Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

 

Express går ikke raskere i posten men blir prioritert for pakking har jeg hørt

 

Du blander med Elkjøp sin såkalte ekspress.

Ikke bare Elkjøp. Det gjelder flere nettbutikker. Gjelder NetonNet også. Det virker til at flere nettbutikker bruker uttrykket ekspress bare for å tjene litt mer penger. Mange av butikkene som har "innført" det leverte dagen etter før, men nå gjør de det bare om du bestiller ekspress. Ganske latterlig i grunn. Ekspress over natten hos posten koster mellom 250-500 kroner, ikke mange nettbutikker som opererer med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjøpte min på Spaceworld i gå for 5900kr, fikk også med smartband på kjøpet. :)

 

I dag har jeg bestilt tempered glass skjermbeskyttelse, flipcover veske med vindu og USB -> Magnetisk kontakt adapter. For totalt 196,29kr (i følge dagens satser, 5,99kr per USD hos tollvesenet)

 

http://dx-box.com/nillkin-9h-hardness-tempered-glass-screen-protector-for-sony-xperia-z2.html

http://dx-box.com/magnetic-charger-adapter-converter-connector-for-sony-xperia-z2.html

http://dx-box.com/rock-flip-view-pu-leather-case-for-sony-xperia-z2-l50w.html

Fant ut av at det er forskjellig størrelse på kinesisk Z2 og internasjonal Z2. Skjermbeskyttelse tilpasset kinesisk Z2 vil ikke passe optimalt på Z2 kjøpt her hjemme.

 

Fikk heldigvis avbestilt i tide :)

 

L50W = World Wide

L50T = Kina/Taiwan

 

Kilde: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2664195&page=7

 

 

Har Nillkin 9H som kun er merket med L50. Den ser ihvertfall ut til å passe perfekt både foran og bak etter å ha lagt den oppå tlf.. Har ikke har fått tid til å feste den enda.

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte min på Spaceworld i gå for 5900kr, fikk også med smartband på kjøpet. :)

 

I dag har jeg bestilt tempered glass skjermbeskyttelse, flipcover veske med vindu og USB -> Magnetisk kontakt adapter. For totalt 196,29kr (i følge dagens satser, 5,99kr per USD hos tollvesenet)

 

http://dx-box.com/nillkin-9h-hardness-tempered-glass-screen-protector-for-sony-xperia-z2.html

http://dx-box.com/magnetic-charger-adapter-converter-connector-for-sony-xperia-z2.html

http://dx-box.com/rock-flip-view-pu-leather-case-for-sony-xperia-z2-l50w.html

Fant ut av at det er forskjellig størrelse på kinesisk Z2 og internasjonal Z2. Skjermbeskyttelse tilpasset kinesisk Z2 vil ikke passe optimalt på Z2 kjøpt her hjemme.

 

Fikk heldigvis avbestilt i tide :)

 

L50W = World Wide

L50T = Kina/Taiwan

 

Kilde: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2664195&page=7

 

 

Har Nillkin 9H som kun er merket med L50. Den ser ihvertfall ut til å passe perfekt både foran og bak etter å ha lagt den oppå tlf.. Har ikke har fått tid til å feste den enda.

 

Kan se ut som L50 og L50W er samme størrelse. Bestilte nå denne som passer både L50 og L50W:

 

http://www.dhgate.com/product/nillkin-9h-hardness-tempered-glass-front/189784837.html#s1-2-1|358683092

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. Posten ettersom jeg ikke har brukt dem på flere år (holdt meg til tollpost når det er snakk om større pakker man får sporingsnr. på).

 

Hendelse Tid Sted

Under transport til terminal.

07.05.2014 10:13 0024 OSLO

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

07.05.2014 07:53 0024 OSLO

Er det vanlig at pakken er "Under transport til terminal" i 13 timer? Om det er slik som før så skal den til Stavanger først, noe den burde gjort på 13 timer. Pleier posten kanskje å kjøre om natten, slik at pakken kommer til stavanger i løpet av i natt for så å bli videresendt i morgen?

 

Beklager å infisere tråden med "postmann poster", men er ikke vant til dette her og lurer på om det er vanlig prosedyre, eller om jeg må belage meg på å vente en dag til...

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. Posten ettersom jeg ikke har brukt dem på flere år (holdt meg til tollpost når det er snakk om større pakker man får sporingsnr. på).

 

Hendelse Tid Sted

Under transport til terminal.

