Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Error aux heating - vw golf


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag lyste både esp, et symbol formet som et ratt, dekktrykket og aux varmeren. De tre andre lysene slo seg av etter en liten stund med kjøring men aux varmeren har vist feil hele tiden. Når jeg kjørte hjem fra jobb i dag begynte plutselig ac å blåse kald luft.

 

Var innom møller. De skulle se på bilen om en uke hvis de har tid i forbindelse med eu-kontroll, men kunne ikke love noe. Frustrerende.... I mellomtiden ligger jo annonsen på bilen ute og vet ikke hva jeg skal gjøre med det? Noen som vet oom det går an å fryse annonsen til senere? Vet det går an å trykke stopp annonsen og starte den igjen, men da går tiden på annonsen ut i mellomtiden. Tiden på annonsen løper men den er ikke aktiv liksom. Gjelder finn.no

Lenke til kommentar

Jeg vet at sort er på sort og rød er på rød, men var en som sa at når jeg lader batteriet på bilen min måtte jeg ta batteriklemmen på den polen som ikke er jordet. Hvis +(rød) er jordet skal jeg plassere den sorte klemmen på minus polen til batteriet også den røde i chassiet eller på motorblokken. Hvis det er sort (-) som er jordet skal rød plasseres på batteriet og sort på motorblokken eller chassi. De fleste biler har minus polen jordet, men jeg kan ikke se om det er minus eller pluss på min som er jordet. Hvis jeg tar pluss på minus så er det ikke bra liksom.

Lenke til kommentar

I dag lyste både esp, et symbol formet som et ratt, dekktrykket og aux varmeren. De tre andre lysene slo seg av etter en liten stund med kjøring men aux varmeren har vist feil hele tiden. Når jeg kjørte hjem fra jobb i dag begynte plutselig ac å blåse kald luft.

 

 

Kanskje det lekker kjølevæske? Bilen min blåste bare kaldt en periode og skjønte ikke hvorfor.. Søkte litt rundt og fant ut at det kanskje var fordi jeg hadde for lite kjølevæske. Fylte på 1-2 liter(Hadde sprekk i en radiatorslange) og etter det blåste den varmt igjen.

Lenke til kommentar

Jeg vet at sort er på sort og rød er på rød, men var en som sa at når jeg lader batteriet på bilen min måtte jeg ta batteriklemmen på den polen som ikke er jordet. Hvis +(rød) er jordet skal jeg plassere den sorte klemmen på minus polen til batteriet også den røde i chassiet eller på motorblokken. Hvis det er sort (-) som er jordet skal rød plasseres på batteriet og sort på motorblokken eller chassi. De fleste biler har minus polen jordet, men jeg kan ikke se om det er minus eller pluss på min som er jordet. Hvis jeg tar pluss på minus så er det ikke bra liksom.

Jeg ville bare droppet hele denne lange, potensielt farlige og kostbare forklaringen.

 

Sett rød(+) fra laderen på rød(+), batteriet, også tar du svart (- jord) på den andre batteripolen. Deretter slår du på laderen. Når du er ferdig gjør du omvendt, slå av lader, og av med ledningene.

 

(Grunnen til at noen kanskje har prøvd å fortelle deg noe annet kan muligens være fordi at det finnes en mikroskopisk, men dog reell fare for at gnist fra leding koblet av/på batteri kan føre til at knallgass fra batteriet eksploderer. Derfor kan det feks ved bruk av startkabler være en god vane å koble til minus/jord/svart til slutt, og til metall på bilen (som er minus/jord) et stykke unna selve batteriet. Men så lenge du slår batterilader av under til og fra kobling, vil det ikke komme noen gnist.

 

Utover det så kan det høres ut som du har lav spenning, 10 volt med tenning på er for lite, og det er ikke uvanlig at systemer da begynner å kutte ut, samt generere feilkode. Både ESP/ABS, og enda mer elektrisk servo (ratt-symbol lampen) er ting som kan bruke mye strøm når det jobber.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Den viser 12 volt men faller til 10volt akkurat når jeg vrir om nøkkelen for å starte. Med bare tenningen på viser den fortsatt 12volt.

 

Det er ikke noen fare for at jeg kan slå ut elektronikken på bilen med å koble til en lader? Bør jeg eventuelt koble fra batteriet før jeg kobler laderen til? Den laderen jeg skal kjøpe har ulike funksjoner, bla rekondisjonering av batteriet og opplading. Hva skal jeg eventuelt bruke?

Lenke til kommentar

Måler du 12,0V uten belastning så er batteriet tomt. Punktum! Du skal ha 12,6 til 12,8V.

 

Koble til en lader og sett den på vanlig lading. Du kobler laderen til batteriet før du kobler laderen til 230V. Da er det ingen fare for gnister eller at du konker elektronikk. Når du er ferdig tar du først ut 230V og så kobler du laderen fra batteriet.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...