Gå til innhold

Forza 5


Coastkey

Anbefalte innlegg

 

Rommet jeg er blitt "forvist" til er ikke mer enn knappe 2(bredt)x5(langt) meter, så noe lerret og playseat her i heimen må nok la seg vente på. :p

 

 

Perfekt det jo!?

 

Jeg fikk bilder i hodet...ser for meg en skikkelig Spill-korridor :)

 

Men ser problemet...du har sikkert lyst til å ha andre ting der inne også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykket av MadCatz rattet er MEGET bra!

 

Jeg har det gamle 360-rattet som størst preferanse men har også brukt G27 en del, og jeg liker spesielt pedalsystemet til nye MadCatz bedre enn G27 sitt, med justering i trykk og pedalretninger kan man få den komforten man selv ønsker. Spesielt bremsepedalen hvor man faktisk må bruke selve benet (ved default settings) om man skal bremse 100%, det holder ikke bare med foten lenger her da bremsetrykket blir større og større jo mer man bremser.

 

Jeg skal vel ikke gå så veldig dypt ennå i å skryte dette opp i været - Jeg fikk bare testet det en time igår kveld og har ennå ikke kjørt med skikkelig presisjonsbiler. Kjørte Alpe-baner 7-8 runder med en BMW-1.

Jeg har heller ikke vært inne i setting ennå for å finjustere sensitivitet osv osv..

 

Force feedbacken skulle ifølge en del negative pre-uttalelser fra amerikanere på nettet være "svak og kaotisk". Jeg opplevde det motsatte. Rattet sitter som et skudd i Evolution og feedbacken er relativt kraftig vil jeg si. Jeg får i tillegg god følelse med veigrepet da rattet blir helt gele, veeeeldig lett å dreie på når bilen mister grepet og sklir. (Hvilket bilen gjorde støtt og stadig :) )

Når man "spoler" etter en krasj følger rattet med gjennom hele spolingen, altså som en speileffekt i forhold til hvordan man kjørte i sekundene før man krasjet. Dette er COOLT, og man må bare "slippe rattet da det går veldig fort.

 

Negative førsteinntrykk må være plastikkrammen til pedalene og hardplast-platen som pedalene er montert til. Dette er ikke noe problem om man har pedalene på et teppe, men hos meg som skal skru dette tight fast til en metallplate i et playseat er jeg mer skeptisk. Jeg tør ikke stramme skruene skikkelig i frylt for å få en sprekk tver over hele pedalplata og har nok en gang endt opp med et par jekkestropper som skal avlaste disse litt.

"Skinntrekket" til rattet hadde helt klart vært foretrukket i et glattere skinn, noe jeg trivdes mye bedre med på G27. Trekket de her har valgt er relativt tykt og mykt, bittelitt hårete rett og slett.

Det er veldig behagelig å holde i det, men jeg foretrekker en glattere/hardere flate da jeg føler at alt blitt litt tightere/kompakt.

 

Jeg tar helt klokka 23.30 ikveld og da vet jeg hva jeg skal gjøre :)

 

Jeg kommer gjerne tilbake med mer her inne, om det er ønskelig, når jeg har fått noen flere timer bak rattet, gjerne med litt mer hard-tunet presisjonsbil

Lenke til kommentar

Er det Time Trials i Forza5?

Jeg har nemlig ikke racet siden Forza 2 eller 3, og det var Time Trials jeg virkelig koste meg med. Racet da en eller annen bane med en eller annen bil mot mitt eget spøkelse, eller en av kameratene mine sine, om og om igjen for å perfeksjonere rundetidene.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Er det Time Trials i Forza5?

Jeg har nemlig ikke racet siden Forza 2 eller 3, og det var Time Trials jeg virkelig koste meg med. Racet da en eller annen bane med en eller annen bil mot mitt eget spøkelse, eller en av kameratene mine sine, om og om igjen for å perfeksjonere rundetidene.

Det er time trails ja :)

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket av MadCatz rattet er MEGET bra!

