Gå til innhold

Norsk selskap lanserer ekstrem-mobil


Anbefalte innlegg

 

 

Hva slags eksplosjoner er det som skader telefonen, men ikke brukeren?

:rofl: Sannsynligvis ingen. Men er altså ikke eksplosjonssikker.

 

Den er sertifisert for bruk i eksplosjonsfarlige områder, da den er konstruert slik at den ikke skal kunne utløse en eksplosjon. :dremel: (f.eks ved gnist, varme, statisk elektrisitet etc..)

Hva er vitsen med en mobil som tåler mer en brukeren? Det blir det samme som å lage votter som tåler -273 grader :p

 

Litt generelt:

Vi mennesker forskjellige plagg for forskjellig bruk.

 

Du har åpen hud og du har skuddsikre vester. Noen går rundt nakne og har ikke bruk for mobiler som tåler minusgrader. Men på motsatt side så er det de som går med tykke jakker og x-antall ullklær i arktiske strøk, hvor utstyret (inkludert mobiler) burde takle temperaturer nedi -70, om ikke enda lavere.

Du har militære områder hvor du vil at mobilen skal tåle vesentlig mer enn brukeren. Skjer det en eksplosjon som skader deg, eller at du får en splint/ kule (som skader deg, men stoppes av skuddsikker vest), eller at du rett og slett faller på noe spist som skader deg. Så ønsker du at mobilen skal tåle det. Uansett om du selv blir skadet, eller har flaks.

 

Er det ikke nettopp når du ligger skadet på bakken at du VIRKELIG trenger mobilen? Det er nok de som helst skulle hatt en mobil som var skuddsikker, eksplosjonsikker etc...(ikke at denne mobilen er det)

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For oss som er avhengig av EX sikkert utstyr så spiller prisen ikke så stor betydning. 20k+ er ikke uventet eller spesielt ille for en EX godkjent android telefon. Bare hodelykten min som er EX sikker koster godt over 1k. En av plassene jeg jobber taper de 60 mill i døgnet ved drift stans. Om man ved bruk av en telefon til 20k kan spare seg for en times stans, så var telefonen en svært rimelig og god innvestering. Jeg er i vil i alle fall vurdere å kjøpe meg en slik telefon når de kommer på markedet.

Lenke til kommentar

 

Hehe, hvor er bruksområdet for denne? :p

Som artikkelen nevnte: "for eksempel innenfor olje- og gassindustrien."

SOm da gjerne inkluderer oljeplatformer, rafinerier, og skip og tilsvarende. En av de største industriene i Norge med andre ord. ;)

 

Men tipper det er en del andre som også har tøffe miljøer, som ikke bare ønsker den fordi den er sertifisert for eksplosjonsfarlige områder. Alt fra tømrere/rørlegger/skogsarbeider/ elektrikere/gårdseier/murer/mekaniker/ingeniører ved bygg/produksjonsanlegg/ osv... En kommunikasjonsplatform med kamera, lys, søkeverktøy (internet) og mulighet til å lese av dokumenter i felten er nok noe mange på disse yrkene kan og vil ha bruk for.

 

Ja selv studenter og andre som i ny og ne drar på fest eller inn til byen. Eller utelivs eller sportsentusiasten kan sikkert sette pris på slikt. Eller de med små barn som destruerer slikt kan ha bruk for noe som tåler røffe miljøer.

 

Spørsmålet er vel heller hvem som IKKE har bruk for slikt. ;)

 

Eneste jeg kan komme på som sikkert ikke har bruk for det overhodde må være en kontorrotte eller NAVer som bor hjemme, og som sjelden ser noe annet enn sine fire vegger hjemme.

Definer NAVer ? Det er ett stygt ord å bruke om folk. Du ANER ikke hvorfor de har havnet der de er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De har kjøpt inn noen telefoner fra kina og satt deres navn på? Grønt norge?

 

Nei.

Mange av komponentene kommer nok fra Kina, men kretskortet kommer fra Norge. Alle delene loddes på kretskortet hos Hapro på Hadeland, og der blir telefonen ferdigmontert. Hapro er de samme som tidligere laget videokonferanseutstyret for Tandberg.

 

Skal man lage Ex-godkjente mobiler må man ha 100% kontroll på alle komponenter. Mange av komponentene er spesialtestet og kan ikke byttes ut med andre komponenter fra andre produsenter selv om de har samme funksjon og verdi. Har man fått godkjent et Atex-sertifikat så koster det mye penger å fornye det med andre deler.

Lenke til kommentar

 

 

Hehe, hvor er bruksområdet for denne? :p

Som artikkelen nevnte: "for eksempel innenfor olje- og gassindustrien."

