Gå til innhold

Diskusjon.no og Moderatorene fra Nord-Korea.


Anbefalte innlegg

Wall of text Feedback til Kim Jong-Un-moderatorene våre:

 

I det siste synes jeg at enkelte (enkelte - overhodet ikke alle) moderatorer tar helt av på sletting av innlegg. Er det drøye personangrep, og Off Topic krangler som går over flere sider så kan jeg jo selvfølgelig forstå det, men jeg blir overrasket over hvilke innlegg som fjernes i ny og ne!
Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om mine egne - selv om jeg har skrevet mye her inne som har blitt fjernet selv om det etter min mening var innafor. Og jeg har bare fått èn skriftlig (eller muntlig som det stod i posten, hahah!) advarsel (som jeg fikk i dag) fordi jeg med humoristiske baktanker skrev "smell dem ned" i en tråd med ei tenåringsjente som kranglet med foreldrene sine.
Dette var grovt overtramp av forumets retningslinjer og ble fjernet øyeblikkelig når en moderator som var for hårsår så dette og ble støtt. Andre Moderatorer lot det passere.
Hovedsakling snakker jeg om haugevis med innlegg fra andre debatanter som blir fjernet. Innlegg som etter min mening er innafor. 3 innlegg som er OT ødelegger ikke en tråd.
Dette er Diskusjon.no, og vi er ikke en gjeng hyperintellektuelle mennesker som løser verdensproblemer, men stort sett en gjeng idioter med for mye fritid som logger på for å lese svada og få en god latter og kanskje hjelpe en og annen tapt sjel med å få dyppa'n, eller har pc trøbbel i samme slengen.

 

Hva skal egentlig til for å bli moderator på Diskusjon.no?

Årevis med medlemskap og mye fritid?

Av og til får jeg en følelse av at det er de samme moderatorene som sletter innlegg til enkelte rett og slett fordi de kan og fordi de ikke liker vedkommede som har skrevet noe personlig, eller at de er uenige i den enkeltes syn og gjemmer seg bak forumets rettningslinjer som en unnskyldning til å slette innleggene og "rydde" tråden.

Dersom noen stiller spørsmål blir innleggene øyeblikkelig slettet med beskjed om at reaksjoner skal taes på Pm. Akkurat som om det hadde fått saken noen vei og gjort forskjell...

 

Personlig elsker jeg Off Topic diskusjoner, og har matet på diskusjoner som har fått gå OT over flere sider og Moderatorer har latt det passere. Og jeg har skrevet langt verre ting enn "Smell dem ned" og posten har fått stå.
Jeg kunne proppet full sida med egne drøye sitater som har oppfordret til det ene unevnelige etter det andre, men de moderatorene som har overvåket den spesifike tråden har sett humoren i det og latt det passere.

Jeg har også sett innlegg på kanten at til og med jeg har blitt støtt, men det har fått stå.

Men av og til er det innlegg som er helt ufarlige som fjernes, eller innlegg med innhold av meninger som er politisk ukorrekte eller er uvanlige syn på en enkelt sak, men fremdeles harmløse.

Deltok i en tråd hvor noen luftet at trådstarter var troll, for moro skyld postet jeg ett bilde av Trolljegeren og begge deler ble slettet med en kommentar om at "anklaging av personer for å være "troll" og lignende vil bli slått hardt ned på."

Kom an, så ille er det vel ikke? Samme hvor seriøse dere ønsker å holde Diskusjon.no så er det mye trollskap her inne og Trollalarmen min går av mange ganger om dagen. Skjønner godt at mange poster som anonym så de slipper å utestenges eller få advarsler. Man tørr jo snart ikke skrive med egen account. Det er jo Nord-Korea til tider!

De fleste brukerne henger her for å ha det gøy. Men ikke for å ødelegge.