 

Jeg har det gamle 360-rattet som størst preferanse men har også brukt G27 en del, og jeg liker spesielt pedalsystemet til nye MadCatz bedre enn G27 sitt, med justering i trykk og pedalretninger kan man få den komforten man selv ønsker. Spesielt bremsepedalen hvor man faktisk må bruke selve benet (ved default settings) om man skal bremse 100%, det holder ikke bare med foten lenger her da bremsetrykket blir større og større jo mer man bremser.

 

Jeg skal vel ikke gå så veldig dypt ennå i å skryte dette opp i været - Jeg fikk bare testet det en time igår kveld og har ennå ikke kjørt med skikkelig presisjonsbiler. Kjørte Alpe-baner 7-8 runder med en BMW-1.

Jeg har heller ikke vært inne i setting ennå for å finjustere sensitivitet osv osv..

 

Force feedbacken skulle ifølge en del negative pre-uttalelser fra amerikanere på nettet være "svak og kaotisk". Jeg opplevde det motsatte. Rattet sitter som et skudd i Evolution og feedbacken er relativt kraftig vil jeg si. Jeg får i tillegg god følelse med veigrepet da rattet blir helt gele, veeeeldig lett å dreie på når bilen mister grepet og sklir. (Hvilket bilen gjorde støtt og stadig :) )

Når man "spoler" etter en krasj følger rattet med gjennom hele spolingen, altså som en speileffekt i forhold til hvordan man kjørte i sekundene før man krasjet. Dette er COOLT, og man må bare "slippe rattet da det går veldig fort.

 

Negative førsteinntrykk må være plastikkrammen til pedalene og hardplast-platen som pedalene er montert til. Dette er ikke noe problem om man har pedalene på et teppe, men hos meg som skal skru dette tight fast til en metallplate i et playseat er jeg mer skeptisk. Jeg tør ikke stramme skruene skikkelig i frylt for å få en sprekk tver over hele pedalplata og har nok en gang endt opp med et par jekkestropper som skal avlaste disse litt.

"Skinntrekket" til rattet hadde helt klart vært foretrukket i et glattere skinn, noe jeg trivdes mye bedre med på G27. Trekket de her har valgt er relativt tykt og mykt, bittelitt hårete rett og slett.

Det er veldig behagelig å holde i det, men jeg foretrekker en glattere/hardere flate da jeg føler at alt blitt litt tightere/kompakt.

 

Jeg tar helt klokka 23.30 ikveld og da vet jeg hva jeg skal gjøre :)

 

Jeg kommer gjerne tilbake med mer her inne, om det er ønskelig, når jeg har fått noen flere timer bak rattet, gjerne med litt mer hard-tunet presisjonsbil

Interessant!

 

Har ett playseat som har stått ubrukt i 2 år nå, mulig jeg må "Investere" i nytt ratt osv til FM5!

 

Hard-tunet presisjonsbil til racing?

Vil gjerne høre hva du syntes om ratt/pedaler når det gjelder sidelengs kjøring!

Lenke til kommentar

 

Førsteinntrykket av MadCatz rattet er MEGET bra!

 

Jeg har det gamle 360-rattet som størst preferanse men har også brukt G27 en del, og jeg liker spesielt pedalsystemet til nye MadCatz bedre enn G27 sitt, med justering i trykk og pedalretninger kan man få den komforten man selv ønsker. Spesielt bremsepedalen hvor man faktisk må bruke selve benet (ved default settings) om man skal bremse 100%, det holder ikke bare med foten lenger her da bremsetrykket blir større og større jo mer man bremser.

 

Jeg skal vel ikke gå så veldig dypt ennå i å skryte dette opp i været - Jeg fikk bare testet det en time igår kveld og har ennå ikke kjørt med skikkelig presisjonsbiler. Kjørte Alpe-baner 7-8 runder med en BMW-1.

Jeg har heller ikke vært inne i setting ennå for å finjustere sensitivitet osv osv..

