Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Det står ikke noe om ingenmannsland som du hevder. det er heller ingen "ingenmannsland" helt kloss opptil Luhansk.

 

Ukraina har omringet Luhansk, men de har ikke okkupert Luhansk.

 

Ukrainske styrker eskorterte flyktningene ut av Luhansk gjennom egne stillinger til et området som ble regnet som trygt hvor de kunne sendes videre utenfor krigssonen.

 

Flyktningene ble eskortert ut av Ukrainsk militære som beskyttelse mot beskytning.

Artilleri og rakettbeskyttelse er det ingen som kan gi - den beskyttelsen kan komme fra flere kilometer unna.

 

At den traff denne kolonnen så presis tyder på at terroristene visste hva de skjøt på og hvor de skulle treffe - treffsikkerheten kommer av at de hadde spottere nær kolonnen for å gi visuell måldata.

 

En ting er at du ønsker ved hver anledning å kritisere Ukrainske styrker, men det krever at du forstår militære operasjoner, fluktuerende frontlinjer og langtrekkende artilleri.

 

Ingen andre internasjonale kommentatorer som ofte er raske til å kritisere den Ukrainske hær har klart å komme opp med den vurderingen du har presentert.

Mest sannsynlig fordi de vet bedre og forstår krigscenario..................

 

 

Kjære kjære deg, her motsier du til overmål det forrige Twitter-søplet og løgnpropaganden du postet, bla. "Ukrainian officers came unarmed and with a white flag as demanded by the invaders

 

Hvis det ikke er ingenmannsland som jeg sier, hvorfor da veive med hvitt flagg? (forøvrig noe som er oppdiktet i etterkant i rekken av løgner)

 

Faktum er at ukrainske styrker enten av uvitenhet, eller enda verre, med overlegg, har sendt disse menneskene ut i krigssonen.

 

Du skriver (og møter deg sjøl i døra nok en gang) "Ukrainske styrker eskorterte flyktningene ut av Luhansk gjennom egne stillinger til et området som ble regnet som trygt hvor de kunne sendes videre utenfor krigssonen."

 

Som jeg nevnte tidligere, den trygge veien er den motsatte veien av hvor disse menneskene ble beordret. De skulle selvsagt ha vært sendt bakover i linjene i stedet, dvs. tilbake gjennom ukrainernes egne forsyningslinjer.

 

Dette er en stygg sak som bør åpne øynene på folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå rører du opp en historie jeg ikke har sett noen referanser til at situasjonen du beskriver har noen som helst bakgrunn i fakta.

 

Hvor er kildene dine? Eller er dette noe du finner på selv på bakgrunn av at du er dårlig informert om situasjonen rundt Luhansk?

 

 

Det er ukrainske militære som har erobret og har kontrollen i området

 

Luhansk completely besieged - NSDC

 

http://www.ukrinform.ua/eng/news/luhansk_completely_besieged___nsdc_325355

 

De "evakuerte" befolkningen kl. 09.40 (dvs. sendte de ut i ingenmanns land)

 

http://www.ukrinform.ua/eng/news/terrorists_shell_column_of_refugees_in_luhansk_region_325435

 

Dette lukter krigsforbrytelse.

 

Personlig synes jeg det lukter svada.

Lenke til kommentar

 

Når jeg poster Twitter meldinger som ikke linker til en artikkel er det for å illustrere sammenhenger og for å vise hva respekterte og informerte Twitter identiteter melder av info.

 

 

Mange av disse Twitter-kontoene er verken respektable eller sannferdige. Ved å henvise til disse sjarlatanene gjør du deg til løpegutt for ussel, til tider banal, løgnaktig propaganda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det står ikke noe om ingenmannsland som du hevder. det er heller ingen "ingenmannsland" helt kloss opptil Luhansk.

 

Ukraina har omringet Luhansk, men de har ikke okkupert Luhansk.

 

Ukrainske styrker eskorterte flyktningene ut av Luhansk gjennom egne stillinger til et området som ble regnet som trygt hvor de kunne sendes videre utenfor krigssonen.

 

Flyktningene ble eskortert ut av Ukrainsk militære som beskyttelse mot beskytning.

Artilleri og rakettbeskyttelse er det ingen som kan gi - den beskyttelsen kan komme fra flere kilometer unna.

 

At den traff denne kolonnen så presis tyder på at terroristene visste hva de skjøt på og hvor de skulle treffe - treffsikkerheten kommer av at de hadde spottere nær kolonnen for å gi visuell måldata.

