KometKamerat Skrevet 23. februar 2014 Skrevet 23. februar 2014 I USA er det som regel lov til å svinge til høyre på rødt lys. Vil det si at man helst bør ligge i venstre felt om man skal rett fram?
osmoen Skrevet 23. februar 2014 Skrevet 23. februar 2014 Dersom det ikke er "chicken lane" i mellom kjøreretningene foretrekker jeg høyre felt så lenge det ikke er busser i samme retning foran meg. Det skyldes i stor grad at biler som skal til venstre i kryss uten lysregulering fungerer som trafikkork i ordets rette forstand. "Right on red" skaper som regel fortgang i høyrefeltet. 1
Luske_Ludvig Skrevet 23. februar 2014 Skrevet 23. februar 2014 Det er også verdt å merke seg hvor forsiktig folk er ut i krysset når det blir grønt. Mange maniacer som suser over på rødt...
rillto Skrevet 27. februar 2014 Skrevet 27. februar 2014 Dersom det ikke er "chicken lane" i mellom kjøreretningene foretrekker jeg høyre felt så lenge det ikke er busser i samme retning foran meg. Det skyldes i stor grad at biler som skal til venstre i kryss uten lysregulering fungerer som trafikkork i ordets rette forstand. "Right on red" skaper som regel fortgang i høyrefeltet.Nettopp pga denne begrunnelsen din er det ofte ulovlig å svinge til venstre i de fleste kryss med flere kjørebaner i California. Da må man faktisk kjøre til høyre og rundt kvartalet for å komme til venstre for hovedveien.Ofte er det "no left turn" i tidsperioden 07-09 og mellom 15 og 17. Spesielt i LA og San Fransisco er dette vanlig. På veier med 3-4 filer bør du ligge i fil nr 2 fra høyre da mange ganger er det ikke bare en men to filer som går av ved neste avkjørsel. Ligger du helt til høyre tvinges du av. Ligger du i fil nr 2 kan du flytte en fil til venstre og fortsette rett frem. Når du har kjørt noen dager i usa går dette lett. Veimerking og skilting i usa er i en helt annen liga enn her på berget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå