Gå til innhold

Mobilregninger som ALDRI kommer fram! (Djuice,Netcom)


Anbefalte innlegg

De siste 4 årene har jeg slitt med ett og samme problem. Mobilregningene mine kommer faen ikke fram.

De første to årene som netcomkunde havna de i den gamle postkassa mi hjemme hos min mor. Irriterende, men hun fikk i det minste overlevert regninga.
Vi ble enige om å få regninga på Mail istedet.
For mye krevd av Netcom, som forvekslet en bindestrek og en understrek i mailadressa og heller sendte purringer hjem til mamma.

Vi gav det ett nytt forsøk: Regninger per post. Til min adresse ikke mammas. Misslykket.

Jeg kontaktet dem gang på gang, per tlf, per mail, per chattefunksjon på nettsidene deres og jeg postet sinte innlegg på facebookwallen deres og ble bejublet av ett par hundre andre irriterte kunder. Men ingenting hjalp!

De svor på livet at det var adressen jeg oppga som stod oppført i systemene deres og forsikret om at neste gang kommer regninga rett. Men nei.

 

Etter ca 3 år x antall purringer og trusler om nedstenging på SMS svartnet det for meg og jeg byttet til Onecall.
Onecall sendte regninga pr mail, og det fungerte utrolig bra. Derimot er det liten vits i å betale for å kunne ringe og sende meldinger når du ikke kan ringe og sende meldinger pga helt hinsides ræva dekning.

Jeg har ikke hatt så dårlig dekning siden 2004 når jeg bodde utpå Norges fjerde største øy, to ferger og en times biltur unna fastlandet...

 

Djuice ringte, gav meg en fair deal og ett tilbud om en ny tlf, lovde stueren dekning og gull og grønne skoger. Jeg var piss lei av Onecall, sjeleglad for at de ikke hadde bindingstid og bet på.
Og nå er jeg tilbake på samme pisset som jeg hadde med Netcom: Regningene kommer ikke fram! Jeg har vært kunde siden november og jeg har ikke sett snurten av en telefonregning. Telenor, strømregninger og alt annet kommer rett, men ikke faen om telefonregninga vil i postkassa mi. Spesifikt denne adressen kan det heller ikke være, jeg har flyttet på meg til en naboadresse uten at det gjorde forskjell. Jeg står oppført i alle lister og i folkeregisteret med adressen jeg har nå, og når jeg ringer Djuice og snakker med dem er det den riktige adressa de har. Jeg sier at "vel, jeg hadde jo det samme problemet med Netcom, så noe er jo helt klart galt her, forslag til hva det er?"

 

Hvorpå Djuicefyren jeg har sittet i 20 minutter å ventet på at skal svare i tlf sier "Nei.. Jeg vet ikke jeg. Vi har jo riktig adresse. Skal vi prøve igjen?"
"Nei det kommer ikke til å funke! Kan dere sende meg regninger på mail?"
"Nei den muligheten har vi ikke."
"Hvorfor i helvete ikke?"
"Nei vi har ikke det. Men du kan logge inn på nettsidene våre og se regningen der!"
"Ja men jeg får jo ikke noe varsling? Skal jeg logge inn der hver jævla mnd?"
"...Ja?"

 

Denne gangen var jeg jo så idiot å binde meg (ny tlf) også jeg kan ikke flykte til ett nytt selskap som sender regninger per mail igjen.

Men her kan det jo ikke være to leverandører som roter?
Her må noe annet ligge i bunn? Flere som har opplevd det samme, eller som har forslag til hvor feilen kan ligge?

 

Nå er jeg så piss lei at det er like før jeg kaster hele tlf til helvete og driter i den!

 

Ett eller annet sted der ute sitter det en postmann med jævelig mange mobilregninger i mitt navn.

 

EDIT:

KAN legge til at av Telenor fikk jeg SMS og at posten hadde sendt regninga i retur. Hørte aldri noe slikt fra Netcom, men besynderlig at posten aldri sendte purringene i retur.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så bør vel det at Djuice ikke klarer å levere regningen til deg være grunn nok til å tre ut av avtalen og bryte bindingstiden - for det andre, på Onecall så kan du jo bare låse operatør til telenor, og slippe dekningsproblemer?

Da må jeg jo kjøpe meg ut av avtalen?

 

 

...KAN legge til at av Telenor fikk jeg SMS og at posten hadde sendt regninga i retur...

Hvis Telenor bekrefter at de har riktig adresse og Posten ikke klarer å levere, så må man jo klage til Posten...

 

Skal nedom posten uansett i morra for å hente en pakke og skal nevne det for pensjonistene i kassa nedpå der da.