 

Så kjære Diskusjon.no hvor finner dere disse hårsåre moderatorene?
Det må da gå an å huke inn noen flere av de moderatorene dere har som ikke blir gale av "makten" ved å kunne slette innlegg og går berserk for å sette seg i respekt? De moderatorene som tar en spøk, som høflig oppfordrer oss til å holde oss på matta når det begynner å storme i en diskusjon før de går Kim jong-Un og sletter innlegg på innlegg, ødelegger sammenhengen i en tråd og setter vi som har fulgt tråden forvirret og forbannet tilbake med en enorm trang til å bare forlate hele jævla forumet for godt?

Det er slike moderatorer vi vil ha! Det er de som gjør en god jobb! Å være moderator går ikke på å slette flest mulig innlegg eller utestenge flest mulig brukere.

Finnes det noen steder man kan stemme for å få fjernet Moderator "badget" til enkelte?
Kan man rett og slett stemme ut noen man ikke synes gjør en bra jobb?

Jeg er ihvertfall i ferd med å komme til det punktet at jeg ikke gidder være her lenger. Ikke når det skal være strengt. Brukerne som skriver her inne er stort sett de samme stambrukerene, og flere og flere blir fed-up av at tøylene skal være så forbannet stramme.

 

Regner selvfølgelig nå med at en moderator av Kim Jong-Un kaliber griper inn her nå og sletter tråden før jeg får fanklubb som holder med meg i innlegget mitt og at moderatoren stenger meg ute av forumet og sletter tråden før jeg rekker gjøre yttligere skade. Det hadde i såfall bare provet poenget mitt. Siden jeg ikke hadde giddet trekke tilbake i form av ny account hadde dere forøvrig blitt kvitt meg også.

Jeg vet det er mange brukere som er enig med meg i dette.

 

Så mine gode Modererende venner: Jeg er all for at dere skal klappe oss vennlig på skuldra og be oss rette opp skøytene våre litt når vi tar av i enkelte tråder. Og jeg skjønner at dere får ett horn i sida til enkelte brukere. Vi er jævla mange irriterende vesener her inne. Jeg er selv ett oppkomme av tidvis krasse og upopulære meninger. - Men senk skuldrene litt og se litt mellom fingrene av og til. Visst har vi rettningslinjer, men man trenger da ikke gjøre Diskusjon om til Nord-Korea forde?

 

Takk for oppmerksomheten.

 

- Cikliden deres

Endret av medlem-124997
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg har bare fått èn skriftlig (eller muntlig som det stod i posten, hahah!) advarsel (som jeg fikk i dag) fordi jeg med humoristiske baktanker skrev "smell dem ned" i en tråd med ei tenåringsjente som kranglet med foreldrene sine.

Dette var grovt overtramp av forumets retningslinjer og ble fjernet øyeblikkelig når en moderator som var for hårsår så dette og ble støtt. Andre Moderatorer lot det passere.

Innlegg der du oppfordrer (humoristisk eller ei)til å slå ned foreldrene til en bruker hører ikke hjemme i Samfunn-kategorien. Ønsker du å tulle og lese morsomme innlegg har vi en haug av andre kategorier dette kan gjøres i.

 

Hovedsakling snakker jeg om haugevis med innlegg fra andre debatanter som blir fjernet. Innlegg som etter min mening er innafor. 3 innlegg som er OT ødelegger ikke en tråd.

Dette er Diskusjon.no, og vi er ikke en gjeng hyperintellektuelle mennesker som løser verdensproblemer, men stort sett en gjeng idioter med for mye fritid som logger på for å lese svada og få en god latter og kanskje hjelpe en og annen tapt sjel med å få dyppa'n, eller har pc trøbbel i samme slengen.

Når man sletter innlegg må man også slette svarene. Man kan ikke la noen innlegg stå som er svar til "ingenting", det gjør tråden uoversiktlig og blir forvirrende. Det er også for å forhindre videre avsporing.

 

Personlig elsker jeg Off Topic diskusjoner, og har matet på diskusjoner som har fått gå OT over flere sider og Moderatorer har latt det passere. Og jeg har skrevet langt verre ting enn "Smell dem ned" og posten har fått stå.

