Gå til innhold

Konkurranse: Vi har tusenvis av betanøkler til The Elder Scrolls Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er grafikken så dårlig som jeg har hørt?

 

Syntes man Elder Scrolls Online har dårlig grafikk har man enten for høye krav eller for dårlig pc. Jeg har ikke sett et mmo med denne grafikken. Jeg reagerer mer på "arkitekturen". De trange husene av naturlig størrelse var borte og husene er nå åpenbart lagd for å huse flere folk. Veiene er bredere, naturen er "større". Verden har på den måten blitt mindre detaljert. Også gir det en følelse av at karakterene har blitt mindre :p

 

Grafikken i seg selv er knallbra! Slår TERA, og GW2 (som har vakker grafikk, mer enn bra kanskje) som er de to mmoene jeg syntes har hatt best grafikk til nå. Er jo da milevis forbi WoW...

 

Det største minuset så langt for min del har vært innføring av klasser. Hvorfor lage enda et mmo med klasser når bethesta i utgangspunktet har en genial og relativt unik greie gående med "gjør hva du vil og bli hva du vil"?

Lenke til kommentar

World of Warcraft får ufortjent mye kritikk for grafikken mye på grunn av grafikkstil, personlig føler jeg grafikkstilen kombinert med den nye grafikkmotoren den ser ut til å få med hver nye utvidelse holder seg langt bedre enn blant annet Guild Wars 2, spesielt om du kjører litt oppegående Anti-Aliasing på spillet.

 

De som mener at spill som Guild Wars 2 har milevis bedre grafikk enn World of Warcraft kan umulig vite hva de snakker om eller så har de null erfaring med de grafikkforbedringene som faktisk skjer i det spillet ved hver utvidelse som har kommet og baserer seg på erfaringer som er fra flere år tilbake i tid..

 

Fordelen til World of Warcraft kontra spill som Guild Wars 2 og nå Elder Scrolls Online er jo at den ikke baserer seg på realistisk grafikk overhode, det er stylized hele veien som holder seg mye bedre for med engang noe som ser halvveis ut i et spill som forsøker seg på realistisk grafikk så oppfattes det umiddelbart som middelmådig mens et spill med stylized grafikk med ikke fult så realistisk stilart kan slippe unna med mye, mye mer. Det samme kan jo egentlig sies om Star Wars The Old Republic selv om det spillet kjørte en litt uheldig kombinasjon av realisme kombinert med tegneserieartig grafikk som ikke faller i smak hos en del, noe jeg skjønner veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...