Gå til innhold

Janukovitsj verre enn norske politikere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut over en temmelig rimelig lønn, hvordan er det Stoltenberg og/eller andre politikere har beriket seg selv i kraft av sine stillinger? Du sier jo at det ikke er sammenlignbart, og det er ikke bare fordi Janukovitsj er en autoritær nikkedukke for Putin som ikke vegrer seg for å både denge og skyte befolkningen over en lav sko. Det er også fordi de ikke gjør noe av det andre som gjør Janukovitsj til en grusom leder. Norske politikere kan kritiseres for mye rart, men ser virkelig ikke sammenligningen her.

Lenke til kommentar

 

Herr Stoltenberg har jo en formue på over 40 store i utlandet.

 

Et google-søk og jeg fant raskt ut at den påstanden bare er tullball

 

(men mulig du er forledet av andre til å tro på det)

 

han tenker sikkert på Støre, som jo har tjent gode penger på shipping gjennom familieselskapet.

 

Stoltenberg derimot har saltet ned det meste av verdier i fast eiendom, som de fleste i hans alder.

Lenke til kommentar

Spetalen: Stoltenberg har en skjult formue på 45 millioner

http://www.hegnar.no/bors/article740127.ece

 

 

slutte å tulle. Denne Øystein Stray Spetalen er hyperaktiv

 

Samme mannen, men her ser man hva slags tøvete bakgrunn han bygger det på

 

http://www.nettavisen.no/na24/3671695.html

 

Altså ei hytte (på populære Hvaler) som har vært i familien eie i en mannsalder, en bolig i attraktivt strøk (med verdi stigning) osv.

 

"død" formue, hverken skult i Norge eller utlandet.

Lenke til kommentar

Spetalen: Stoltenberg har en skjult formue på 45 millioner

http://www.hegnar.no/bors/article740127.ece

 

Si meg, kan du ikke lese mer enn overskrifter? Det der har ingenting med "utlandet" å gjøre, det er snakk om reell verdi av Stoltenbergs faste eiendommer i Norge, og de er på ingen måte skjult, det er bare den skattemessige verdien som avviker stort fra den relle verdien.

 

Makan til vås...

 

Spetalen: Stoltenberg har en skjult formue på 45 millioner

http://www.hegnar.no/bors/article740127.ece

 

 

slutte å tulle. Denne Øystein Stray Spetalen er hyperaktiv

 

Samme mannen, men her ser man hva slags tøvete bakgrunn han bygger det på

 

 

Utregningen er ikke tøvete, han har helt rett. Det er bare ikke "skjult" eller "kritikkverdi".

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Vel, nå er ikke jeg den som er mest begeistret for politikere i det store og hele, men jeg må nesten påpeke at de norske politikerne gir inntrykket av å stjele mindre, eller muligens på en mer elegant måte enn politikerne i utlandet.

 

Det er selvfølgelig mulig at de har mottat store summer i utlandet og det er vanskelig å bevise slike ting, men jeg tror ikke at de bør dømmes for dette uten at bevis fremlegges.

 

Og om Jenser kun har 45M "på bok" så har han spist lite av lasten, selv om det skulle være stjålne penger.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Såfremt ikke verdiene er kommet til som følge av underslag, korrupsjon, bestikkelser, skatteunndragelse, osv. så ser jeg ærlig talt ikke problemet med at en politiker skal ha omså en formue større enn oljefondet.

 

Det er ekstremt få punkter man kan sammenligne norske politikere med andre i samme situasjon som Ukranias president, det hele handler om gradsforskjeller. Det forskjell på det å ikke redegjøre for et teppe som man har fått i gave og det å bygge et personlig palass betalt for med statens penger.

Lenke til kommentar

Uforklart formuesstigning = privatforbruk og oppbygging av formue som ikke kan forklares med inntektene en person skattes av, feller ofte vinningsforbrytere.

 

Men det ser ut til i mange land brukes ikke dette verktøyet i det hele tatt. Eksempelvis når ledende politikere har formuer tusen ganger større enn alt de har tjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...