Gå til innhold

Straks kan det komme helt nye skjermkort fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

660TI kortet mitt burde snart erstattes men så lenge jeg spiller alle spill på full guffe så hva gjør det? :p 1stk 660ti uklokka har enda ikke møtt på et spill som drar det under 24fps ;)

så då blir spørsmålet. 8** serien eller vente til 9 serien? :p

 

Om du spiller de fleste spill på 24-30 fps. Vill en helt ny verden åpne seg for deg om du senere får tak i et skjermkort, som klarer minst 60fps på en 60hz monitor, eller bedre 120frames på en 120hz monitor.

Mange sier øye ikke kan se mer en x antall frame.

Men og spille spill i 120 frames per sec med en god 120hz skjerm er helt fantastisk og forskjellen er gigantisk.

Lenke til kommentar

 

660TI kortet mitt burde snart erstattes men så lenge jeg spiller alle spill på full guffe så hva gjør det? :p 1stk 660ti uklokka har enda ikke møtt på et spill som drar det under 24fps ;)

så då blir spørsmålet. 8** serien eller vente til 9 serien? :p

Om du spiller de fleste spill på 24-30 fps. Vill en helt ny verden åpne seg for deg om du senere får tak i et skjermkort, som klarer minst 60fps på en 60hz monitor, eller bedre 120frames på en 120hz monitor.

Mange sier øye ikke kan se mer en x antall frame.

Men og spille spill i 120 frames per sec med en god 120hz skjerm er helt fantastisk og forskjellen er gigantisk.

 

Den nye verdenen åpner seg også for lommeboka. For all del, jeg misunner de som har vendt seg med så horribel ytelse. Det er meget økonomisk. Prøver du 60-120 Hz så kan du ikke gå tilbake. :)

Lenke til kommentar

 

 

660TI kortet mitt burde snart erstattes men så lenge jeg spiller alle spill på full guffe så hva gjør det? :p 1stk 660ti uklokka har enda ikke møtt på et spill som drar det under 24fps ;)

så då blir spørsmålet. 8** serien eller vente til 9 serien? :p

Om du spiller de fleste spill på 24-30 fps. Vill en helt ny verden åpne seg for deg om du senere får tak i et skjermkort, som klarer minst 60fps på en 60hz monitor, eller bedre 120frames på en 120hz monitor.

Mange sier øye ikke kan se mer en x antall frame.

Men og spille spill i 120 frames per sec med en god 120hz skjerm er helt fantastisk og forskjellen er gigantisk.

 

Den nye verdenen åpner seg også for lommeboka. For all del, jeg misunner de som har vendt seg med så horribel ytelse. Det er meget økonomisk. Prøver du 60-120 Hz så kan du ikke gå tilbake. :)

 

Misunner virkelig de som sitter med et enkelt 7970 og en 2600k og fortsatt kjører alle relevante spill på 120 fps med fornuftige grafikkinnstillinger, eller....

 

Oisann! Det er meg det jo.

Lenke til kommentar

Misunner virkelig de som sitter med et enkelt 7970 og en 2600k og fortsatt kjører alle relevante spill på 120 fps med fornuftige grafikkinnstillinger, eller....

Oisann! Det er meg det jo.

 

 

Lol. bra du misunner deg selv da. ^^

 

Nei, hakke tid tid til å sitte å spille halvnye spill på halvgrei grafikk. :ph34r: Spilling blir jo uansett kjedelig i lengden. :closedeyes:

 

 

Å bygge PC, overklokke og benchmarking tar opp det meste av tiden, og er jo 70 % av gleden med PC. Samt man blir aldri lei. :w00t: Jeg koser meg så lenge jeg har noe saftig maskinvare. :green:

 

Men skal jeg først game litt, så skal det være de nyeste spillene med råest grafikk. Ja med mindre jeg MÅ spille litt CS:GO sammen med kompiser.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Et spesielt behov for å snu hver krone på strømregninga, eller er det bare et mål du har satt deg?

