Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Error aux heating - vw golf


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var derfor jeg lurte litt på dette med hvordan varmeren beregner 60% gjenværende kapasitet, og ikke minst få sjekket feilkode før man kjøper deler. Spesielt hvis bilen starter og går hver morgen, selv uten varmer...

 

Personlig har jeg egentlig aldri brydd meg så veldig mye med hva spenningen er uten belastning. Jeg sjekker med grillen (belastnings-tester), og er resultatet dårlig lades batteriet over natten. Er det forsatt dårlig byttes det, hvis batteriet nå består testen er det greit. Det har fungert i mange år, men det er mulig parkeringsvarmere kan endre noe på dette.

Lenke til kommentar

Vet ikke selv hvordan det fungerer, men jeg var kritisk til denne varmeren når jeg kjøpte bilen. Fikk de til å undersøke og fikk beskjed om at den slo seg av og kunne ikke starte igjen hvis kapisiteten på batteriet er under 60prosent. Kjipt å bruke varmeren i kulden også går batteriet tomt.

 

Jeg vet jo ikke om det er derfor varmeren ikke starter nå, men har stor grunn til å anta det etter som kapasiteten er under 60 prosent. Om det er noe galt et sted også vites ikke. Litt rart at det står error aux heater i stedet for f.eks low battery eller noe.

Lenke til kommentar

Hatt den inne nå. Batteriet var lavt i volt, men kondisjonen var helt fin. De satt den på lading noen timer og alt var ok. Eneste var aux varmeren. Brennkammeret var gåent. De har bestilt nytt og fikser det gratis. Godt å finne ut av det og glad jeg slipper å kjøpe nytt batteri. Rart at batteriet ikke ble ladet når jeg gjorde det hjemme.

Lenke til kommentar

Hatt den inne nå. Batteriet var lavt i volt, men kondisjonen var helt fin. De satt den på lading noen timer og alt var ok. Eneste var aux varmeren. Brennkammeret var gåent. De har bestilt nytt og fikser det gratis. Godt å finne ut av det og glad jeg slipper å kjøpe nytt batteri. Rart at batteriet ikke ble ladet når jeg gjorde det hjemme.

 

Hvis du har en lader som bare er på noen få Ampere så tar det uhorvelig lang tid å lade et batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...