Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Hakkete" animasjoner i Windows


Anbefalte innlegg

Hei! For en stund siden begynte jeg å bli plaget med at PCen frøys i 5-6 sekunder av gangen. Til å begynne med tenkte jeg ikke noe særlig over det, for det skjedde såpass sjeldent. Men i går klikka den helt, jeg fikk disse små låsningene hvert 30 sekund omtrent. Jeg googla litt, og fant ut at formatering hadde hjulpet andre med samme problem.

 

Dermed formaterte jeg i går kveld, og det hjalp meg også. Jeg er kvitt dette irriterende problemet.

 

Men nå har jeg en annen ting som irriterer vettet av meg.

Animasjoner går litt "hakkete" i Windows. Vanskelig å forklare, men om jeg har et vindu som ikke er maksimert og drar det rundt omkring på skjermen, er det akkurat som om bildet av dette vinduet blir hakkete, på en måte. Det synes også veldig godt om jeg markerer et felt med musa på en hvit bakgrunn og drar dette feltet fort fram og tilbake. En annen ting er at om jeg minimerer et vindu, går det ikke like fort som det har gjort før. Det er litt hakking her også merker jeg.

 

Jeg har lastet ned siste driveren til skjermkortet mitt, men det hjalp heller ikke.

Jeg tenkte at kanskje å installere driverene til skjermen ville hjelpe, men det har vist seg lettere sagt enn gjort. Jeg har en BenQ GL2450HM, og den medfølgende CDen er helt ubrukelig, da det ikke finnes noen .exe fil til driverene. Har googlet øst og vest, men å finne drivere til BenQ skjermer er det flere som sliter med visstnok.

 

Windows gjenkjenner skjermen min som den faktiske skjermen den er, så jeg er usikker på om dette uansett ville hjulpet meg.

 

Den eneste spillingen jeg har foretatt etter formateringen er noen minutter i League of Legends, og der virker alt å være i skjønneste orden. Stabil FPS og ellers ingen tegn til nevnte hakking.

 

Laster ned BF4 nå for å se om jeg kan merke noen nerf i performance, men uansett om ting ikke hakker i spill er det sykt irriterende at så enkle ting som animasjoner i Windows ikke går knirkefritt.

 

Jeg har prøvd å google problemet, men siden jeg ærlig talt ikke aner hva jeg skal google etter har det vært vanskelig.

 

Er det noen som kan hjelpe meg å fikse dette? Desperat!

 

System specs:

 

GPU: GeForce GTX 560Ti

CPU: Intel® Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz

Minne: 8GB RAM (husker ikke merket i farta)

Oppløsning: 1920 x 1080, 60 Hz

 

Windows 7 Ultimate

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Når det gjelder skjermkortdrivere har jeg prøvd både den siste fra Nvidia, og den som ligger på CDen som jeg fikk med skjermkortet.

 

Skjermen er satt til 60Hz. Det står 60 både i Nvidia kontrollpanel og på avanserte innstillinger i skjermoppløsninger i Windows :(

Lenke til kommentar

Jeg har en BenQ GL2450HM. Ja det mener jeg å ha gjort, jeg installerte alle driverene som er inkludert på den medfølgende CDen jeg fikk med hovedkortet.

Men mange av disse driverene er visstnok gamle, jeg fikk beskjed om at Atheros Valkyrie Bootrom ikke var støttet av denne Windows versjonen (Win 7). Såvidt jeg har forstått er dette bluetooth.

 

Hovedkortet er et Asus P8P67.

 

Edit: En haug med oppdateringer fra Windows Update har også feilet forresten, 24 stk tror jeg det var. Jeg glemte også å nevne at under formateringen sluttet tastaturet mitt å fungere, og jeg fikk det ikke i live igjen før jeg hadde installert USB driverne fra CDen som fulgte med hovedkortet.

 

Når jeg formaterte 'formaterte' jeg strengt tatt ikke C partisjonen hvor Windows var installert, men bare installerte og tenkte at Windows ville fikse resten selv. Lenge siden jeg gjorde dette sist.. burde jeg kanskje ha formatert partisjonen før jeg installerte? Heller litt mot en ny formatering nå kjenner jeg :p

 

Edit 2: Etter en oppdatering i Windows Update ser det nå ut til at problemet er borte. Aner ikke hva det var, men det må da isåfall ha vært en driver av noe slag som har blitt oppdatert.

Endret av thyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...