 

Eller er det å kjøre passiv kjøling eller ha så lite kabinett som overhode mulig som er bakgrunnen for det? :)

 

Det er støy, jeg vil ha en stille PC, jeg velger produktet som gir meg den beste ytelsen og samtidig oppfyller mine krav til støy, det meste jeg kan stille kjøle på en halvrasjonell måte er rundt 150-200 watt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Misunner virkelig de som sitter med et enkelt 7970 og en 2600k og fortsatt kjører alle relevante spill på 120 fps med fornuftige grafikkinnstillinger, eller....

 

Oisann! Det er meg det jo.

 

 

Lol. bra du misunner deg selv da. ^^

 

Nei, hakke tid tid til å sitte å spille halvnye spill på halvgrei grafikk. :ph34r: Spilling blir jo uansett kjedelig i lengden. :closedeyes:

 

 

Å bygge PC, overklokke og benchmarking tar opp det meste av tiden, og er jo 70 % av gleden med PC. Samt man blir aldri lei. :w00t: Jeg koser meg så lenge jeg har noe saftig maskinvare. :green:

 

Men skal jeg først game litt, så skal det være de nyeste spillene med råest grafikk. Ja med mindre jeg MÅ spille litt CS:GO sammen med kompiser.

 

For min del kan begrepet Extreme Graphic dra rett neden om og under.

Spillselskaper må skjønne at det ikke er grafikken som fenger men selve gameplayet.

Eksempel på dette er at per i dag har Diablo 2 Lod flere spillere en diablo 3. Og det sier sitt.

Samme med heroes 3 -->Heroes 5

Age of empire 2 og 3.

Forgjengerne med awsome gameplay og til min mening bra grafikk knuser de nyeste over grafiserte versjonene.

Har ikke noe imot bra grafikk, driver og modder ræva av skyrim nå med et par GTX Titans i sli.

Men i dag blir grafikk brukt for og lage god gameplay istede for at grafikk heller fremhever god gameplay.

Lenke til kommentar

 

 

Misunner virkelig de som sitter med et enkelt 7970 og en 2600k og fortsatt kjører alle relevante spill på 120 fps med fornuftige grafikkinnstillinger, eller....

 

Oisann! Det er meg det jo.

 

 

Lol. bra du misunner deg selv da. ^^

Nei, hakke tid tid til å sitte å spille halvnye spill på halvgrei grafikk. :ph34r: Spilling blir jo uansett kjedelig i lengden. :closedeyes:

 

 

Å bygge PC, overklokke og benchmarking tar opp det meste av tiden, og er jo 70 % av gleden med PC. Samt man blir aldri lei. :w00t: Jeg koser meg så lenge jeg har noe saftig maskinvare. :green:

Men skal jeg først game litt, så skal det være de nyeste spillene med råest grafikk. Ja med mindre jeg MÅ spille litt CS:GO sammen med kompiser.

 

For min del kan begrepet Extreme Graphic dra rett neden om og under.
Spillselskaper må skjønne at det ikke er grafikken som fenger men selve gameplayet.
Eksempel på dette er at per i dag har Diablo 2 Lod flere spillere en diablo 3. Og det sier sitt.
Samme med heroes 3 -->Heroes 5
Age of empire 2 og 3.
Forgjengerne med awsome gameplay og til min mening bra grafikk knuser de nyeste over grafiserte versjonene.
Har ikke noe imot bra grafikk, driver og modder ræva av skyrim nå med et par GTX Titans i sli.
Men i dag blir grafikk brukt for og lage god gameplay istede for at grafikk heller fremhever god gameplay.

 

Det er vel og merke utsagn jeg har hørt siden jeg var gammel nok til å få egen PC, så det er gammelt nytt at "ting var bedre før". ;) Så en viss nostalgi tror jeg ligger til bunns.

Spillutviklere kan pumpe ut bedre grafikk, men bedre gameplay er ikke noe det hjelper å kaste arbeidskraft eller nødvendigvis penger på. Tror egentlig ikke det ville blitt stort bedre gamleplay om de hadde laget dårligere grafikk. Det er en god mengde kokker, og å sette alle til å være fantasifulle ville nok ikke gitt noe mindre søl.