 

Force feedbacken skulle ifølge en del negative pre-uttalelser fra amerikanere på nettet være "svak og kaotisk". Jeg opplevde det motsatte. Rattet sitter som et skudd i Evolution og feedbacken er relativt kraftig vil jeg si. Jeg får i tillegg god følelse med veigrepet da rattet blir helt gele, veeeeldig lett å dreie på når bilen mister grepet og sklir. (Hvilket bilen gjorde støtt og stadig :) )

Når man "spoler" etter en krasj følger rattet med gjennom hele spolingen, altså som en speileffekt i forhold til hvordan man kjørte i sekundene før man krasjet. Dette er COOLT, og man må bare "slippe rattet da det går veldig fort.

 

Negative førsteinntrykk må være plastikkrammen til pedalene og hardplast-platen som pedalene er montert til. Dette er ikke noe problem om man har pedalene på et teppe, men hos meg som skal skru dette tight fast til en metallplate i et playseat er jeg mer skeptisk. Jeg tør ikke stramme skruene skikkelig i frylt for å få en sprekk tver over hele pedalplata og har nok en gang endt opp med et par jekkestropper som skal avlaste disse litt.

"Skinntrekket" til rattet hadde helt klart vært foretrukket i et glattere skinn, noe jeg trivdes mye bedre med på G27. Trekket de her har valgt er relativt tykt og mykt, bittelitt hårete rett og slett.

Det er veldig behagelig å holde i det, men jeg foretrekker en glattere/hardere flate da jeg føler at alt blitt litt tightere/kompakt.

 

Jeg tar helt klokka 23.30 ikveld og da vet jeg hva jeg skal gjøre :)

 

Jeg kommer gjerne tilbake med mer her inne, om det er ønskelig, når jeg har fått noen flere timer bak rattet, gjerne med litt mer hard-tunet presisjonsbil

Interessant!

 

Har ett playseat som har stått ubrukt i 2 år nå, mulig jeg må "Investere" i nytt ratt osv til FM5!

 

Hard-tunet presisjonsbil til racing?

Vil gjerne høre hva du syntes om ratt/pedaler når det gjelder sidelengs kjøring!

 

 

Dette rattet er knallbra og jeg anbefaler det på det sterkeste. Jeg kjenner det ikke igjen i det hele tatt i forhold til de 2 negative videoene som ligger på youtube - som ble diskutert her inne for "noen sider siden". Dette er jo litt typisk, at noe blir dømt nord og ned før lansering så jeg brydde meg ikke så mye om det.

 

Force feedbacken er sterk, men absolutt mulig å kjempe med.

Når man ligger i 250kmt på en slette kan man kjenne at rattet "svømmer litt", hmm...vanskelig å forklare, men det drar saaaakte fra side til side og man må holde det igjen slik at bilen ikke drar av veien - slik det er i virkeligheten.

Jeg føler altså en god kontakt med asfalten under alle typer kjøring.

 

Pedalene blir jeg bare mer og mer glad i og de er hittils vært u-justerte fra min side. Liker dem default.

 

Kjørte 10 timer non-stop igår...hehe...og idag våknet jeg tidlig, så kanskje det er på sin plass å slå den rekorden :)

 

Jeg drifter så lite som mulig selv, men med åpningsbilen min - en BMW-1 Coupe har det blitt mye utilsiktet drifting. Synes ikke det er noe problem å holde en stø drifte-kurs gjennom svingene med dette rattet/bilen ihvertfall. :)

 

Hvis du har et playseat - sjekk om rattet og pedalene er kompatible med det først. Det er kjedelig om det ikke er noen hull tilgjengelig til skruefesting.

Jeg tror og mener at Playseat Revolution ikke er kompatibelt mens Playseat Evolution, som jeg har, er det.

Lenke til kommentar

 

Er det Time Trials i Forza5?

Jeg har nemlig ikke racet siden Forza 2 eller 3, og det var Time Trials jeg virkelig koste meg med. Racet da en eller annen bane med en eller annen bil mot mitt eget spøkelse, eller en av kameratene mine sine, om og om igjen for å perfeksjonere rundetidene.

Det er time trails ja :)

 

Jeg fant det ikke...det heter kanskje noe annet enn Time Trials?

