Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Metode og Økonometri (BI V2014)


Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med F-testen i oppgave 16/17 Vår 2013?

 

Yt = 5103,1 + 0,3Yt-1+983Dtt R2=0,46, n=39

 

ût =0,01 + 0,03Yt-1 -0,02ût-1+0,01ût-2t R2= 0,005 n=37

 

Jeg har regnet den så mange ganger nå at jeg snart ser i kryss, men jeg får ikke 0,08.

 

Noen som kan hjelpe meg litt på vei?

Hei.

Skriv ned forslaget ditt, så man ser hva som er feil:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

vet noen hvordan man finner R^2 i oppgave 22 ( høsten 2013) for å svare på oppgave 26? Takk på forhånd:)

 

Det er den første modellen med R^2 = 0,03

 

Siden de spør om 2.ordens autokorr. og det er modell nr 1 i oppgave 25

 

tusen takk:)

Lenke til kommentar

 

Har noen gjort autokorrelasjonsberegningen av 1 orden for vårt case?

 

vil Rur være R^2 til caseoppgave E, ettersom G gir en testligning av residualene^2?

I vårt case er det heteroskedastisitet og beregningene er gjort rundt side 16 eller 17 her tror jeg

 

men kan det ikke være vi får autokorrelasjon til de samme caseoppgavene?

Lenke til kommentar

 

 

Har noen gjort autokorrelasjonsberegningen av 1 orden for vårt case?

 

vil Rur være R^2 til caseoppgave E, ettersom G gir en testligning av residualene^2?

I vårt case er det heteroskedastisitet og beregningene er gjort rundt side 16 eller 17 her tror jeg

 

men kan det ikke være vi får autokorrelasjon til de samme caseoppgavene?

 

Ikke til caseoppgaven vil jeg tro da det vi har esitmert er u^2 = heteroskedastisitet.

Lenke til kommentar

Ikke sånn for å være stygg, men jeg blir litt skremt over nivået til noen her. Virker som enkelte ikke prøver før de spør. Greit for meg det, men det er kanskje ikke veien å gå for læring og gode karakterer? Anyway, ønsker alle lykke til i morgen. Ikke ta sjanser, da ender det bare i minuspoeng :)

Lenke til kommentar

Ikke sånn for å være stygg, men jeg blir litt skremt over nivået til noen her. Virker som enkelte ikke prøver før de spør. Greit for meg det, men det er kanskje ikke veien å gå for læring og gode karakterer? Anyway, ønsker alle lykke til i morgen. Ikke ta sjanser, da ender det bare i minuspoeng :)

Jeg blir skremt av den sosiale intelligensen og uhøfligheten på internett. Lykke til :)

 

Selv synes jeg de fleste her inne holder et godt nivå! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

når jeg tastet h opp i mot E med f-test fikk jeg dette

((0,1918 - 0,1912)/1))/ ((1-0,1918)/(7217)) = 5,3571429 stemmer dette ?

Utregningen er riktig, men jeg fikk 6?

Jeg får oxo 6. Hvorfor får ikke jeg 5,3578???

 

Prøv å flytt n-k opp i teller.

Lenke til kommentar

Ser det er veldig diskusjon rundt målenivå, og det er relevant til eksamen og jeg er nokså sikker det kommer et spørsmål om det (lærerns ord), og jeg mener følgende er riktig:

Worrylevel = Forhold
Areaopinion = Forhold
Victim = Nominal
Female = Nominal
Age = Forhold
Eductype = Ordinal

Eductype er ordinal av samme grunns om karakterer er ordinal. Den kan rangeres, men den ene er ikke bedre enn den andre. Det er ikke nominal, siden den kan rangeres.

Victim, female og age sier seg selv.

Worrylevel er forholdstall, siden det er en indeks, der du kan rangere noe iforhold til hverandre, og den har et naturlig nullpunkt, da 0 = ingen worries.

Samme går for areaopinion.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når det gjelder disse spørsmålen:

5) Modell G teste modell E for hetro (dette er avklart, får også 25)

6) "hva slags test dette er?" Noen formeninger?

8) "ta utgangspunktet resultatet fra G til å teste E for 1 ordens autokorrelasjon (og hva slags test dette er)?" Hvilke test er dette?

Klarer ikke å være 100% sikker på om det er white, breusch osv, noen som har kommet fram til noe, og eventuelt hvorfor?

 

Hva snakker du om på punkt 8? Hvordan skal vi teste for autokorrelasjon, når vi ikke har noen tidsforskjøvede variable??

 

Kopierte bare de som inneholdt spørsmål om "hvilke test dette er". Men ja, det spørsmålet kan du se bort ifra!

 

Men da er jo spørsmålet (6) om hvilke test dette er. White med/uten kryssprodukter eller breusch -Pagan test?

Kommer forresten frem til at modell E er den som forklarer/predikerer Worrylevel best (19%), noen som er enig?

 

Breusch-Pagan, og modell E predikerer worrylevel best da har høyest justert R2 på 19,11% (0,1911).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...