Jeg kunne proppet full sida med egne drøye sitater som har oppfordret til det ene unevnelige etter det andre, men de moderatorene som har overvåket den spesifike tråden har sett humoren i det og latt det passere.

Jeg har også sett innlegg på kanten at til og med jeg har blitt støtt, men det har fått stå.

Men av og til er det innlegg som er helt ufarlige som fjernes, eller innlegg med innhold av meninger som er politisk ukorrekte eller er uvanlige syn på en enkelt sak, men fremdeles harmløse.

Deltok i en tråd hvor noen luftet at trådstarter var troll, for moro skyld postet jeg ett bilde av Trolljegeren og begge deler ble slettet med en kommentar om at "anklaging av personer for å være "troll" og lignende vil bli slått hardt ned på."

Kom an, så ille er det vel ikke? Samme hvor seriøse dere ønsker å holde Diskusjon.no så er det mye trollskap her inne og Trollalarmen min går av mange ganger om dagen. Skjønner godt at mange poster som anonym så de slipper å utestenges eller få advarsler. Man tørr jo snart ikke skrive med egen account. Det er jo Nord-Korea til tider!

De fleste brukerne henger her for å ha det gøy. Men ikke for å ødelegge.

Her vil jeg gjerne se hvilke innlegg du referer til. Vi kan ikke lese alle innlegg her på forumet og da er vi avhengige av at våre medlemmer rapporterer noe de synes går over streken.

 

Så mine gode Modererende venner: Jeg er all for at dere skal klappe oss vennlig på skuldra og be oss rette opp skøytene våre litt når vi tar av i enkelte tråder. Og jeg skjønner at dere får ett horn i sida til enkelte brukere. Vi er jævla mange irriterende vesener her inne. Jeg er selv ett oppkomme av tidvis krasse og upopulære meninger. - Men senk skuldrene litt og se litt mellom fingrene av og til. Visst har vi rettningslinjer, men man trenger da ikke gjøre Diskusjon om til Nord-Korea forde?

Vi prøver ofte å komme med oppfordringer før ting sklir helt ut, men det innebærer at vi er aktive i tråden før det "skjer" noe. Om ting har sklidd helt ut, må man bare fjerne innlegg som ikke har noe med tråden å gjøre. Det er irriterende for brukere å lese flere sider med tull som ikke har noe med trådstarter sitt spørsmål å gjøre.

 

Din sammenligning av Nord Korea synes jeg er rar, er du gretten fordi dine innlegg som er off topic og personangrep blir slettet? Skal vi heller la de stå? Vi kan ikke la det være fritt vilt for brukere å slenge med leppa og ikke la det ha konsekvenser. Spesielt i Samfunn-kategorien der vi prøver å holde det seriøst.

Endret av Dysfuncti
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har du forsøkt å rapportere innlegg du mener går over streken?

Nei jeg har aldri rapportert noens innlegg. :) Det skal jeg ikke gjøre heller. Litt må jeg tåle.

 

Heldigvis tåler de aller fleste en spøk, selv om enkelte skal være staute på internettreglene våre. Og heldigvis har vi moderatorer som ser igjennom fingrene på ting slik at man fremdeles orker henge på forumet. Takk gud for at folk er ulike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei jeg har aldri rapportert noens innlegg. :) Det skal jeg ikke gjøre heller. Litt må jeg tåle.

 

Heldigvis tåler de aller fleste en spøk, selv om enkelte skal være staute på internettreglene våre. Og heldigvis har vi moderatorer som ser igjennom fingrene på ting slik at man fremdeles orker henge på forumet. Takk gud for at folk er ulike.

Men du klager likevel på at forskjellige innlegg passerer?!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei jeg har aldri rapportert noens innlegg. :) Det skal jeg ikke gjøre heller. Litt må jeg tåle.

 

Da kan du heller ikke klage over at verre innlegg får stå. Du kan fortsatt klage over at du mener moderatorene er for strenge, men argumentet med at verre innlegg får stå er da ugyldig.

