Gå til innhold

Hvor kraftig er min nye gaming pc?


Anbefalte innlegg

Du sa: Han spiller alle nye spill helt fint på low/medium/ultra 1080p.

Det kan jeg si med stor sikkerhet at han IKKE gjør.

Det har jeg aldri sagt, kan du i det MINSTE lese posten min?

 

Han spiller på 1050p med alt fra low til high settings. Det kommer ann på spillet!

Makan til tilbakestående menneske ass

 

Edit: men du vet vell best du hva han gjør...

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da roer vi oss litt ned og sørger for å være litt mer saklig.

 

Generelt kan man få en god indikasjon på hvor bra et skjermkort yter ved å se på noen "charts" , Tomshardware er en bra start men da ser man kun som regel de nyeste kortene ( 2 siste årene ) på nye spill. Man må også huske at en lavere DX versjon innebærer også at man får mindre detaljer og skjermkortet blir mindre belastet så det er fult mulig å få et nyere spill helt spillbart i en grei oppløsning men man er ikke i nærheten av å få like mye "eye candy" som et nyere skjermkort har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da roer vi oss litt ned og sørger for å være litt mer saklig.

 

 

Generelt kan man få en god indikasjon på hvor bra et skjermkort yter ved å se på noen "charts" , Tomshardware er en bra start men da ser man kun som regel de nyeste kortene ( 2 siste årene ) på nye spill. Man må også huske at en lavere DX versjon innebærer også at man får mindre detaljer og skjermkortet blir mindre belastet så det er fult mulig å få et nyere spill helt spillbart i en grei oppløsning men man er ikke i nærheten av å få like mye "eye candy" som et nyere skjermkort har.

Det er helt riktig :)

Lenke til kommentar

Satte sammen en uten hdd, siden det kan man sette enkelt inn senere og for og starte trenger man ikke mere en 120 gigs. Tokk cx 750, mange vil klage på denne, så før de gjør det, FINN EN BEDRE TIL SAMME PRIS.

 

 

Du vil nokk bli mere fornøyd, og den varer lengre.

 

 

Fant en til samme pris som er mye bedre ;)

 

http://www.dustinhome.no/product/5010628928/antec-hcg-520m-520w-psu-modular/

Lenke til kommentar

PC'en ser bra ut den; burde dra det meste de neste åra. Ikke regn med å dra ALT på maks, ingen PC kan framttidssikres 100%.

 

Støtter forslaget om overklokking; bare et problem at hovedkortet ikke støtter det... :p

sååå det å overklokke cpu min vil ikke fungerer pga hovedkortet mitt? kan du forklarer hvorfor? hvis dette er tilfellet MÅ jeg nesten levere tilbake pcen min

Lenke til kommentar

 

Satte sammen en uten hdd, siden det kan man sette enkelt inn senere og for og starte trenger man ikke mere en 120 gigs. Tokk cx 750, mange vil klage på denne, så før de gjør det, FINN EN BEDRE TIL SAMME PRIS.

Du vil nokk bli mere fornøyd, og den varer lengre.

 

 

Fant en til samme pris som er mye bedre ;)

 

http://www.dustinhome.no/product/5010628928/antec-hcg-520m-520w-psu-modular/

er ikke litt lite watt for en r9 290? :p
Lenke til kommentar

 

PC'en ser bra ut den; burde dra det meste de neste åra. Ikke regn med å dra ALT på maks, ingen PC kan framttidssikres 100%.

 

Støtter forslaget om overklokking; bare et problem at hovedkortet ikke støtter det... :p

sååå det å overklokke cpu min vil ikke fungerer pga hovedkortet mitt? kan du forklarer hvorfor? hvis dette er tilfellet MÅ jeg nesten levere tilbake pcen min

 

Det har med brikkesettet på hovedkortet å gjøre. For socket 1150 (den du har), fins det brikkesett B85 (det du har), H87 og Z87. Ut ifra disse kan bare Z87 overklokke. http://www.dustinhome.no/product/5010744961/asus-z87-k-z87-s-1150-atx/ Billigste hovedkortet jeg kommer på i farten som kan overklokke...

Lenke til kommentar

har du kjøpt inn en prosessor kjøler ? stock vifte er bare tragisk- siden du har kjøpt 4670k- så er det overklokkbart- 25-30% me rytelse.

 

flaskehalsen vil nok være grafikkkortet- OM du skal ha alt på ultra på bf4, eller eventuelle nye spill.

 

har spilt bf4 med 770, så det funker nok

Et siste spørsmål bare, pcen min kostet 9,200 kroner, vil jeg få en bedre pc en den jeg har hvis jeg bygger selv for det samme budsjettet, altså 9 tusen

Lenke til kommentar

 

hvor lenge den vil holde kommer helt ann på hvor store krav du har til grafikk innstillinger. Selv sitter min bror enda på en 7 år gammel maskin med 8800 GTX å spiller alt han vill helt fint på low/medium/high settings 1050p. Spilla ser nesten like bra ut uansett.

Dette er bare bullshit. En slik maskin er i dag TOTALT utdatert. Nye spill vil han muligens klare å kjøre i 10 fps low settings i 800x600.

Jeg kjører BF4 medium settings i 120 fps, dette er bortimot et minimum av hva jeg kan akseptere. Settings er ikke kjempeviktig, det er derimot FPS for god gameplay.

 

Min kompis sitter på et 9800 og q660 med 4gb Ram og han spiller ARMA III greit på low/med på 1050p Så hvor kommer `Bullshittet` Fra?

Lenke til kommentar

 

har du kjøpt inn en prosessor kjøler ? stock vifte er bare tragisk- siden du har kjøpt 4670k- så er det overklokkbart- 25-30% me rytelse.