SOm da gjerne inkluderer oljeplatformer, rafinerier, og skip og tilsvarende. En av de største industriene i Norge med andre ord. ;)

 

Men tipper det er en del andre som også har tøffe miljøer, som ikke bare ønsker den fordi den er sertifisert for eksplosjonsfarlige områder. Alt fra tømrere/rørlegger/skogsarbeider/ elektrikere/gårdseier/murer/mekaniker/ingeniører ved bygg/produksjonsanlegg/ osv... En kommunikasjonsplatform med kamera, lys, søkeverktøy (internet) og mulighet til å lese av dokumenter i felten er nok noe mange på disse yrkene kan og vil ha bruk for.

 

Ja selv studenter og andre som i ny og ne drar på fest eller inn til byen. Eller utelivs eller sportsentusiasten kan sikkert sette pris på slikt. Eller de med små barn som destruerer slikt kan ha bruk for noe som tåler røffe miljøer.

 

Spørsmålet er vel heller hvem som IKKE har bruk for slikt. ;)

 

Eneste jeg kan komme på som sikkert ikke har bruk for det overhodde må være en kontorrotte eller NAVer som bor hjemme, og som sjelden ser noe annet enn sine fire vegger hjemme.

Definer NAVer ? Det er ett stygt ord å bruke om folk. Du ANER ikke hvorfor de har havnet der de er.
Unnskyld meg, men det må da være sånne som deg som gjør at folk oppfatter det som nor stygt. Hvorfor skal jeg definere noen utover det jwg allerede gjorde?

 

Jeg definerte at de som sitter mye inne eller hjemme, og som ikke har farlige arbeidsmiljøer ikke trenger telefonen. Det er da fullstendig irrelevant i denne sammenhengen hvordan man har havnet i en situasjon hvor man typisk ikke har en fast jobb med farer...

 

For eksempel meg selv som oftest sitter på et kontor, og som tidligere var åpen (og stolt) NAVer her på forumet...

Lenke til kommentar

 

 

Hehe, hvor er bruksområdet for denne? :p

Som artikkelen nevnte: "for eksempel innenfor olje- og gassindustrien."

SOm da gjerne inkluderer oljeplatformer, rafinerier, og skip og tilsvarende. En av de største industriene i Norge med andre ord. ;)

 

Men tipper det er en del andre som også har tøffe miljøer, som ikke bare ønsker den fordi den er sertifisert for eksplosjonsfarlige områder. Alt fra tømrere/rørlegger/skogsarbeider/ elektrikere/gårdseier/murer/mekaniker/ingeniører ved bygg/produksjonsanlegg/ osv... En kommunikasjonsplatform med kamera, lys, søkeverktøy (internet) og mulighet til å lese av dokumenter i felten er nok noe mange på disse yrkene kan og vil ha bruk for.

 

Ja selv studenter og andre som i ny og ne drar på fest eller inn til byen. Eller utelivs eller sportsentusiasten kan sikkert sette pris på slikt. Eller de med små barn som destruerer slikt kan ha bruk for noe som tåler røffe miljøer.

 

Spørsmålet er vel heller hvem som IKKE har bruk for slikt. ;)

 

Eneste jeg kan komme på som sikkert ikke har bruk for det overhodde må være en kontorrotte eller NAVer som bor hjemme, og som sjelden ser noe annet enn sine fire vegger hjemme.

Definer NAVer ? Det er ett stygt ord å bruke om folk. Du ANER ikke hvorfor de har havnet der de er.

Den gjengse definisjonen av "NAVer" betyr en som utnytter og misbruker trygdesystemet for å motta penger fra NAV. Oftest er personen arbeidsdyktig, men gidder ikke å arbeide.

En som mottar penger fra NAV pga arbeidsulykke, sykdom etc er per definisjon ikke en NAVer.

Jeg vil derfor påstå at det ikke er et stygt ord på de som ikke gidder å jobbe. De har de jaggu meg fortjent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De har kjøpt inn noen telefoner fra kina og satt deres navn på? Grønt norge?

 

Nei.

Mange av komponentene kommer nok fra Kina, men kretskortet kommer fra Norge. Alle delene loddes på kretskortet hos Hapro på Hadeland, og der blir telefonen ferdigmontert. Hapro er de samme som tidligere laget videokonferanseutstyret for Tandberg.

 

Skal man lage Ex-godkjente mobiler må man ha 100% kontroll på alle komponenter. Mange av komponentene er spesialtestet og kan ikke byttes ut med andre komponenter fra andre produsenter selv om de har samme funksjon og verdi. Har man fått godkjent et Atex-sertifikat så koster det mye penger å fornye det med andre deler.

 

Det er faktisk imponerende.

Lenke til kommentar

Hvordan vil det være mulig å streame I HD med kun 3G ? Når jeg selv er i område med 3G så går det grisetregt, så regner med dette vil være tilfelle her og !

 

3G har en teoretisk topphastighet på opptil 42 Mbps. De fleste vil nok alikevell ikke oppså mer enn 4-12 Mbps avhengig av dekning og antall brukere i området.

Det skal fint fungere til HD streaming, har selv brukt dette som hjemmenett i Bergen med stabilt 7 Mbps.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...