 

En ting er at du ønsker ved hver anledning å kritisere Ukrainske styrker, men det krever at du forstår militære operasjoner, fluktuerende frontlinjer og langtrekkende artilleri.

 

Ingen andre internasjonale kommentatorer som ofte er raske til å kritisere den Ukrainske hær har klart å komme opp med den vurderingen du har presentert.

Mest sannsynlig fordi de vet bedre og forstår krigscenario..................

Kjære kjære deg, her motsier du til overmål det forrige Twitter-søplet og løgnpropaganden du postet, bla. "Ukrainian officers came unarmed and with a white flag as demanded by the invaders

 

Du har ingen forutsetning til å kalle det søppel. Du er en sofa kommetator som ikke har noen mer informasjon enn du ser via Internett.

Konklusjonene blir din egen ukvalifisert synsing basert på lav forståelse av krig.

 

Hvis det ikke er ingenmannsland som jeg sier, hvorfor da veive med hvitt flagg? (forøvrig noe som er oppdiktet i etterkant i rekken av løgner)

Er dette et seriøst spørsmål?

Hvis noen prøver å flykte fra en krigssone (og kanskje gjennom en frontlinje) er det ganske lurt å ha hvitt flagg og håpe ingen skyter på deg.

Det du hevdet var at den Ukrainske hær sendte disse ut i "Ingenmannsland" som er vesentlig forskjellig fra det du nå hevder.

Faktum er at ukrainske styrker enten av uvitenhet, eller enda verre, med overlegg, har sendt disse menneskene ut i krigssonen.

Må du ha selvfølgeligheter inn med teskje?

De ønsket selv å flykte og på et eller annet tidspunkt så ble de eskortert av Ukrainske hær men ble beskutt fra langt hold.

Noe som skulle fortelle deg at terroristene var langt unna.

Du skriver (og møter deg sjøl i døra nok en gang) "Ukrainske styrker eskorterte flyktningene ut av Luhansk gjennom egne stillinger til et området som ble regnet som trygt hvor de kunne sendes videre utenfor krigssonen."

Ta en kikk på kartet hvor de ble beskutt - ingen har sagt hvilken retning de flyktet.

Som jeg nevnte tidligere, den trygge veien er den motsatte veien av hvor disse menneskene ble beordret. De skulle selvsagt ha vært sendt bakover i linjene i stedet, dvs. tilbake gjennom ukrainernes egne forsyningslinjer.

 

Dette er en stygg sak som bør åpne øynene på folk.

Det er ingen trygge veier i noen krigssone som ikke kan beskytes fra langt hold med kraftig artilleri.

 

Det er ganske irriterende å måtte forklare disse selvfølgeligheter til en internett "besserwisser" som ikke engang gidder å sette seg inn i kart data som viser de fluktuerende frontlinjene - områder kan en dag være trygge - timer eller dager etter så blir de angrepet.

 

http://liveuamap.com/e/2014/18-of-august-russian-terrorists-shelled-a-column-of-idps-in-luhansk?ll=48.46836878749391;39.51232910156206&zoom=10

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Når jeg poster Twitter meldinger som ikke linker til en artikkel er det for å illustrere sammenhenger og for å vise hva respekterte og informerte Twitter identiteter melder av info.

 

 

Mange av disse Twitter-kontoene er verken respektable eller sannferdige. Ved å henvise til disse sjarlatanene gjør du deg til løpegutt for ussel, til tider banal, løgnaktig propaganda.

 

Hva vet du om hvilke Twitter kontoer som er respekterte?

Du er bare sur fordi ikke alt som meldes fra Ukraina passer inn i din virkelighets oppfatning.

 

Nesten alle Twitter meldinger jeg poster her kommer fra kontoer som jeg over tid har sett er godt informert - noen av dem bruker jeg fordi de er engelske oversettelser av Russisk språklige original meldinger.

Nesten alle meldinger venter jeg med å poste til jeg har sett en verifisering fra flere kilder.

 

Hvis du misliker informasjonstrømmen jeg produserer her i tråden, så enten slutt å følg den eller gjør det bedre selv.

 

Alle informasjonene som du velger å reagere og argumentere her i tråden overrasker meg, hver gang - mye andre informasjoner jeg ville trodd var bedre grunnlag for en reaksjon og diskusjon.

Og hver gang er jeg like overrasket over konklusjonene du klarer å trekke basert på informasjonen.