Free Ride eller lignende kanskje? Er det slik at man da kan kjøre i det uendelige, mot sitt eget eller en kamerat sitt spøkelse?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det heter Rivals i forza. Der velger du først klasse, så bane, og så bil om jeg ikke husker rekkefølgen helt feil. Det er også spesielle events på rivals.

Lenke til kommentar

Har spilt Forza 5 en del, men frustrasjonen begynner å ta overhånd. Career er en endeløs grind uten noen høydepunkter, hvor Turn10 nærmest tvinger spilleren til å bruke micro-transaksjoner for å få prøvd nye biler. Jeg er noe jeg kan leve med, men det er veldig plagsomt og langdrygt.

 

Det som værre er onlinedelen er i mine øyne helt ødelagt grunnet tunes. Finner ingen modus som lar meg konkurrere mot andre med originale biler, og det er overhodet ikke mulig å få en god plassering mot spillere som har brukt tid på å finne perfekt tune i forhold til bil og bane.

 

All honør til de som tuner og setter fantastiske rundetider, men for oss som ikke ønsker å bruke så mye energi og tid på tunes, ødelegger det mye av gleden når deres biler er flerfoldige sekund kjappere på en relativt kort strekning.

 

Man kan laste ned tunes såklart, men da uten å få noen informasjon om hva som blir gjort med bilen. Alt man får er en sum som man må punge ut for en tune som du ikke vet hva inneholder. Har lastet ned mange anbefalte tunes uten å føle at bilen er i nærheten av motstandernes. (Les: klart det er veldig mange som er bedre til å kjøre en meg, men det er alt for stor forskjell på en OK tunet bil og en perfekt tunet bil til at det føles fair).

 

Skulle så gjerne likt å sett onlinedelen delt opp i fler segmenter/deler hvor den ene delen er uten tunes / evt kun autotunes.

Endret av s2bu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skulle så gjerne likt å sett onlinedelen delt opp i fler segmenter/deler hvor den ene delen er uten tunes / evt kun autotunes.

 

Har ikke testet online delen ennå men er likevel fullstendig enig med deg.

 

Det var dette som tok knekken på engasjementet mitt sist jeg spilte, Forza 2 eller 3....Det var på den tiden mange med meg som klaget over dette og det er merkelig om de ikke har gjort noe med dette ennå.

Det er ikke bare å sette seg ned å tune om man ikke har så god peil på bilmekanismer heller. Det er ikke gøy å bruke 100 timer på å justere bilen, for så å testkjøre den og trooooo at den kanskje går bittelitt bedre..

 

Det som frustrerer meg mest er varseltrekanten som ødelegger rundetidene i SP.

Jeg har googlet og lest litt ja, og vet at det er sånn det er - men likevel, etter en nærmest strøken førsterunde som ender i en LAP2 uten trekant fra start...så popper den plutselig opp midt på en slette, uten andre biler i nærheten, og jeg har ingen anelse om hvor den kommer fra..

For min del, som blir hekta på å få gull på banene uten varseltrekant, og som gjør en restart hver gang jeg ikke klarer det før jeg går videre - Virkelig frustrerende.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Varsel trekanten dukker opp når du er utenfor banens kjørefelt, drafter eller treffer noe. Det kan være så enkelt som å legge seg i utkjøringsfeltet til pit'en, eller når alle 4 dekk er utenfor banemarkeringen. Ja det er irriterende, men det er også slik i den virkelige verden når det kommer til kvalifiseringsrunder og tider! Når det kommer til tuning er jo dette enkelt, du får jo opp all informasjon på venstre side, og den skaleres etter hva du flytter og forandrer på.

Lenke til kommentar

Har spilt Forza 5 en del, men frustrasjonen begynner å ta overhånd. Career er en endeløs grind uten noen høydepunkter, hvor Turn10 nærmest tvinger spilleren til å bruke micro-transaksjoner for å få prøvd nye biler. Jeg er noe jeg kan leve med, men det er veldig plagsomt og langdrygt.