 

Som både jeg og andre sier, så rekker de ikke gå over alle innleggene. Så vidt jeg vet skrives det mange tusen innlegg hver dag, og jeg tror de fleste moderatorene her er frivillige som ikke sitter åtte timer hver dag og nileser innlegg. Da er de avhengige av at innlegg rapporteres. Kanskje er dine slettede innlegg blant noen av disse?

Endret av Schwarzwald
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har du forsøkt å rapportere innlegg du mener går over streken?

Nei jeg har aldri rapportert noens innlegg. :) Det skal jeg ikke gjøre heller. Litt må jeg tåle.

 

Heldigvis tåler de aller fleste en spøk, selv om enkelte skal være staute på internettreglene våre. Og heldigvis har vi moderatorer som ser igjennom fingrene på ting slik at man fremdeles orker henge på forumet. Takk gud for at folk er ulike.

 

 

Det er ikkje så lett med spøkar på Internett. Spesielt ikkje i seriøse trådar der brukarar prøver å få hjelp til problema sine. Ein anna grunn for å fjerne er at det har ein tendens til å balle på seg. Ein spøk frå ein brukar kan fort få tilsvar frå 5-6 andre, som fort øydelegg ein heil tråd.

 

Edit: Avatar- og tittelgreiene er ein liten søndagsspøk. Det er ikkje meiningen å vere arrogant. Det endrar ikkje på sakens gang. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei jeg klager ikke på at innlegg får stå! Da missforstår dere. Jeg synes at bortimot alle innlegg burde få stå.
jeg bare nevner det fordi det vitner om at moderatorer har forskjellige holdninger og grenser, og at enkelte også kanskje vektlegger hvilke brukere det er som skriver de forskjellige tingene. Det er snakk om ting som har fått stå i tråder hvor moderator har vært inne å redigert ut andre innlegg de følte ikke passet.

 

Jeg hadde selvfølelig ikke regnet med å komme noen vei med dette innlegget eller at dere kommer til å høre på lille ubetydelige meg, og bli snillere og mindre hårsåre. Jeg regner med at dere går sammen for å slakte meg som ett lam før jul fordi dere ikke vil at jeg skal sette dere i dårlig lys.

 

Men jeg håper likevel dere har det jeg har skrevet litt i bakhodet før dere buttonsmasher sletteknappene i trådene, og at dere kanskje bare driter i det en gang i blant selv om dere mener en diskusjon blir litt på kanten.
Tross alt er dere avhengig av å ha brukere for å i det hele tatt ha ett forum å moderere, og hvis dere driver å bryter inn over den minste ting så vil dere miste brukere, dermed reklameaktører (hvis dere har det. Jeg har adblock så jeg ser ikke så mye) og skipet vil til slutt synke eller ende opp med å bli ei lita jolle om ikke annet.

 

Igjen - hadde ikke regnet med å gjøre forskjell og hadde regnet med slakt. Men håper at de moderatorene jeg snakker om som er litt mer folkelige og ikke så høy på seg selv, tar rosen til seg og at de som er hårsåre og strenge senker skuldrene litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde selvfølelig ikke regnet med å komme noen vei med dette innlegget eller at dere kommer til å høre på lille ubetydelige meg, og bli snillere og mindre hårsåre. Jeg regner med at dere går sammen for å slakte meg som ett lam før jul fordi dere ikke vil at jeg skal sette dere i dårlig lys.

 

Du har ikkje mykje tiltru til oss ser eg. Du er like viktig for oss som alle andre brukarar på forumet, det same gjeld dine meiningar og tilbakemeldingar. Det betyr ikkje at me snur på flisa i kveld og endrar retningslinjene, men alle skal bli høyrd og alle skal få eit velgrunna svar.

