Gå til innhold

Test: Lenovo Yoga 2 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

bare kjipt at den aldri kommer på lager da... 512GB i7 i oransje...

Aldri på lager?

Har hatt min Orange i7 512GB i 2 måneder nå :-p

Og vifta? Har jeg kun så vidt hørt susen av som i det fjerne.

Hvor kjøpte du? verken komplett, dustin pro netonenet osv har den

Jeg kjøpet på MPX i slutten av november.

Den sølvfarga har de inne, men ser de har ubekreftet mottak av den oransje om to uker. Hvis du har bestemt deg kan det jo være lurt å legge inn bestilling slik at du i alle fall er med i køen og håpe på at den ikke blir alt for forsinket :-)

Dersom noen andre får den inn tidligere går det jo å slette bestillingen igjen.

Lenke til kommentar

Har hatt denne maskinen siden jula (samme som anmeldt, til og med samme farge!) og er meget godt fornøyd. Kan ikke si jeg har merket noe spesielt til nevnte viftestøy. Maskinen varer i en del timer, lenge nok for meg, den er meget rask, lett, fin å se på, og kan som nevnt tøyes i alle slags retninger. Veldig kjekt. I tillegg er den en del rimeligere enn andre, tilsvarende Ultrabooks. Så her får en mye for penga.

 

I anmeldelsen ble det nevnt at billigste utgave koster 10500; det stemmer ikke, det finnes en i3 utgave også, som ligger på rundt 9500. Ikke en halvgæren pris det.

 

Er storfornøyd med maskinen, og kan trygt anbefale den til andre som vil ha en lett, sexy, rask & kapabel Ultrabook/tablet kombinasjon.

 

Anbefaler forøvrig å stikke innom Lenovo sine supportsider, laste ned siste BIOS/Energy Manager oppdatering for å bedre fargene på skjermen. Anbefaler til sist å stikke innom Intels hjemmeside og laste ned siste driveroppdatering til wifi-kortet - driverne som kommer med maskinen er heller ustabile, mens siste versjon fungerer topp - har meget stabilt wifi etter oppdateringen. :-)

 

https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=23493

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Er ikke Lenove et jala-produkt som er produsert i Kina?

 

Alt er produsert i Kina om dagen - inkl. iPhones, iPads, Samsung-telefoner, osv. I tillegg er Lenovo verdens største PC-produsent, foran HP og Dell... Man blir ikke det med mindre man lager gode produkter.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Takk!

 

Ser over at andre eiere heller ikke merker noe til vifta. Ettersom Yoga 3 også har vifte, må jo alternativet til Yoga 2 nesten være en annen viftefri nykommer med Core M-prosessor, men tviler på at det kommer noen produsent med billig 512 GB-utgave med det nærmeste.

 

Får ta ei vurdering på om jeg skal slå til på prisene som fins i øyeblikket.

Endret av -M-
Lenke til kommentar

Valgte å slå til på den ene av I7-utgavene med 512 GB SSD hos Dustin. De forklarte at de to 59386609-modellene de selger er identiske, men at de har senket prisen til 11 200 kroner for ett enkelt innkjøpsparti. Ganske spesielt salgstriks der de tilsynelatende håper at noen likevel skal velge samme maskin til 13 000 kroner ...

 

Siden konkurrentene selger tilsvarende maskiner til 12 000 kroner - samt at det i øyeblikket er få alternativer til Yoga 2 og3, valgte jeg uansett å slå til hos Dustin før helga.

Så får vi se om jeg blir fornøyd. Første spenningsmoment blir om maskina ankommer innen stengetid på post-i-butikk julaften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...