Gå til innhold

Thief blir hakket hvassere på PlayStation 4 enn på Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen problem å sjå forskjell på 720p / 900p / 1080p / 2160p(4k), normale auge vil sjå forskjellen sjølv ved 4320p(8k) på 2-3 meters avstand. Alle som påstår noko anna burde sjekke ut kva auga våre er i stand til.

 

Ja har man en stor nok TV så.
"On a 50-inch 1080p HD display, most consumers can begin to distinguish individual pixels only when standing within 1,83m of the screen. Therefore if your viewing distance is 3m or greater, an Ultra HD 50-inch display will likely have little perceived benefit in terms of image clarity and sharpness – which can be attributed directly to the increase in pixel count."
Sony FAQ:
"How close to the TV must I sit to appreciate 4K?
The short answer is that between 1,5 and 1,83 meters is the ideal viewing distance for a 55” or 65” Sony 4K Ultra HD TV.
However, on a 55“, you can now sit as close as 0.9m and enjoy a visibly smoother and more detailed picture (e.g you won’t see the individual pixels). On a 65“ TV, you can sit as close as 1,2m to appreciate 4K."
Når det er nevnt skal det sies at situasjonen er noe annet for data genererte bilder (slik som spill) der høyere oppløsning kan redusere aliasing/generelt pixel støy. Hvis hver individuelle pixel blir som en subpixel på en 4k TV med en typisk størrelse og sitteavstand vil det hjelpe på pixel støyen.
Nå håper jeg at spillene til de nye konsollene generelt vil ha brukbar anti-aliasing (der er heller ikke alle typer aliasing høyere oppløsning vil hjelpe på) og i Thief sitt tilfelle så er det et ganske mørkt spill som alene vil gjemme mye artifacter. Det samme vil også motion og DOF bluring gjøre som vi nok vil se en del mer av denne generasjonen.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

 

Man kan nesten konspirere om Sony faktisk stikker penger i lommen på utviklere for å optimalisere til deres konsoll siden de tapte konsollkrigen sist gen.

I hvilket univers "tapte" Sony/PS3 konsollkrigen forrige generasjon??

 

 

Ytelsesmessig så vant Microsoft siste gen. De aller fleste spill til ps3 kjørte i 720p, mens 360 kjørte sine med 1080i/p

Lenke til kommentar

 

 

Man kan nesten konspirere om Sony faktisk stikker penger i lommen på utviklere for å optimalisere til deres konsoll siden de tapte konsollkrigen sist gen.

I hvilket univers "tapte" Sony/PS3 konsollkrigen forrige generasjon??

 

 

Ytelsesmessig så vant Microsoft siste gen. De aller fleste spill til ps3 kjørte i 720p, mens 360 kjørte sine med 1080i/p

 

 

Nei, det er svært få spill som kjører i 1080p på Xbox 360 og så vidt jeg vet er det ingen som kjører med interlaced rendering. Det er faktisk en del flere 1080p spill på PS3 siden den ikke hadde en framebuffer begrensing av et 10MB EDRAM.

 

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

 

Man kan nesten konspirere om Sony faktisk stikker penger i lommen på utviklere for å optimalisere til deres konsoll siden de tapte konsollkrigen sist gen.

 

I hvilket univers "tapte" Sony/PS3 konsollkrigen forrige generasjon??

Det var jo Xbox som økte sin andel klart mest i forrige generasjon, og må da selvsagt regnes som vinneren av generasjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Man kan nesten konspirere om Sony faktisk stikker penger i lommen på utviklere for å optimalisere til deres konsoll siden de tapte konsollkrigen sist gen.

I hvilket univers "tapte" Sony/PS3 konsollkrigen forrige generasjon??

 

 

Han er helt på jordet, det er ikke noe vits for Sony å kjøpe optimaliserte spill, de har et godt over 50% kraftigere skjermkort, og en mye mer solid minnearkitektur. Microsoft klarte dette helt på egenhånd ved å bare ha 32MB ESRAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...