07.05.2014 10:13 0024 OSLO

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

07.05.2014 07:53 0024 OSLO

Er det vanlig at pakken er "Under transport til terminal" i 13 timer? Om det er slik som før så skal den til Stavanger først, noe den burde gjort på 13 timer. Pleier posten kanskje å kjøre om natten, slik at pakken kommer til stavanger i løpet av i natt for så å bli videresendt i morgen?

 

Beklager å infisere tråden med "postmann poster", men er ikke vant til dette her og lurer på om det er vanlig prosedyre, eller om jeg må belage meg på å vente en dag til...

Åjada, posten bruker gjerne 2-4 dager på levering. Ofte et døgn mellom hver terminal. Av og til kan du være heldig.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha sett at noen skrev at man kunne endre på fargen til varsellampen alt ettersom hvilken applikasjoner som fikk notification. Hvordan gjør man det?

 

Smartbandet mitt vibrerer ikke når jeg får sms. Det gjør det når noen ringer. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til?

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg mener å ha sett at noen skrev at man kunne endre på fargen til varsellampen alt ettersom hvilken applikasjoner som fikk notification. Hvordan gjør man det?

 

Smartbandet mitt vibrerer ikke når jeg får sms. Det gjør det når noen ringer. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til?

Jeg måtte avinstallere og installere app'en for å få det til å virke...

Lenke til kommentar

 

Jeg mener å ha sett at noen skrev at man kunne endre på fargen til varsellampen alt ettersom hvilken applikasjoner som fikk notification. Hvordan gjør man det?

 

Smartbandet mitt vibrerer ikke når jeg får sms. Det gjør det når noen ringer. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til?

Jeg måtte avinstallere og installere app'en for å få det til å virke...

 

Appen for SmartBand? Jeg forsøkte det, men det fungerte ikke. Jeg bruker den originale SMS-appen (Ikke Hangout).

 

Edit;

Jeg fant, jeg fant. Gå inn på menyen til SmartBand. Trykk på "Varsler" (ikke av/på-knappen - men selve teksten hvor det står Varsler). Det er en skjult undermeny, hvor man kan bestemme hvilke apper som kan sende varsler til SmartBand. :)

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Hentet telefonen på posten i går :)

Har ikke fått testet så mye av telefonen enda, men førsteinntrykket er veldig bra - for en telefon!
Var veldig rart og uvant å gå så mye opp i skjermstørrelse, men det blir nok en vanesak :)

Har prøvd å lett litt i menyene, er det ikke noen "nattmodus" på denne telefonen som finnes på Z2?
F.eks at telefonen skrur seg automatisk på lydløs og deaktiverer alle varsler mellom et visst klokkeslett - og kun slippe igjennom viktige kontakter.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg mener å ha sett at noen skrev at man kunne endre på fargen til varsellampen alt ettersom hvilken applikasjoner som fikk notification. Hvordan gjør man det?

 

Smartbandet mitt vibrerer ikke når jeg får sms. Det gjør det når noen ringer. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til?

Jeg måtte avinstallere og installere app'en for å få det til å virke...

Appen for SmartBand? Jeg forsøkte det, men det fungerte ikke. Jeg bruker den originale SMS-appen (Ikke Hangout).

 

Edit;

Jeg fant, jeg fant. Gå inn på menyen til SmartBand. Trykk på "Varsler" (ikke av/på-knappen - men selve teksten hvor det står Varsler). Det er en skjult undermeny, hvor man kan bestemme hvilke apper som kan sende varsler til SmartBand. :)

Det fant jeg også ut, men SmartBand vil ikke vibrere når noen jeg ikke har lagret i kontaktlista sender meldinger, på den vanlige appen. ?

Lenke til kommentar

Har prøvd å lett litt i menyene, er det ikke noen "nattmodus" på denne telefonen som finnes på Z2?

F.eks at telefonen skrur seg automatisk på lydløs og deaktiverer alle varsler mellom et visst klokkeslett - og kun slippe igjennom viktige kontakter.

Du får fikle litt i "Smart Connect"

Der kan du aktivere nattmodus. Denne kan du tilpasse til dine behov. Jeg har gjort slik at når klokken passerer X tid og telefonen står i dock er den helt uten lyd og datatilkobling/wifi for minst mylig forstyrrelse om natta..

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. Posten ettersom jeg ikke har brukt dem på flere år (holdt meg til tollpost når det er snakk om større pakker man får sporingsnr. på).

 

Hendelse Tid Sted

Under transport til terminal.

