Gå til innhold

Fått sparken, dagpenger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg sa opp jobben min selv så jeg får ikke dagpenger på 8 uker.

men om at du fikk sparken tror jeg du får dagpenger.

vent med et bedre svar eller bare ring nav og spør dem.

Lest en del rundt, på noen plasser står det at man får dagpenger etter 14 dager hvis man har fått sparken.

Men på NAV står det at man ikke får på 8 uker...

 

Blir så usikker :(

Lenke til kommentar

Hvis du er skyld i at arbeidsforholdet opphører,så vil du få en karantenetid på 8 uker fra du søker om dagpenger.

Du må registrere deg som arbeidssøker via nav.no ,og deretter sende inn søknadsskjema.

Hvis dagpenger blir innvilget,vil karantenetiden løpe fra dagen dagpengene blir innvilget.

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar

Vis gjerne til kilde på at ts ikke får dagpenger

https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+4-10+Forlenget+ventetid.355351.cms

 

1. Forlenget ventetid

Vedtak om forlenget ventetid fattes på grunnlag av forhold som har skjedd forut for tidspunktet hvor søknad om dagpenger ble satt frem, og løper fra innvilgningsdatoen for dagpenger.

Slike vedtak innebærer en straffeliknende reaksjon ved at retten til stønad bortfaller for en periode. Man anses likevel som dagpengemottaker med tilhørende rettigheter og plikter uten at dagpenger kommer til utbetaling. Uker med avtjening av ilagt sanksjon går til forbruk av stønadsperioden.

Forlenget ventetid fastsettes dersom stønadssøker innenfor de siste seks månedene før vedtakstidspunktet:

  • har sagt opp eller sluttet i arbeidsforhold uten rimelig grunn, eller
  • er avskjediget eller oppsagt på grunn av forhold som vedkommende selv har vært årsaken til, eller
  • uten rimelig grunn har nektet å motta tilbud om arbeid
Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...