 

Det som værre er onlinedelen er i mine øyne helt ødelagt grunnet tunes. Finner ingen modus som lar meg konkurrere mot andre med originale biler, og det er overhodet ikke mulig å få en god plassering mot spillere som har brukt tid på å finne perfekt tune i forhold til bil og bane.

 

All honør til de som tuner og setter fantastiske rundetider, men for oss som ikke ønsker å bruke så mye energi og tid på tunes, ødelegger det mye av gleden når deres biler er flerfoldige sekund kjappere på en relativt kort strekning.

 

Man kan laste ned tunes såklart, men da uten å få noen informasjon om hva som blir gjort med bilen. Alt man får er en sum som man må punge ut for en tune som du ikke vet hva inneholder. Har lastet ned mange anbefalte tunes uten å føle at bilen er i nærheten av motstandernes. (Les: klart det er veldig mange som er bedre til å kjøre en meg, men det er alt for stor forskjell på en OK tunet bil og en perfekt tunet bil til at det føles fair).

 

Skulle så gjerne likt å sett onlinedelen delt opp i fler segmenter/deler hvor den ene delen er uten tunes / evt kun autotunes.

 

En ting du kan gjøre er å laste ned tunes fra en som har Gamertag Worm. Han besøkte Turn10 før spillet var lansert og laget tunes for alle bilene utenom DLC. Det er ikke de raskeste, men veldig bra handling. Klarer du ta svingene riktig, kan du ha såpass mye høyere fart igjennom svingen at rundetidene blir bedre.

 

Jeg har noen bra tunes og kan hjelpe deg om du vil vite hva som gjør hva, og hva det lønner seg gjøre. Noen spesiell bil du vil ha tunet, og i hvilken klasse?

Lenke til kommentar

Varsel trekanten dukker opp når du er utenfor banens kjørefelt, drafter eller treffer noe. Det kan være så enkelt som å legge seg i utkjøringsfeltet til pit'en, eller når alle 4 dekk er utenfor banemarkeringen. Ja det er irriterende, men det er også slik i den virkelige verden når det kommer til kvalifiseringsrunder og tider! Når det kommer til tuning er jo dette enkelt, du får jo opp all informasjon på venstre side, og den skaleres etter hva du flytter og forandrer på.

Ja jeg vil ha simulator, absolutt, men de har laget dette "dirty-lap" systemet så strengt at jeg ikke alltid vet hva jeg får varseltrekant for.

Jeg skal jo ikke få trekant når jeg ligger i 200kmt på en slette, uten skrensing eller biler bak som kan ha truffet meg..

hehe...jeg bare aksepterer det og blir en av de mange tusen som allerede har klaget i div. forumer over dette.

 

Tuningen gidde jeg ikke bruke tid på, dette har jeg rett og slett ingen interesse av å lære meg noe om heller :)

Har aldri hatt interesse for hvordan tuning fungerer i det virkelige liv heller jeg da. Jeg prøver istedet å laste ned noen tunes fra "Worm" som er nevnt over her, eller andre som får gode kritikker for setingsene sine når den tid kommer at jeg skal spille online.

 

Kan man laste ned tunes og bruke den i SP også, eller er det bare i MP?

 

En annen ting jeg har lurt litt på, som også bunner i at "jeg ikke har så peil", er alle bilene som er dedikerte til de forskjellige løpene.

F.eks igår kveld holdt jeg på med en spesiell serie i SP og ønsket å prøve en annen bil.

Jeg kjøpte en anne bil, men denne var selvfølgelig ikke kompatibel med racet jeg skulle kjøre..hehe..

-Er den en måte å få opp alle bilen som er kompatible med de forskjellige løpsklassene?

 

Det burde være slik når man velger liga og får opp "velg bil", at man da istedet går til "buy car" og kun får opp disse i menyen?

Lenke til kommentar

Du har jo en buy cars helt til venstre når du velger bilen du vil bruke.

Takk for tålmodigheten Lord Nuker :)

 

Jeg er bare ikke blitt kjent med menysystemet her ennå..

Det du nevner her dukket kun opp "første gangen" da jeg valgte ligaen. Etterpå fant jeg ikke ut hvor jeg kunne velge ny bil og dermed kjøpe ny bil, uten å måtte gå heelt ut til startmenyen for så å velge "my cars".