07.05.2014 10:13 0024 OSLO

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

07.05.2014 07:53 0024 OSLO

Er det vanlig at pakken er "Under transport til terminal" i 13 timer? Om det er slik som før så skal den til Stavanger først, noe den burde gjort på 13 timer. Pleier posten kanskje å kjøre om natten, slik at pakken kommer til stavanger i løpet av i natt for så å bli videresendt i morgen?

 

Beklager å infisere tråden med "postmann poster", men er ikke vant til dette her og lurer på om det er vanlig prosedyre, eller om jeg må belage meg på å vente en dag til...

 

Under transport til Terminal er et relativt begrep, posten har idag brukt nesten 12 timer ifra Oslo - Hamar på min pakke. Det er en 2 timers kjøretur.....

Endret av Thlian
Lenke til kommentar

 

Jeg fikk min hvite fra netonnet i går ettermiddag.

Så er det da slik at jeg ikke har vært androidbruker på noen (få) år.

Derfor blir det nok fremover en del spørsmål fra meg.

 

Når telefonen ligger i hvilemodus (svart skjerm). Er det da noen mulighet for å få den til å vise digital tid?

Eventuell app for dette?

 

Jeg ser ikke på tlf hele tiden og ønsker derfor mer varsling enn de lille glimtet fra tlf, når det har vært en hendelse (anrop, eller sms...etc)

Mener jeg en gang brukte noe som het "no led".

Andre forslag som tar seg av dette?

 

Hva er forresten meningen med 4k video. Den ene maskinen jeg har knelet helt, da den prøvde på spille det.

 

Jeg mener også at det i android fantes et sted, der man kunne se signalkvaliteten over et tidsrom?

Også batteriforbruk i det samme?

Men, det var kanskje bare i Samsung, som jeg hadde på den tiden?

 

Takknemlig om noen androidbrukere har tips.

 

Edit:

Ellers så driver jeg å tester kamera for harde livet her.

Som jeg har sagt utallige ganger er dette 1 pr for meg.

Måler den opp mot min Nokia 808.

Foreløpig konklusjon er at den ikke er i nærheten en gang.

I så fall blir denne i mine hender kun et par dager.

Men vi får se.

Nå er det vel slik at vi her på forumet skal poste både negativt og positivt angående produktene vi diskuterer, så....

Nå har jeg ganske intensivt testet Xperia Z2 i et par dager.

Jeg har en ca 2 år gammel Nokia 808 Pureview, som jeg har sammenlignet med, da jeg så inderlig har ønsket å få en tlf med android.

Samtidig er altså kameradelen det som er størst prioritet for meg.

Derfor har det gått mest på sammenligninger angående dette, mot min nåværende 808.

Z2 skulle jo være det ypperste hva gjelder kamera i mobil i dag.

 

Men først.

Det var litt underlig for meg å få en tlf med såpass stor skjerm. dette kunne jeg sikkert vent meg til.

Byggekvaliteten ser god ut, men tåler den et fall?

Min nokia har 3 ganger falt i betongen. 2 av gangene spratt deksel og batteri av, men tlf var fremdeles uskadd.

Ville Z2 vært det?

Jeg tviler litt.

Z2 var på grunn av formen og størrelsen, veldig mye dårligere å holde i ved fotografering/filming.

Jeg var også veldig misfornøyd med lydnivået på alarmer/ringetoner.

De var rett og slett umulig å stille høyt nok, til det jeg av og til må ha.

Skjermen var stor og fin, men (tro det eller ei). Nokia 808 var mye bedre og lettere å se på under solforhold.

E-postkontoer var helt greie å setter opp.

Navigering rundt i menyene går raskt og fint.

Og for all del. det var mye annet bra med telefonen (samtalelyd...etc)

 

Men, så til kameraet.

Er dette virkelig en "kamerakonge" i 2014?

For en gedigen skuffelse, for meg som tar bilder og filmer med Nokia 808.

I enkelte ting var faktisk konas Samsung S4 like bra, eller bedre også?

Jeg burde vel kanskje skjønt at det ikke er mulig å putte så mye teknikk inn på så liten plass.

Men konklusjonen min er at den ikke kommer opp mot 808. Den ligger faktisk veldig langt bak. Derfor har jeg brukt litt tid på å forsikre meg om at jeg ikke har gjort noe galt (ja, jeg har tatt av beskyttelsesplasten ((- :)

Jeg har filmet og tatt bilder både i autofunksjonen og i manuelle innstillinger.

Prøvd de forskjellige oppløsninger og motiveksempler.

