Gå til innhold

Diskusjon.no og Moderatorene fra Nord-Korea.


Anbefalte innlegg

Deltok i en tråd hvor noen luftet at trådstarter var troll, for moro skyld postet jeg ett bilde av Trolljegeren og begge deler ble slettet med en kommentar om at "anklaging av personer for å være "troll" og lignende vil bli slått hardt ned på."

Kom an, så ille er det vel ikke? Samme hvor seriøse dere ønsker å holde Diskusjon.no så er det mye trollskap her inne og Trollalarmen min går av mange ganger om dagen. Skjønner godt at mange poster som anonym så de slipper å utestenges eller få advarsler. Man tørr jo snart ikke skrive med egen account. Det er jo Nord-Korea til tider!

De fleste brukerne henger her for å ha det gøy. Men ikke for å ødelegge.

 

Jeg kan si at vi har fått tilbakemeldinger fra enkelte brukere som har sett seg lei på at noen tråder blir fylt med anklager om troll. Da står det noen brukere på én side som synes det er gøy, mens andre brukere synes det er leit og irriterende. Så hvilken gruppe skal man høre på? Det som er sikkert, er at slike anklager lett utvikler seg til mer off topic og deretter flere anklager mot det såkalte "trollet". Slike anklager hjelper ikke trådstarter, og bidrar ikke til å løse det trådstarter lurer på.

 

Jeg synes ihvertfall det er viktigere å prioritere trådstarterne og de som synes trolldiskusjonene er irriterende.

Endret av Quote
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bærende premiss for TS virker å være at hvis en moderator har vist seg i tråden uten å slette innlegget, så er innlegget akseptert av den moderatoren. Dette bruker TS så for å underbygge en slags popularitetskonkurranse ved at x antall moderatorer etter sigende godtar innlegget, og så kommer en 'slem' moderator og sletter.

 

Dette premisset holder omtrent like mye vann som en gjennomsnittlig sil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke gretten bare fordi mine innlegg er slettet. Hvis du leser førsteposten min en gang til poengterer jeg dette. Stort sett er det andres innlegg som forsvinner jeg reagerer på. Feks når folk stiller spørsmål om hvorfor ett innlegg blir slettet, og Moderator haster inn og slettet dette innlegget også fordi at FY FY! DETTA ÆKKE LOV SA JEG!! Dette skjedde en annen bruker jeg snakker mye med.
Men det er mest i fra mine egne poster jeg er i stand til å hente ut konkrete eksempler, derfor bruker jeg disse.

Gretten er jeg ikke. Jeg er bare lei av at ingenting tilsynelatende får stå i fred, og at det er så lav terskel for at ting forsvinner. Jeg synes det har blitt verre i det siste. Mye verre.

 

Og jeg stiller samtidig spørsmål om hvordan man kan prøve å få enkelte moderatorer fjernet til fordel for moderatorer jeg mener ville gjort en bedre jobb.
Venter fortsatt på svar på akkurat dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke gretten bare fordi mine innlegg er slettet. Hvis du leser førsteposten min en gang til poengterer jeg dette. Stort sett er det andres innlegg som forsvinner jeg reagerer på. Feks når folk stiller spørsmål om hvorfor ett innlegg blir slettet, og Moderator haster inn og slettet dette innlegget også fordi at FY FY! DETTA ÆKKE LOV SA JEG!! Dette skjedde en annen bruker jeg snakker mye med.

Men det er mest i fra mine egne poster jeg er i stand til å hente ut konkrete eksempler, derfor bruker jeg disse.

Gretten er jeg ikke. Jeg er bare lei av at ingenting tilsynelatende får stå i fred, og at det er så lav terskel for at ting forsvinner. Jeg synes det har blitt verre i det siste. Mye verre.

Innlegg som er on-topic og ikkje strider med retningslinjene får stort sett stå. :)

 

Problemet her er at du vil at me skal akseptere innlegg i trådane som me har retningslinjer mot. Me har retningslinjene for å ivareta den gode diskusjonen og unngå at heile forumet endar opp i trolling og tulling.