 

Me blir ikkje betre utan å få tilbakemeldingar; både positive og negative. Eg ynskjer alltid alle tilbakemeldingar velkomen. Å ignorere tilbakemeldingar set oss i dårlegare lys enn å ta diskusjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har tiltro til enkelte av dere. Faktisk brorparten. Det er flere av dere jeg har sansen for enn ikke.
Desverre er jeg ekstremt dårlig på å bite meg i merke brukernavn, om ikke skulle jeg navngitt flere moderatorer jeg synes gjør en mer enn bra nok jobb. :)


Edit: Avatar- og tittelgreiene er ein liten søndagsspøk. Det er ikkje meiningen å vere arrogant. Det endrar ikkje på sakens gang. :)

 

Jeg skjønte det, og jeg syntes faktisk det var en jævelig god spøk! Tommel opp! :)

 

Dysfuncti, når har jeg kommet med personangrep?

Endret av medlem-124997
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke være mer enig med det TS, og jeg har selv opplevd det samme som deg. Noen moderatorer lar ting passere mens andre ikke gjør det. Poengterer man dette eller kommer med tilbakemeldinger, blir man slaktet av alle i staben + fanbasen deres. ^^

 

Fikk noen greier slettet selv, uten noen beskjed på PM. Da jeg senere tok opp diskusjonen var det plutselig flere moderatorer som meldte seg som den som hadde slettet det, så tja..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke være mer enig med det TS, og jeg har selv opplevd det samme som deg. Noen moderatorer lar ting passere mens andre ikke gjør det. Poengterer man dette eller kommer med tilbakemeldinger, blir man slaktet av alle i staben + fanbasen deres. ^^

 

Fikk noen greier slettet selv, uten noen beskjed på PM. Da jeg senere tok opp diskusjonen var det plutselig flere moderatorer som meldte seg som den som hadde slettet det, så tja..

 

Eg kan ikkje hugse å ha fått tilbakemeldingar frå deg heller, eller høyrt om det, så det er vanskeleg for meg å kommentere det.

 

 

Det er for øvrig lov å ta opp ein sak og samtidig be om at kun eg svarar. Me har mange aktive moderatorar som gjerne vil svare for seg, men dersom du vil at kun eg ser på det, som kan du be om det. Eit alternativ er å opprette tråden i Klager på moderatoravgjørelser, der kun du og administratorane kan sjå tråden. Mange vil sjølvsagt ta det opp i denne kategorien for at andre brukarar og skal sjå det, det har eg forståing for. Då må ein samtidig akseptere at andre brukarar og moderatorar kan finne på å svare i tråden. Ikkje at eg trur det er tilfelle her, men i enkelte tilfelle har eg inntrykk av at brukaren er meir opptatt av å klage og vise det til alle andre, enn å faktisk koma med konkrete saker og prøve å få gjort noko med det.

Lenke til kommentar

Dysfuncti, når har jeg kommet med personangrep?

Det var ikke en beskyldning av noe slag, heller en slags generell "er du gretten pga dine innlegg har blitt slettet"-type. Når jeg leser det for andre gang ser jeg at det var dårlig formulert.

Kan ikke være mer enig med det TS, og jeg har selv opplevd det samme som deg. Noen moderatorer lar ting passere mens andre ikke gjør det. Poengterer man dette eller kommer med tilbakemeldinger, blir man slaktet av alle i staben + fanbasen deres. ^^

 

Fikk noen greier slettet selv, uten noen beskjed på PM. Da jeg senere tok opp diskusjonen var det plutselig flere moderatorer som meldte seg som den som hadde slettet det, så tja..

Hvis dette blir poengtert i tråden, blir det ofte uro og da kan det balle på seg til å ende opp i masse innlegg som er forstyrrende på tråden. Føler du at innlegget ditt er slettet under feil grunnlag bør du ta kontakt med moderator på PM eller starte en ny tråd så kan man forsikre seg om at det ikke skjer igjen, evt. at du får en forklaring på hvorfor. Det er ikke alltid man sender PM når man sletter innlegg, men vi prøver å legge igjen en kommentar i tråden slik at folk vet vi har vært innom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...