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mulig det? Men jeg har bladd noen sider tilbake i denne tråden, og dette er ikke en Twitter-konto som er referert til så vidt jeg kan se?

Lenke til kommentar

Bare det faktum at du ikke kjenner til hvem Graham Philips er og hvilken rolle han har i denne krigen sier jo litt om hvor mye du har fulgt med i timen.

 

Er det "trekk en twitter-konto opp av hatten " leken?

 

Hvis du mener fyr'n er en viktig røst i konflikten, hvorfor har du ikke benyttet ham i noen av dine innlegg i denne forum-tråden?

Lenke til kommentar

 

Bare det faktum at du ikke kjenner til hvem Graham Philips er og hvilken rolle han har i denne krigen sier jo litt om hvor mye du har fulgt med i timen.

 

Er det "trekk en twitter-konto opp av hatten " leken?

 

Hvis du mener fyr'n er en viktig røst i konflikten, hvorfor har du ikke benyttet ham i noen av dine innlegg i denne forum-tråden?

 

 

Når du kom inn i diskusjonen på denne måten, så anntok jeg at du satt med dyp innsikt i situasjonen og hva som faktisk foregikk ut fra dyptgående studier av tvitterkontoer og hvem som er bak de og andre kilder.

Så feil tok jeg for ikke engang Graham Philips kjente du til.

Han figurerer i bakgrunnen og nevnes relativt ofte og det står noen artikler om han rundt på nettet og han er nevnt tidligere også med navn men det begynner å bli ei stund siden.

Mange av disse Twitter-kontoene er verken respektable eller sannferdige. Ved å henvise til disse sjarlatanene gjør du deg til løpegutt for ussel, til tider banal, løgnaktig propaganda.

 

Så slik jeg ser det har du ikke belegg for denne påstanden og trekker den ut av løse lufta basert på ingenting.

Lenke til kommentar

Vil Putin bruke nasjonalisme i stedet for Soviet sin kommunisme som et påskudd for ekspansjon?

Det er nasjonalisme han bruker.

Putin er ikke spesielt tilhenger av kommunisme selv om han er en beundrer av Stalin.

Putins "ideologi" er en blanding av Stalinisme, Hitlers politiske taktikk, rendyrket fascisme basert på Alexandr Dugins ideologi og en blanding av Sovjet nostalgi og Tsar monarkiske.

 

Ekspansjons strategien er mer basert i gjenopprettelsen av det Russisk Tsar Imperiet enn å gjenopprette Sovjet Samveldets stats føderasjoner.

Kanskje disse artigklene kan gi en delvis innsikt........

 

How Nationalism Came to Dominate Russia's Political Mainstream - 'Majority of Russians want a nationalist state' http://www.themoscowtimes.com/article/504495.html

 

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

(får feilmelding i forumet av uforklarlige grunner på denne Twitter meldingen så den må postes slik)

 

->Journo's film #Russia weapons convoy, SAM's using cover of darkness to cross #Ukraine border http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/artyleria-wozy-opancerzone-i-bron-przeciwlotnicza-ruchy-rosjan-przed-kamera-tvn24,460025.html

http://pic.twitter.com/EUAJ4ETXB4

 

ftGYcJPc.jpg

 

Så dukker de (muligens) samme kjøretøyene opp i Donetsk i dag tidlig............

Sunday a video shows Russian truck towing gun near the border. Was the same truck and gun seen inside Ukraine today? http://bit.ly/1pFabYo

 

Fra siste linken.......

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å sende ubeskyttede mennesker inn i krigssonen ser ut til også fungere for å bli kvitt brysomme personer. Et heftig munnhuggeri mellom mellom regjeringen i Kiev og Right Sector er oppstått, hvor det bl.a. hevdes at medlemmer av Right Sector ble satt ombord på en buss uten beskyttelse, og dermed ble drept.

 

http://www.kyivpost.com/content/ukraine/right-sector-and-interior-minister-make-up-after-publicly-trading-threats-accusations-361088.html

Lenke til kommentar

 

 

Publisert i dag..........Facebook linken gir engelsk utskrift av samtalen................

 

 

Hvorfor er det ingen lyd når det angivelig er avlyttet telefonsamtale?

 

Skru på forsterkeren din.

Dette blir bare for dumt, lydopptaket begynner 27 sekunder inn i videoen og du har ikke tatt deg tid til å lytte/se gjennom hele de 26 sekundene med video før du hiver deg over tastaturet for å kritisere.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...