Gå til innhold

Test: Pebble 301RD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer nok ikke til å kjøpe noen av disse smartklokkene med det første. Etter min mening så har de aller fleste klokkene ting som trekker ned for meg (batteritid bl.a.).

 

Uansett artig å lese at folk kan ha så vidt forskjellige meninger om Pebble. Flere Tech-personligheter på YouTube roser pebble for å nettopp være enkel og ikke gaper over for mye. Det samme trekker artikkelforfatter frem som negative punkter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mangler faktisk en vesentlig ting i denne testen. Test av skjerm ute i sollys. Da er Pebble den eneste som er godkjent

 

Sony SmartWatch 2 er også fint leselig i sollys, selv om fargene blir blassere så fungerer den trans(re)flektive skjermen i sollys selv uten å ha baklys aktivert.

Lenke til kommentar

Jeg mottok min Pebble Steel mandag denne uken. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er fantastisk fornøyd!

 

Artig å kunne ha telefonen på lydløs og uten vibrasjon hele tiden, hver eneste melding pushes umiddelbart til klokka som vibrerer med hver nye notifikasjon. Jeg mottar massevis av e-post både privat og på jobbmail, og det er veldig mye enklere å lese disse på klokka i stedet for å dra frem telefonen hver gang.

 

Kjører Canvas som klokkefront, og kan da få all informasjon jeg selv ønsker skal vise. Slikt som batteriprosent både på mobil og klokke, samt dato og ukenummer. Her står en fritt til å velge selv hva som skal vise.

 

Musikkstyring var helt fantastisk med klokken. Kjøpte Music Boss for noen kroner, og da kunne en styre nær sagt hva som helst av lydapplikasjoner. Vel investerte kroner (Kostet kr 11,51). Den originale musikkstyringen trøblet litt med Spotify, da den ikke oppdaterte med sangtitlene på klokken. Men slik som pause og hopping på sangene var ingen problem. Med Music Boss fungerer absolutt alt, samt at du får mange flere funksjoner. Med Music Boss kan en f.eks. regulere volumet, samt starte andre lydapper uten å ta frem mobilen.

 

Etter 2 dagers bruk så jeg at batteriet på klokken var nede på 40%. Den var da selvsagt brukt iherdig, så jeg er imponert av varigheten på batteriet. Ladehastigheten er såpass bra at dersom jeg kobler klokken til laderen når jeg hopper inn på badet på morgenen, hvor jeg da ikke har klokka på armen uansett, så er den ladet 50% før jeg setter den på armen igjen. Vi snakker 30-40 minutter for ca 50% lading. Altså er levetiden på batteriet mer enn god nok for meg.

 

Utseende på klokken syns jeg er temmelig elegant, med den medfølgende sorte lærreimen kan en utmerket godt bruke denne til det flotteste antrekket.

 

Det blir spennende å se hva som kommer fremover, men det kan se ut til at andre produsenter rett og slett vil for mye med produktene sine. Samsung sine produkter er i mine øyne fullstendig overkill, de har massevis av funksjoner som den vanlige bruker neppe kommer til å benytte seg av. Dette forklarer kanskje noe av det labre salget av disse.

 

Alt i alt er jeg imponert av denne lille gadgeten, jeg merker at smartklokke er kommet for å bli. Det blir spennende å se hva som lanseres av produkter fremover. Foreløpig er det ingen av disse smartklokkene som er i nærheten av å passer meg og mitt bruk bedre enn det Pebble gjør, hvilket er grunnen til at jeg slo til på denne.

Endret av byggeren
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...