Kroppet enkelte bilder i pc`n i etterkant og sammenlignet.

Fargene er av og til litt unaturlige. Litt for skarpe enkelte ganger i auto.

Vanskelig å få spesielt landskaper til å vises detaljrikt.

Det virker som det er noe med bildebehandlingen SW messig, som gjør dette?

808 (som er min ref) er mye mer naturtro.

I videofilming er bildene litt mer urolige i Z2 med tilsvarende oppløsning og kameraet har litt mer trøbbel for å fokusere, f eks under panorering.

Jeg så eksempelvideoen i Amobils test av Z2 og var ikke videre imponert, særlig med zoomingen der.

Og...

Her faller Z2 virkelig i gjennom i forhold til 808.

Så fort man bruker Zoom av betydning med kameraet, så vil jeg påstå at Z2 nærmest er helt ubrukelig!

Igjen i forhold til 808.

Bildene blir totalt ubrukelig og glorete.

Der jeg hadde Zoom med lite kvalitetstap med 808.

Det er en voldsom forskjell. Men, dette har jo med "pureview"funksjonen i 808 å gjøre da.

 

For meg....

Som altså prioriterer kamera. Ringer en del. SMS og litt e-post. Bitte litt sosiale medier. Og ikke så mye annet.

Så er konklusjonen, at telefonen går i retur på angreretten og jeg beholder min Nokia litt lenger.

 

Når det er sagt.

Telefonen kan sikkert være bra den, for personer med andre prioriteringer enn meg.

Men, kan man ikke da få bra nok androidtelefoner til 2-3 tusenlapper mindre.

jeg fant liksom ikke årsaken til at denne var så mye mer i forhold til konas S4, som eksempel?

 

En ting jeg ikke nevnte og som jeg ikke lette etter, da jeg "forkastet" kameraet og videofunksjonen.

Går det virkelig ikke an å "pause" videofunksjonen på Z2?

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever støy på filmfilen etter opptak? Nesten hvert eneste opptak jeg har tatt til nå har hatt denne lyden i starten på høyre lydkanal. Youtube-link med eksempel på lyden her: https://www.youtube.com/watch?v=jsm2qKuSul0

 

Det høres heldigvis kun i starten, men er irriterende uansett når en blar gjennom et par videoer og må høre dette hver gang. Lyden minner om når en kobler til f.eks minijack-kabler til anlegg, men jeg har ingen ekstern mic koblet til. Har heller ikke laderen i. Har prøvd å restarte mobilen flere ganger. Har også prøvd å slå av wifi, data, gps, nfc, bluetooth, uten at det hjalp noe spesielt. Av alle kameratestene jeg nå har gjort til nå er kun 1 eller 2 klipp feilfrie på lydsiden. Fikk telefonen i går og håper virkelig jeg slipper å levere den inn pga. dette allerede andre dagen.

Lenke til kommentar

Har fått meg en Xperia z2 etter mange år med iPhone. Etter en dag er jeg veldig fornøyd,men et par spm har dukket opp. Jeg sliter med å få opp bilder på Twitter er det noen andre som har vært borti dette? Hva er rekkevidden på smartband? Og til slutt kan man få styrt Spotify med smartband?

Lenke til kommentar

Hentet min X2 hos Spaceworld i dag. Kan ikke si annet enn at jeg er imponert :-)

 

Jeg har hatt alle iPhoneX frem til dagens 5s, som nå ligger ved siden av her.

Jeg er Apple bruker på min hals, men må si at det er spennende å teste denne.

 

Jeg har tidligere hatt HTC one, Samsung S3 + S4 og de var jeg ikke venn med i mange dager, før jeg gav opp. Men denne her må jeg si jeg liker. Den er litt stor, men det vender jeg meg til tror jeg. Smartbandet er genialt! Og jeg digger en del av løsningene. Savner noen apper, men det får gå. Har ipad, så jeg får bruke den til det mest savnede :)

 

Liker designet, formen +++

 

Noen steder dere vil anbefale for å kjøpe litt ekstra stæsj? Magnetlader, stand og minnekort feks? Vet om ebay, men tenkte om dere har noen spesifikke dere vil anbefale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever rekkevidden til armbåndet å være rundt 4-5 meter; kanskje noe mer i luftlinje.

Hva?! Har i hvert fall en rekkevidde på over 20 meter med mitt bånd. Har opplevd at det kobler ut i enkelte skarpe vinkler, men kan fint gå et stykke unna før det kobler ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...