Gå til innhold

Du kan spille mye dataspill uten å ta skade


Anbefalte innlegg

 

Begynte beskjedent med en times tid eller to i uka i 90 åra også har jeg bare økt derifra. Ligger på alt mellom 5 og 25 timer i uka, spørs mye på om det skjer noe i helgene eller om det blir ren gamer-helg :)

 

Uansett så tror jeg det bare er positivt med hjernetrim som jo dette er :)

Hvor gammel er du, siden du begynte å spille spill når du var 90år?

 

 

*nittitallet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ca 7-8 timer hver dag, pluss en del mer timer i helgen. Jobb fra 10.00 - 16.30, så kjøre hjem å spille resten av dagen :) Hva ellers skal en finne på :D Har vell gjort det siden jeg startet på videregående, nå er jeg 23år. Blir en del sene kvelder, meeen sove kan gjøre når en blir eldre ;) Spiller alt fra WoW, Dota, LoL, og konsoll spill...

Lenke til kommentar

Jeg både synes konklusjonen fra forskerne er interessant, pluss at jeg også tror det finnes en god del spillere som ender opp som NAV'ere (enten forbigående eller permanente samfunnsutskudd, eller trendsettere om du vil).

 

Så her og nå må jeg vel passe meg for å generalisere for kraftig, men det finnes nok også noen NAV'ere i spillerkategorien, hvor spilling er en av de store årsakene til at de ender som en NAV'er. Da er det kanskje blitt et stort problem for dem selv, men også litt for samfunnsutviklingen.

Lenke til kommentar

Går veldig ofte i perioder for meg, f.eks når jeg finner et spill jeg liker eller oppdager et gammelt spill jeg har liggende på nytt. Men som regel kan det fort gå 1-3 dager, kanskje mer også før jeg spiller igjen. Ofte at det først er i helga jeg spiller i lengre strekk

Lenke til kommentar

"Dataspilling er ikke skadelig" står det i overskrifta.

"Du kan spille mye dataspill uten å ta skade" heter denne tråden.

"Vi fant svært svak sammenheng mellom økning i tid brukt på dataspill og endring i problemer som depresjon, dårlige skoleprestasjoner og atferdsproblemer" sier forskerne.

 

Jeg forstår at bombastiske overskrifter genererer klikk, men prøv å hold dere til fakta. Om ikke annet, så av respekt for de som jobber med denne problemstillingen. Når det står svart på hvitt at det er en funnet en sammenheng (merk: en SVAK sammenheng med uklar kausalitet, men likevel en sammenheng), er det ikke akseptabelt å hevde det motsatte i det største blikkfanget en artikkel har.

Lenke til kommentar

Utvilsomt noen som sliter og har slitt med dette, kjenner selv en som måtte på "avvenning" etter å ha pleiet en i overkant aktiv WoW konto over flere år.

 

Men dette vil jeg påstå er ett MMO fenomen og som gjelder er ett bittelite mindretall av gamere, andre sjangere skal det la seg godt gjøres å ikke bli lei før det går så langt. Selv omfattende RPG`er som Skyrim blir folk flest lei ganske lenge før kona stikker av med ungene :p

 

Så alle som ikke er i MMO risikogruppen -Game the fuck on!

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...