Derimot så tror jeg tidspress og fokuset på mengden produkter kontra kvalitet er faktoren som går mest ut over gameplay. For ikke å snakke om oppfølgere. Håper ikke folk er så naive at de forventer at en oppfølger nødvendigvis tar verden med storm på samme måte. (det får i så fall bli en svært positivt overraskelse) Personlig synes jeg det er helt greit om de bare endrer grafikken. Er det et bra spill, så blir det bare bedre med høyere grafikknivå.

Det er når de prøver å "forbedre" for mye på formelen at ting går skjeis.
Ta ditt eget eksempel. Heroes 3 til Heroes 5. En fltot spill, til noe katastrofe fordi de skulel endre for mye (og her er det mange eksempler). Men så skjønte de at alt de trengte var å endre grafikken litt opp, og vips så fikk vi Heroes 6, som er som Heroes 3, bare bedre grafikk og støtte for nye PCer. :)

 

Eller texture-packs til HL2 osv... :w00t: Da kan man få seg til å ta en ekstra runde i spillet.

 

Uansett. Tror folk bare liker slik det var før. Aner ikke hvor mye klager BF2 fikk i sin tid fordi det var så fryktelig mye dårlgiere enn BF1942. Når BF3 kom ut, så var BF2 det beste spillet i verden, og når BF4 kom ut så var både BF2 og BF3 konge i forhold (litt for kort tid til at BF3 blir nostalgisk).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Hmm, vil det komme en 760 ti av maxwell?

Fra gm107 eller gm108 da?

uhhm, opplys meg gjerne. gm108 høres ut som bedre enn gm107 hehe.

 

Jo lavere, jo bedre.

 

xx100 er etter navngivingen til Nvidia toppmodell. Mens xx104 er å regne som øvre middelklasse som bygger på en nedskalert xx100. xx106 er budsjettmodeller.

 

Ergo ville Toppmodellen GTX 880 vært GM100 hadde det ikke vært for at de nå ønsker å poengtere 20nm og starter da på 200-rekka, hvor lavest fortsatt er best.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

kan godt komme ut et nytt toppkort til sommeren/tidlig høst da det er på tide å bytte ut gpu'en i denne riggen. selv holder jeg meg til en to års syklus på HW, med unntaket av HDD. og siden det skiller såpass lite mellom 3770k og 4770k så blir jeg å beholde 3770k til det kommer noe merkbart bedre på markedet.

Lenke til kommentar

kan godt komme ut et nytt toppkort til sommeren/tidlig høst da det er på tide å bytte ut gpu'en i denne riggen. selv holder jeg meg til en to års syklus på HW, med unntaket av HDD. og siden det skiller såpass lite mellom 3770k og 4770k så blir jeg å beholde 3770k til det kommer noe merkbart bedre på markedet.

enig med deg

 

har 3770k

 

vurderer å bytte til Haswell E- om dem kommer med en 6 kjernes ala 5820k til 2500kr ish(samme prisne som i74820k ligg på

Lenke til kommentar

 

Flere lekasjer:

 

http://videocardz.com/49647/nvidia-geforce-gtx-750-ti-official-specifications-performance

 

Gir en god smakebit over hva som kommer utover året... :) Det er også imponerende å se hva Nvidia får til med 28nm.

tenk om vi får en 880 med lav wattage- med samme potensial til OC :D:dremel::ph34r::omg::green:

 

Tenk om vi får GTX 880 med 250W TDP og massivt overklokkpotensiale? Enda mer ytelse, og hvem i alle dager er det som bryr seg om maskinen produserer 400 eller 450W fra varme når man bor i Norge?

 

EDIT:

Ikke at jeg forventer at Nvidia skal komme med sitt beste kort i begynnelsen, har en dårlig følelse om at vi kommer til å se samme opplegget som med Kepler.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...