Jeg ønsker å velge bil inne i selve ligaen, rett før et løp, for så å velge "buy car" slik at det kun er de kompatible bilene som er synlige :) ...

jeg finner sikkert ut av det etterpå når jeg skrur på..

Igår var jeg for opptatt av den jeklade trekanten til å klare å tenke klart..

Lenke til kommentar

Du har jo en buy cars helt til venstre når du velger bilen du vil bruke.

 

Og de bilene som kommer opp når du velger "buy cars" i en serie, er alle tillat om du ikke endrer klasse. Eller om du har en favorittbil, kan du gå inn til seriene og den sier om "current car" er lov å bruke.

 

Ale biler man tuner kan lagres(300 er grensen nå faktisk), og de forblir tunet i både online/offline. Har flere biler jeg har en tune for svingete baner og en tune for raske baner, og kan laste inn de forskjellige tunede bilene før både offline/onlineløp.

 

Når det gjelder trekanten, kan man se når spillet gir deg muligheten til å "rewind", og når det skjer, vet du at du har kuttet for mye.

Lenke til kommentar

 

Du har jo en buy cars helt til venstre når du velger bilen du vil bruke.

 

Og de bilene som kommer opp når du velger "buy cars" i en serie, er alle tillat om du ikke endrer klasse. Eller om du har en favorittbil, kan du gå inn til seriene og den sier om "current car" er lov å bruke.

 

Ale biler man tuner kan lagres(300 er grensen nå faktisk), og de forblir tunet i både online/offline. Har flere biler jeg har en tune for svingete baner og en tune for raske baner, og kan laste inn de forskjellige tunede bilene før både offline/onlineløp.

 

Når det gjelder trekanten, kan man se når spillet gir deg muligheten til å "rewind", og når det skjer, vet du at du har kuttet for mye.

 

Ok, genialt!

 

Ja jeg skrudde av den rewind-greia..

Jeg er helt med på systemet med varseltrekant, det er bare det at jeg får den helt uten grunn enkelte ganger. Gjerne når jeg har kjørt bra selvfølgelig.

Kan det være slik at det i visse tilfeller er litt delay i når trekanten dukker opp? Om jeg ligger og koser meg på en slette når den dukker opp, kan den da kanskje komme fra svingen jeg gjorde 4-5sek tidligere??

Lenke til kommentar

Du burde bare finne ut hvilke biler som er tillat i den menyen og deretter gå til hovedmeny og buy cars fordi om du kjøper i career, vil spillet oppgradere bilen i den aktuelle klassen, og det er ikke den beste oppdateringen. Finn ut hvilken bil, gå deretter tilbake til hovedmeny og kjøp. Deretter kan du laste in en tune og deretter går du inn i career igjen. Litt tungvint, men den beste måten helt klart.

Endret av Coastkey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, jeg blir ikke klok på det her.

Er det slik å forstå at om bilen min mister ørlite grann feste med asfalten i en sving, at det skrenser bittelitt og kommer en skrikelyd i dekkene - så blir det dirty lap? Blir dette regnet som en drift? I så tilfelle, har dette rot i virkeligheten?

 

Jeg har kjørt noen runder nå bare for å sjekke. Har kjørt pent og rolig og ikke brydd meg om plassering. Det blir forbanna meg dirty lap uansett hva jeg gjør?..lol...for noe møkk..

 

Jeg har også slått på "rewind" infoen - den har ikke dukket opp en eneste gang...likevel..

 

Er det slik at man kan kjøre Rival Mode, samme bane og samme bil og få rundetidene gjeldende i SP mode? Altså få tidene inn i tabellen som åpnes seg før og etter et SP løp?

 

EDIT:

Ja det er Rival Mode du skal kjøre Mr Countryman...Det er jo her det skjer...

Å prøve å få 3-kantfrie runder i karriere modus er jo naturligvis det samme som å klø seg på halen med en boksehanske....man bommer...

Da var all frustrasjonen borte vekk :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...