Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC starter for å stoppe umiddelbart.


Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær hjemmebygd pc som har begynt å utagere.

Den har tidligere fungert prikkfritt.

Det som har skjedd i det siste er at den kan finne på å bare stoppe helt av seg selv. (Går i svart, helt av)

Den kan finne på å fryse, da låses bildet men jeg hører viftene.

Den kan og låse seg med at bildet fryses og lyd i headsett virker som det har hengt seg opp.

 

Nå starter ikke maskinen. Den spoler opp viftene for så å shutte etter 1-2 sekunder.

Den prøver å starte igjen etter 5-6sekunder med samme resultat. Dette gjør den helt til jeg kutter strømmen.

 

Hvor begynner jeg å feilsøke?

Kan det være powersupplyen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde et lignene problem på jobb en gang. da byttet jeg power supply for å få det til å fungere. vis den bare kjører i 1 sekund eller 2.

 

kom på at det var faktisk det var helt det samme problemet som du hadde.

byttet power supply og den startet. håper ikke du har like uflaks som meg. måtte bytte skjermkort og. tror PSU'n grilla det.

Endret av K3nnyB0y
Lenke til kommentar

http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage=en&p=1&m=P8P67+DELUXE&s=39&hashedid=FpufhQASBFHNvccl&os=29&no=1723

 

Fra supportsiden til ASUS

 

Litt over halvveis nede på denne siden finner du bilde av jumper. Det er tre pinner med en blå hette over to av pinnene. Denne skal flyttes ett hakk som regel (NÅR STRØM ER AVSLÅTT!)

La den stå i denne posisjonen i ett sekund, så flytter du den tilbake og slår på pc'n igjen

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvor mange watt du må ha på maskinen din. Altså hvor kraftige komponenter du har jo mer watt trengr du for å levere komponentene strøm og jg mer watt jo større effekt på PSU og dyrere blir de når effekten øker. En ordentlig PSU av kvalitet på ca 500w koster ca 600,-+ :)


Mens du får også rimeligere alternativer ned til 3-400 kroner, men ikke av den beste kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...