Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Metode og Økonometri (BI V2014)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Noen som vet om man skal huke av på supress constant term i oppgave E og F?

Fant du ut av det? Vet noen har brukt no constant.

Men trodde det kun skulle brukes hvis man inkluderte alle dummyvariablene. Ser at de har kuttet ut onsdag på E i) , januar på den E ii) og onsdag og januar på E iii) )

Endret av tinimini
Lenke til kommentar

Noen som kan svare meg på hva målenivå eller type data målenivå premieredag,premieremnd,premierebsk og totalbsk er ?

Jeg tror at premierebesøk og totalbesøk er på forholdstallnivå.

Premieremnd enten intervall eller ordinal, syns kanskje ordinal passer bedre. Men fant ut at årstall er på intervallnivå, så det blir vel kanskje det samme?

Premieredag er jeg enda mer usikker på,iom at de er listet opp som 3,4 og 5, Tror kanskje jeg ville gått for nominal. Siden det ikke gir noen mening å si at torsdag er høyere enn onsdag?

Hva har dere tatt på de andre?

Lenke til kommentar

 

Noen som kan svare meg på hva målenivå eller type data målenivå premieredag,premieremnd,premierebsk og totalbsk er ?

Jeg tror at premierebesøk og totalbesøk er på forholdstallnivå.

Premieremnd enten intervall eller ordinal, syns kanskje ordinal passer bedre. Men fant ut at årstall er på intervallnivå, så det blir vel kanskje det samme?

Premieredag er jeg enda mer usikker på,iom at de er listet opp som 3,4 og 5, Tror kanskje jeg ville gått for nominal. Siden det ikke gir noen mening å si at torsdag er høyere enn onsdag?

Hva har dere tatt på de andre?

 

Jeg er veldig usikker selv..

Lenke til kommentar

 

Hei

 

Noen som vet om man skal huke av på supress constant term i oppgave E og F?

Fant du ut av det? Vet noen har brukt no constant.

Men trodde det kun skulle brukes hvis man inkluderte alle dummyvariablene. Ser at de har kuttet ut onsdag på E i) , januar på den E ii) og onsdag og januar på E iii) )

 

Det var det samme jeg også kom frem til, så lot være :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...