er irriterende nok til at jeg må "legge på" en samtale, isteden for at den bare kan ringe ut hvis jeg snakker med noen.

 

Ellers så savner jeg en måte å ikke vise meldinger på når det mottas. At det feks bare står "1 Message" osv. Noen tips til dette?

Lenke til kommentar

God kveld i stuen, jeg venter da selv på min men har begynt researchen i utålmodigheten, noen som har vært borti produktene herifra ?

 

http://www.steelconnect.co

 

Høres jo ganske greit å kunne velge selv hvilken lenke som skal sitte på den.

 

Eventuelt så er vel ikke dette den største utfordringen for de med rette verktøy å lage en selv.

 

Kikket og litt på kreasjonen av applikasjoner, hvis jeg har forstått det rett så går de i C ?

mens java for watchfaces ?

Lenke til kommentar

Har hatt litt glitching på skjermen min en stund. Lenge gått å tenkt at det var en software feil, men etter googling i går så ser det ut som det faktisk er en løs kabel inni klokken som er grunnen.

 

Pebble må ha den beste supporten jeg har vært borti, for 45 minutt etter fikk jeg tok kontakt med dem fikk jeg beskjed om at ny klokke var på tur.

 

Slipper å sende inn den defekte og. De skulle merke den slik at den ikke ble tollpliktig, så håper det og funker.

 

Flere som har hatt dette problemet?

ppzif.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Beholder nok min Steel. De skal jo oppdatere den og.

Når man snakker om oppdatering så må jeg virkelig gi skryt til den siste som kom.

Endelig fungerer Music player slik den skal med spotify (viser navn på sang) og det er jo genialt å svare på sms og facebook messenger fra klokken uten å installere masse 3'e parts apper og program.

Lenke til kommentar

Akkurat den tanken jeg hadde, kan se potensiale med fargeskjerm og mic, men ikke nok til å oppgradere helt enda, spesielt med tanke på at jeg ikke enda har fått min steel T_T

Håper folk ikke har noe imot å slå av en prat når jeg endelig får gått igang med å fikle med min steel

 

 

 

Beholder nok min Steel. De skal jo oppdatere den og.

Når man snakker om oppdatering så må jeg virkelig gi skryt til den siste som kom.

Endelig fungerer Music player slik den skal med spotify (viser navn på sang) og det er jo genialt å svare på sms og facebook messenger fra klokken uten å installere masse 3'e parts apper og program.

 

 

Svar på sms og fb messenger er det blitt native i pebble ?

Lenke til kommentar

 

Beholder nok min Steel. De skal jo oppdatere den og.

Når man snakker om oppdatering så må jeg virkelig gi skryt til den siste som kom.

Endelig fungerer Music player slik den skal med spotify (viser navn på sang) og det er jo genialt å svare på sms og facebook messenger fra klokken uten å installere masse 3'e parts apper og program.

 

 

Svar på sms og fb messenger er det blitt native i pebble ?

 

Jepp, om man har Android iallefall.

Man må oppdatere appen manuelt dog: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.getpebble.android&hl=en

 

Changelog: Android Wear Notifications. Reply and act on Android Wear notifications (requires Firmware v2.9+). See http://pbl.io/ffor full details.

Pebbler-defined replies. Set your own replies to notifications (up to 5, so get creative, buddy!).
Reply from Pebble using most Android-compatible SMS messaging apps
Automatic app and watchface updates when Pebble is idle.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

Beholder nok min Steel. De skal jo oppdatere den og.

Når man snakker om oppdatering så må jeg virkelig gi skryt til den siste som kom.

Endelig fungerer Music player slik den skal med spotify (viser navn på sang) og det er jo genialt å svare på sms og facebook messenger fra klokken uten å installere masse 3'e parts apper og program.

 

 

 

Svar på sms og fb messenger er det blitt native i pebble ?

 

Jepp, om man har Android iallefall.

Man må oppdatere appen manuelt dog: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.getpebble.android&hl=en

 

Changelog: Android Wear Notifications. Reply and act on Android Wear notifications (requires Firmware v2.9+). See http://pbl.io/ffor full details.

Pebbler-defined replies. Set your own replies to notifications (up to 5, so get creative, buddy!).

Reply from Pebble using most Android-compatible SMS messaging apps

Automatic app and watchface updates when Pebble is idle.

 

 

Da har jeg endelig fått min pebble, lurte på om du hadde noen tips å dele ?

 

Har forresten ikke funnet hvor jeg får svart på meldinger fra klokken, kunne du gitt litt step by step for det ?

Takker på forhånd om du gidder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...