Gå til innhold

Mobilregninger som ALDRI kommer fram! (Djuice,Netcom)


Anbefalte innlegg

 

Onecall og Djuice har ikke samme dekning. Jeg har hatt knall dekning etter at jeg gikk over til Djuice. De bruker Telenornettet og Telenor eier vel mer eller mindre hele skiten.

Anbefaler deg å teste ut Onecall utafor Oslo eller Bergen eller hvor du nå enn bor. Bor du landlig er det bare å glemme.

Var Onecallkunde i 2 mnd.

 

Jo det har de. - Trikset her er jo å låse nettet til Telenor, slik at den aldri bytter til NN nettet - det trodde jeg da alle visste...

 

Ja, du er nok mer intelligent enn meg og flere av oss andre dumme menneskene i denne tråden.

 

Bortsett fra det faktum at du prøver å være nedlatende mot de som ikke vet alt du vet. Det vitner om at du er mindre sosialt intelligent enn oss, i det minste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahah grunnen til at jeg vil ha regningene i hånda er fordi jeg føler jeg har en bedre oversikt da enn når de ligger i innboksen på mail eller på en nettside.

Snakka med Djuice igjen tidligere. Han fyren sa han hadde gjort ett eller annet (spør meg ikke hva) men nå trodde han virkelig regningene skulle komme frem. Så da får vi se da:) Var på posten i dag og de ante heller ikke hva problemet kunne være.

Du får varsel på sms/epost. Selve efakturaen ligger etter at du har behandlet den på nøyaktig samme sted i nettbanken din som om du skulle ha skrevet den inn selv. Den største forskjellen er at det er mindre sjanse for at noe blir feil.

 

Antar du aldri har hatt efaktura siden du ikke bruker det her? Det funker som følgende:

a) du får et varsel på sms og/eller epost. Samtidig er e-fakturaen tilgjengelig i nettbanken din

b) du velger e-fakturaen i nettbanken din og burde sjekke at det som står på fakturaen stemmer

c) trykk på betal-knappen.

d) fakturaen blir betalt på forfallsdatoen

Lenke til kommentar

Ja, du er nok mer intelligent enn meg og flere av oss andre dumme menneskene i denne tråden.

 

Bortsett fra det faktum at du prøver å være nedlatende mot de som ikke vet alt du vet. Det vitner om at du er mindre sosialt intelligent enn oss, i det minste :)

 

 

Selvsagt er jeg det, men det har jo ikke noe med saken å gjøre? - Jeg kjenner mange som har Onecall, og alle vet om dette - prøver du å fortelle meg at det finnes mange Onecall-kunder der ute som ikke vet dette? Isåfall blir jeg overrasket...

Lenke til kommentar

@ciklide: Her virker det som du har et problem, men viser null vilje til å løse det, skaff deg en jævla eFaktura, det er da bedre en å ikke få fakturaen i det heletatt?

Tydelig at du har missa noe jeg skrev. Jeg spurte spesifikt om e-faktura første gangen jeg ringte og da sa fyren at de ikke tilbød dette. Jeg ble overrasket men når en fyr som jobber for djuice sier det så tror jeg jo på han.

 

Uansett: spent på om de har løst d denne gangen. Vi får se om noen uker.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner mange som har Onecall, og alle vet om dette - prøver du å fortelle meg at det finnes mange Onecall-kunder der ute som ikke vet dette? Isåfall blir jeg overrasket...

 

Onecall er ennå ett relativt ungt selskap på markedet. Da er det dårlig deal å ikke yte max.

Som betalende kunde forventer jeg at de skal levere tjenestene sine max og så godt de bare kan. Ikke at de skal koble på ett svakt signal og ignorere ett sterkere ett som de kan koble på hvis de ønsker det. Eller at jeg selv må koble meg på og låse meg til det manuelt. Greit nok om jeg må det eller har muligheten, men da må de fremme dette selv i reklamene sine eller på nettsidene sine slik at folk vet om det. Slik det er nå virker det bare som det er et word on the street.

Synd Onecall ikke nevner det i reklamene sine. Jeg kjenner til flere som har klaget på dekningen deres.

Men drit nå i Onecall. Djuice har vært problemet her. Neste regning skal etter planen komme om ikke så veldig lenge.

Jeg oppdaterer dere på om den kommer eller ikke da:)

Om ikke så ordner jeg E-faktura siden dette tydeligvis var mulig likevel, i motsettning til det kid'n jeg snakka med på tlf som sikkert var vikar for vikaren sa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt er jeg det, men det har jo ikke noe med saken å gjøre? - Jeg kjenner mange som har Onecall, og alle vet om dette - prøver du å fortelle meg at det finnes mange Onecall-kunder der ute som ikke vet dette? Isåfall blir jeg overrasket...

 

Jeg hadde Tele2 inntil ganske nylig. De kjører jo samme system, men da med Netcom i tillegg til NN. Jeg hadde ingen anelse om at man kunne låse signalet til Netcom og har ikke hørt noen andre Tele2 (eller Onecall) kunder har snakket om det heller. Selv om jeg sporadisk leser på mobilsider, har jeg ikke sett noe om det i artikler som omhandler dekning, eller artikler som omhandler de nevnte operatørene eller Network Norway. Så dette kan ikke regnes som allmenn kunnskap.

 

Så hvordan skal man da vite det, så lenge ingen av operatørene opplyser om det på nettsidene sine? De vil jo ikke opplyse om det, for de sparer penger på hvert minutt som går via NN ettersom både OneCall og Tele2 er på eiersiden.

 

Det er imidlertid ikke rart at alle i en vennekrets vet om slike tips, om du tenker litt på det.

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar

Det er vel som nevnt lønnsomt å bruke NN, derfor er TN nettet bare tengt som backup når NN ikke fungerer.

 

En liten sammenlikning, om du sitter i kassa på kiwi og ikke har flere bananer igjenn så tipser du kanskje kundene oim at dem kan kjøpe bananer i rimi-en over gata, men har du litt mindre fine bananer tipser du ikke kundene om at rimi på andre siden av gata har finere banener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...