Gå til innhold

[Løst] iPhone 5S eller Samsung Galaxy S4


neeeeii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, skal kjøpe ny mobil og lurer på hvem som er best av Samsung Galaxy S4 og iPhone 5S. Tenker på som har best hardware, kjøper ikke S4 bare pga Android er mye bedre eller iPhone pga iOS er mye bedre.

 

Takk!

Å sammenligne hardware på 2 telefoner med så totalt forskjellig software gir veldig liten mening. Hva er grunnen til at du skal gjøre det? De ekstremt små forskjellene som er på de telefonene blir jo ofte totalt umulig å sammenligne ettersom den ene kan gjøre A bedre enn B pga måten software er bygd opp på. Jeg mener du bør tenke deg 2 ganger om før du måler små prosenter på telefoner med forskjellige operativsystem og heller ser på ting som du faktisk merker i praktisk bruk til daglig. Om du absolutt skal sammenligne små forskjeller på ytelse så ville jeg hvertfall anbefalt å se på youtube-sammenligninger på hvor raskt de laster en side i nettleseren, starter visse programmer o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hvis det ikke er så vanskelig, hvorfor gjør du det ikke selv?

 

Det er faktisk ganske komplisert fordi delene i en iPhone ikke helt uten videre kan sammenlignes med delene i en Galaxy s4. De har sine styrker begge to på forskjellige ting, og tall og komponenter ikke forteller hele sannheten.

Lenke til kommentar

Hvis man bare ser spesifikasjonsmessig, på arket, så har jo Galaxy S4 en del kraftigere komponenter. Men man må jo faktisk ta i betraktning hvordan komponentene yter, og der tar iPhone 5S innersvingen på, vel, omlag alle benchmarks. Og det med ganske god margin også.

 

Men jeg mener det blir alt for dumt å bare se seg blind på spesifikasjoner og benchmarks. Begge disse telefonene er veldig kraftige, og vil kjøre operativsystemet sitt mer eller mindre helt sømløst. Hvilken telefon som velges av disse to kommer an på hvilket brukergrensesnitt, design og utforming man liker best. Den største forskjellen vil da være operativsystemet, så det som definerer hva man velger i en slik situasjon er ofte operativsystemet. Det finnes intet svar på hvilket operativsystem som er best, bare hvilke muligheter og funksjoner en selv verdsetter høyere enn andre.

 

For å svare direkte på spørsmålet ditt:

 

Samsung Galaxy S4 har kraftigst maskinvare

Apple iPhone 5S yter best, til tross for svakere maskinvare

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har iPhone 4S og er stor fornøyd med den :) Litt av grunnen til jeg kjøpte den var jo den klassiske "men alle andre har den" ;) Men jeg har egentlig ikke noe særlig negativt å si om iPhone utatt prisen er litt høy, og skjermen er ikke så veldig stor, vist du er vant til disse android telefonene ;)

Men det er egentlig ikke så stor forskjell på Galaxy S4 og iPhone 5S. Handler mest om hvilket operativ sytem, skjerm, og design du liker best :)

Lenke til kommentar

Du burde kanskje fortelle oss hva du prioriterer! Er det stabilitet som faller deg i smak eller frihet og muligheter?

 

Om det er stabilitet du er ute etter, så kan jeg skjønne hvorfor en iPhone er aktuelt for deg. Godt optimisert operativsystem samt mange stabile apper.

 

Er det frihet til å tilpasse telefonen, kjøre diverse tredjepartsprogrammer/apper og liknende kommer du til å bli skuffet. Dypt, dypt skuffet.

Jeg gikk fra en Galaxy SII til en iPhone 4s. I og med at jeg aldri fikk muligheten til å jailbreake den, havnet den på hylla en stund og til slutt solgte jeg den.

 

Den dag i dag eier jeg en ny Nexus 5. Jeg kunne aldri gått tilbake til iOS grunnet hvor utrolig mange muligheter Android har. Samtidig så ser Android 4.4 utrolig pent ut, nesten like bra som iOS, bare med et dusin ganger flere muligheter.

 

Jeg vet ikke om jeg var for sen, men ha alltid dette i bakhodet. Spesifikasjoner er mer urelevant enn man tror ettersom at opplevelsen er omtrent like silkemyk både på iOS og Android 4.4.

Ved ting som f.eks surfing føler jeg omtrent ingen forskjell i ytelsen fra iOS til Android med det nyeste hos begge parter.

Som sagt kan man heller ikke sammenlikne iOS med Android på samme måte. De blir nesten som et konsoll/PC forhold. Det eksisterer ikke så mange iPhone-modeller, så optimisering blir enklere der. På Android-siden lider nok ytelsen litt grunnet det enorme makedet med så mange forskjellige maskinvarekombinasjoner. Der handler det nok om å finne noe som kjører greit over hele brettet.

Endret av Rax
Lenke til kommentar

Bestilte iPhone 5s på onsdag, telefonen og simkort med kode kom allerede i dag!

 

Jeg synes det er en skikkelig fin telefon, det er noe mer designen og kvalitetsfølelsen jeg bare digger. Når det gjelder innhold tror jeg S4 er en litt bedre telefon med flere muligheter.

 

Telefon er blitt litt som speilrefleks (Nikon vs Canon) og spillkonsoller (PS3/4 vs XBox), du må bare velge deg det systemet du liker best og gå for det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte iPhone 5s på onsdag, telefonen og simkort med kode kom allerede i dag!

 

Jeg synes det er en skikkelig fin telefon, det er noe mer designen og kvalitetsfølelsen jeg bare digger. Når det gjelder innhold tror jeg S4 er en litt bedre telefon med flere muligheter.

 

Telefon er blitt litt som speilrefleks (Nikon vs Canon) og spillkonsoller (PS3/4 vs XBox), du må bare velge deg det systemet du liker best og gå for det :)

Hmm.. jeg bestilte med ny operatør da.

Lenke til kommentar

 

Bestilte iPhone 5s på onsdag, telefonen og simkort med kode kom allerede i dag!

 

Jeg synes det er en skikkelig fin telefon, det er noe mer designen og kvalitetsfølelsen jeg bare digger. Når det gjelder innhold tror jeg S4 er en litt bedre telefon med flere muligheter.

 

Telefon er blitt litt som speilrefleks (Nikon vs Canon) og spillkonsoller (PS3/4 vs XBox), du må bare velge deg det systemet du liker best og gå for det :)

Hmm.. jeg bestilte med ny operatør da.

 

 

Da kan du nok regne med at det tar noen dager ekstra ;) Have fun!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...