Men alt annet kommer jo fram? Det er jo pussig at det bare skal være de forbanna mobilregningen?

Lenke til kommentar

og jeg postet sinte innlegg på facebookwallen deres

 

(...)

 

"Hvorfor i helvete ikke?"

"Nei vi har ikke det. Men du kan logge inn på nettsidene våre og se regningen der!"

"Ja men jeg får jo ikke noe varsling? Skal jeg logge inn der hver jævla mnd?"

"...Ja?"

 

(...)

 

skal nevne det for pensjonistene i kassa nedpå der da.

Drømmekunde... spesielt når det mest sannsynlig ikke er operatørens feil engang, men noe tull med folkeregisteret eller posten :)

 

Noen burde lære seg å ta et dypt pust og tenke før man eksploderer midt i trynet på noen som ikke har skyld i problemene som oppstår.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Visste jo ikke at det ikke var operatørens feil når jeg ringte, og når det har pågått over flere år blir man fed-up. Tok mange dype pust ikke tenk på det. Hadde god tid til det de 15 minuttene jeg satt i tlfkø og hørte heismusikk!

På tide å ansette flere folk?

Folkeregisteret kan det ikke være. Alt annet kommer frem. Holder en knapp på at det kan være posten men synes det er rart at det kun gjelder tlfregningene.

Lenke til kommentar

Som nevnt litt lenger opp her, hva med avtalegiro eller e-faktura? Eller en kombinasjon av begge deler?

Efaktura tilbød de ikke. Jeg liker best å holde regninga i hånda jeg. Gammeldags. Jeg driver å nøster opp dette sammen med djuice og skal snakke med posten om det, men har vært mye jobb denne uka så har ikke hatt tid. Inntill videre prøver jeg å huske å logge meg inn på Djuice sine nettsider og følge med om det er kommet nye regninger eller ikke.
Lenke til kommentar

One call og Djuice har mer eller mindre samme dekning

Djuice bruker Telenor-nettet, mens One Call bruker Network Norway-nettet som de er deleier i.

 

Der One Call ikke har dekning via Network Norway, så bruker også de Telenor nettet.

 

Men Network Norway prioriteres, så hvis telefonen finner et svakt Network Norway signal (som kanskje til og med detter ut innimellom), så bruker den det, selv om den også finner et sterkt Telenor-signal. Med andre ord kan One Call få dårligere/svakere dekning enn Telenor, nettopp fordi de bruker to nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

E-faktura må du ordne selv.

 

Og det sendes ut faktura hver måned , ikke akkurat rocket science å sjekke det, har forfall ca 20.

 

One call og Djuice har mer eller mindre samme dekning

 

Lykke til :rofl:

 

Rocket science er det ikke nei, men det burde det ikke være å få sendt ut ei regning på papir heller;)

 

Onecall og Djuice har ikke samme dekning. Jeg har hatt knall dekning etter at jeg gikk over til Djuice. De bruker Telenornettet og Telenor eier vel mer eller mindre hele skiten.

Anbefaler deg å teste ut Onecall utafor Oslo eller Bergen eller hvor du nå enn bor. Bor du landlig er det bare å glemme.

Var Onecallkunde i 2 mnd.

 

Takk for lykkeønskningene! :laugh:

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Hahah grunnen til at jeg vil ha regningene i hånda er fordi jeg føler jeg har en bedre oversikt da enn når de ligger i innboksen på mail eller på en nettside.

Snakka med Djuice igjen tidligere. Han fyren sa han hadde gjort ett eller annet (spør meg ikke hva) men nå trodde han virkelig regningene skulle komme frem. Så da får vi se da:) Var på posten i dag og de ante heller ikke hva problemet kunne være.

Lenke til kommentar

Var på posten i dag og de ante heller ikke hva problemet kunne være.

 

De som sitter i kassa på Posten vet ikke så mye om grunnen til at feil oppstår.

 

De som sitter på kundeservice vet nok mer om det. Men da må du lide deg gjennom litt kjeft for at du er frekk nok til å i det hele tatt ringe og forstyrre de, og en hånlig tone før du får noe som kan ligne på et svar.

Lenke til kommentar

Onecall og Djuice har ikke samme dekning. Jeg har hatt knall dekning etter at jeg gikk over til Djuice. De bruker Telenornettet og Telenor eier vel mer eller mindre hele skiten.

Anbefaler deg å teste ut Onecall utafor Oslo eller Bergen eller hvor du nå enn bor. Bor du landlig er det bare å glemme.

Var Onecallkunde i 2 mnd.

 

Jo det har de. - Trikset her er jo å låse nettet til Telenor, slik at den aldri bytter til NN nettet - det trodde jeg da alle visste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...