 

Dersom det har blitt verre, så er det fordi det har blitt meir tull og tøys i trådane.

 

Og jeg stiller samtidig spørsmål om hvordan man kan prøve å få enkelte moderatorer fjernet til fordel for moderatorer jeg mener ville gjort en bedre jobb.

Venter fortsatt på svar på akkurat dette.

Det kan du sende til meg over PM.

Lenke til kommentar
Det kan du sende til meg over PM.

 

Hvada, hvilke moderatorer jeg mener burde fjernes?

Kan du med hånden på hjertet si at du hadde kommet til å vurdert å fjerne vedkommede hvis jeg hadde sendt deg navn på disse personene? :huh:

 

Et bærende premiss for TS virker å være at hvis en moderator har vist seg i tråden uten å slette innlegget, så er innlegget akseptert av den moderatoren. Dette bruker TS så for å underbygge en slags popularitetskonkurranse ved at x antall moderatorer etter sigende godtar innlegget, og så kommer en 'slem' moderator og sletter.

 

Dette premisset holder omtrent like mye vann som en gjennomsnittlig sil.

Neineinei.

Men det er ett tankekors. Når en (evt flere?) moderatorer er inne i en tråd og rensker opp i flere omganger og lar innlegget mitt passere, men så plutselig kommer det inn en med sintetrusene på og tenker "neeeeineinei! ikke innafor!" og sletter og flesker advarsler etter meg.

Dersom TS hadde vist tegn på at hun ikke skjønte spøken, ble støtt eller gav signaler om at "hey! kanskje jeg skal gjøre som Ciklide sier?" så hadde jeg skjønt det. Men i dette tilfellet skjønte TS og alle andre at det var en spøk og ingen kommenterte det yttligere. Vel har vi mange idioter innom forumet, men jeg er sterkt i tvil på at TS i nevnte tråd ville gått ut i redskapskjulet og hentet en hammer og deiset til foreldrene mens de så Cæsar i stua.

 

Uansett er denne tråden og meg selv bare ett eksempel. Jeg har sett dette i mange andre tråder og med mange andre brukere. Jeg har feks aldri fått advarsel før i dag. Andre brukere føler de har fått det mye oftere og uten skikkelig grunn.

 

Igjen - jeg hadde ikke ventet å få gehør. Men jeg håper dere har det i bakhodet likevel når dere sitter å modererer.

Endret av medlem-124997
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, men vil minne om at de eksemplene jeg har vist til så langt kanskje ikke er de beste:)
Men da det er lettest å finne egne tråder er det stort sett de jeg kan referere til. En annen ting er at flere av trådene jeg tenker på har forsvunnet helt ihvertfall fra mine lister. (kanskje fordi de er for gamle eller har TS til slutt ba om å få tråden slettet. Ionno) Igjen som nevnt tidligere er det hovedsaklig andres innlegg som blir fjernet jeg reagerer på. Jeg er litt rett fra levra selv og blir ikke hoppende overrasket over at noen som er hårsåre reagerer.

Kan jo godt invitere eventuelt andre som har eksempler til å slenge inn disse hvis de måtte føle for det.

Dette er vel noe jeg har reagert på lenge, men holdt kjeft om, men da flere reagerer og føler det har blitt strammere i det siste velger jeg å gi dere feedback på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tross alt er dere avhengig av å ha brukere for å i det hele tatt ha ett forum å moderere, og hvis dere driver å bryter inn over den minste ting så vil dere miste brukere, dermed reklameaktører (hvis dere har det. Jeg har adblock så jeg ser ikke så mye) og skipet vil til slutt synke eller ende opp med å bli ei lita jolle om ikke annet.

 

Kva med brukarane me mistar fordi det er for mykje useriøsitet på forumet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt ærlig tror jeg dere har færre brukere å miste fra den siden?