 

flaskehalsen vil nok være grafikkkortet- OM du skal ha alt på ultra på bf4, eller eventuelle nye spill.

 

har spilt bf4 med 770, så det funker nok

Et siste spørsmål bare, pcen min kostet 9,200 kroner, vil jeg få en bedre pc en den jeg har hvis jeg bygger selv for det samme budsjettet, altså 9 tusen

 

Ja. det vil du.

Lenke til kommentar

 

 

hvor lenge den vil holde kommer helt ann på hvor store krav du har til grafikk innstillinger. Selv sitter min bror enda på en 7 år gammel maskin med 8800 GTX å spiller alt han vill helt fint på low/medium/high settings 1050p. Spilla ser nesten like bra ut uansett.

Dette er bare bullshit. En slik maskin er i dag TOTALT utdatert. Nye spill vil han muligens klare å kjøre i 10 fps low settings i 800x600.

Jeg kjører BF4 medium settings i 120 fps, dette er bortimot et minimum av hva jeg kan akseptere. Settings er ikke kjempeviktig, det er derimot FPS for god gameplay.

 

Min kompis sitter på et 9800 og q660 med 4gb Ram og han spiller ARMA III greit på low/med på 1050p Så hvor kommer `Bullshittet` Fra?

 

Man vil alltids klare "å kjøre" et spill, spørsmålet er om det blir spillbart. Hvis man har spilt en del gidder man ikke å sitte å spille i 20 fps 1024x768. Arma 3 er et meget tungt spill, ingen PC-er kjører dette på fullt i dag.

Det vil sikkert holde fint for en med lave krav, uansett er slik maskinvare byttet ut for minst 3 år siden av folk som virkelig er interessert i å spille. Ingen grunn til å tviholde på urgamle systemer, PC er og blir en billig hobby uansett så det skader ikke å legge inn en del tusen per år for å holde seg oppdatert.

Lenke til kommentar

 

 

hvor lenge den vil holde kommer helt ann på hvor store krav du har til grafikk innstillinger. Selv sitter min bror enda på en 7 år gammel maskin med 8800 GTX å spiller alt han vill helt fint på low/medium/high settings 1050p. Spilla ser nesten like bra ut uansett.

Dette er bare bullshit. En slik maskin er i dag TOTALT utdatert. Nye spill vil han muligens klare å kjøre i 10 fps low settings i 800x600.

Jeg kjører BF4 medium settings i 120 fps, dette er bortimot et minimum av hva jeg kan akseptere. Settings er ikke kjempeviktig, det er derimot FPS for god gameplay.

 

Min kompis sitter på et 9800 og q660 med 4gb Ram og han spiller ARMA III greit på low/med på 1050p Så hvor kommer `Bullshittet` Fra?

 

Kommer ingen vei av å diskutere noe som helst med han der, så bedre å bare la det ligge.

Lenke til kommentar

 

 

http://unigine.com/products/heaven/

 

Hva får du i denne testen? Jeg får rundt ~1500 og det er nok for min del, men hadde vært interessant å se hva din (TS) får

Hva slags test er da dettte? og forteller den meg?

 

 

Det er en benchmark i DX11 og den forteller deg hvor bra PC'en din "drar" nye spill...

 

aight, dette også hvis jeg laster ned basic edition, den som er gratis?

Lenke til kommentar

aight, dette også hvis jeg laster ned basic edition, den som er gratis?

 

 

Ja, du trykker F9 og så kjører den en test og du får ut en score, samt min/max og gjennomsnittlig FPS. En ganske grei måte å finne ut ca. hvor bra PC'en yter i nyere spill. Glemte å si at du må sette "preset" til extreme for å kunne sammenligne med min score, og jeg har ikke en veldig bra spill-PC :)

 

Du kan også bruke den til å overklokke skjermkortet med f.eks MSI Afterburner. La den stå på i bakgrunnen og når du når grensen (ta små steg) vil skjermkortdriveren slutte å fungere (med mindre du er for ivrig, som kan føre til full frys). Det blir en annen sak, men den skal i alle fall klare å kjøre skjermkortet ditt på 100%.

Lenke til kommentar

 

 

PC'en ser bra ut den; burde dra det meste de neste åra. Ikke regn med å dra ALT på maks, ingen PC kan framttidssikres 100%.

 

Støtter forslaget om overklokking; bare et problem at hovedkortet ikke støtter det... :p

sååå det å overklokke cpu min vil ikke fungerer pga hovedkortet mitt? kan du forklarer hvorfor? hvis dette er tilfellet MÅ jeg nesten levere tilbake pcen min

 

Det har med brikkesettet på hovedkortet å gjøre. For socket 1150 (den du har), fins det brikkesett B85 (det du har), H87 og Z87. Ut ifra disse kan bare Z87 overklokke. http://www.dustinhome.no/product/5010744961/asus-z87-k-z87-s-1150-atx/ Billigste hovedkortet jeg kommer på i farten som kan overklokke...

 

okei, altså vil jeg ikke få mulighet til å overklokke gjennom bios pga hovedkortet, finnes det ikke ulike programmer som lar meg overklokke, hørt at det at intel har slike overklokkings programmer, stemmer dette?

Lenke til kommentar

 

 

okei, altså vil jeg ikke få mulighet til å overklokke gjennom bios pga hovedkortet, finnes det ikke ulike programmer som lar meg overklokke, hørt at det at intel har slike overklokkings programmer, stemmer dette?

Den funksjonen som gjør at du ikke kan overklokke med enkelte brikkesett er vel hardkodet på hovedkortet, og du kan ikke "gå rundt" det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...