Nå er ikke jeg bevandret over hele forumet så jeg vet ikke. Selv om det er mye tull og påkanten-kommentarer får jo alltid Trådstarterne seriøse svar også. Jeg driver jo ikke bare å tuller å våser jeg heller. Jeg svarer seriøst og krydrer på med litt tørre spøker og kommentarer. Det må da være lov. Det er jo ikke trolling det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er for øvrig mykje aktiv i Samfunns-kategoriane, der me har eit større fokus på å halde diskusjonane seriøse. Det er ikkje alltid like moro for trådstartarar når dei deler sine seksuelle, psykiske, fysiske eller andre problem, og blir møtt med tull og tøys.

 

Nei det er sant. Men de blir møtt hovedsaklig med seriøse svar og som oftest føler de at de får hjelp og svar på det de lurer på. Jeg henger jo der så det vet jeg. De som ikke gjør det er de som kommer inn med problemstillinger de ikke vil ha svar på eller som ikke får svarene de ønsker. Og de gir lyd ifra seg hvis de ikke synes det er noe moro. Da er det jo forøvrig forståelig at moderatorer griper inn.

Så ett veldig stort problem vil jeg ikke si at det er. Vi har jo også en Anonymknapp på den delen av forumet som blir flittig brukt.

 

Heilt riktig, men ein skal då rapportere tråden, ikkje skrive "TS er troll" i den.

Slike ting skrives vel for å gjøre de andre forumbrukerne oppmerksomme på det og ikke på faenskap. Det er jo ikke alltid en moderator kommer til unnsetning på sekundet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heilt riktig, men ein skal då rapportere tråden, ikkje skrive "TS er troll" i den.

 

For øvrig har me fått ein anna type tilbakemelding på dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1566665

Den er jeg med på. Jeg skreiv selv om noen ikke så at dette var et troll samt at jeg begrunnet det med poster.

Problemet oppstår nok også fordi selv om mange rapporterer tråden, skjer det veldig lite. :)

Lenke til kommentar

 

Heilt riktig, men ein skal då rapportere tråden, ikkje skrive "TS er troll" i den.

Slike ting skrives vel for å gjøre de andre forumbrukerne oppmerksomme på det og ikke på faenskap. Det er jo ikke alltid en moderator kommer til unnsetning på sekundet.

 

Det får dei andre brukarane eventuelt finne ut av sjølve. Det er ikkje krise om ein tulletråd får seriøse svar inntil den eventuelt blir stengt av moderator.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk av helt motsatt mening som TS på flere ting her, og har ønsket om at forumet skal bli mye strengere. Og tror selv det er flere medlemmer å miste hvis man har for lav standard kontra for høy. Innlegg som ikke har noe konstruktivt burde ikke få stått, og ødelegger tråder. Uheldig hvis så vet jeg at jeg selv fort kjører en tråd litt off-topic noen ganger, men da som regel på et interessant tema.

 

Kan være smålig enig at grensene ved sletting varierer litt for mye hos moderatorene, men kan også se at dette er et problem man ikke kommer unna, da alle ikke er samme person.

 

Det virker også for meg at det dessverre er sånn at ting snowballer seg, og når personer først kommer med et humoristisk utsagn som får flere ti talls "likes", så ender det opp med at det bare blir flere og flere av disse humoristiske utsagnene i tråden.

 

Har selv rapportert flere innlegg jeg ser som ikke konstruktive og inneholder person angrep som ikke blir fjernet.

Endret av Ares NOR
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er tråden jeg fikk varsel om i dag.

Her er tråden hvor de grove anklagene om trolling og trolljegere ble slått så hardt ned på.

 

Eg har gått gjennom begge trådane, og ser ikkje at det er blitt gjort noko feil her. På grunn av avsporingane er emnet i tråden fullstendig borte. Det er persondiskusjonar, trolldiskusjonar, modereringsdiskusjonar og alt utanom det emnet faktisk handlar om.

 

Det er ikkje snakk om eit innlegg her og der, men heile sider med innlegg som er fullstendig på bærtur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...