Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte av telefonsentral


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bor midt i mellom to sentraler, men jeg er selfølgelig koblet på den som ikke har ADSL. Noen som vet om telenor/bravida kan skifte meg fra den ene til den andre sentralen?

 

Vært kult om de hadde gjort det:D

 

Det er nok vanskelig med mindre du bestiller på rein linje og kablingen overlapper i din umiddelbare nærhet slik at det lar seg gjøre uten kostnader for TNN.

Lenke til kommentar

Jeg var i kontakt med Telenor i går, de sa at bytte sentral var ikke aktuelt, men jeg kunne ringe Bravida og høre for sikkerhets skyld.

 

Bravida ble nesten sure. Først fordi overhodet ikke tillot bytte av sentral, og videre fordi jeg aldri skulle blitt bedt om å ringe dem av Telenor da det var en policy over hele linjen at sentralbytte ikke lenger er aktuelt.

 

Ja, de hadde byttet sentral for noen før, men det var ikke aktuelt at noen fikk bytte lenger.

Lenke til kommentar

I forrige uke fikk jeg ENDELIG bredbånd. Det ble levert fra Nextgentel. Hastigheten skal jeg ikke si er noe å skryte av, men samme det.

 

Sentralen linja vår ligger på er IKKE utbygd for ADSL, derfor måtte de FLYTTTE linja (eller videreføre den, som montørene sa) til en sentral som hadde utbygd ADSL. For å få dette til å gå måtte de montere ADSL-linja på eget kobber-par, og ikke på samme par som tlf. Dette fordi det ikke var tillat å flytte ISDN-linja til en annen sentral (som allerede nevnt av andre her).

 

Mitt forslag er altså: Mas litt på f.eks. NGT. Det skal være mulig for deg å få ADSL, når tilogmed jeg har fått det.

 

NB: Linja di går fysisk til den sentralen du er tilknyttet. Derfor må signalene dine også gå denne veien, og videre til en annen sentral før de kommer til den egentlige sentralen. Dette kan medføre mye støy, og nedsatt hastighet, eller kanskje ingen tilkobling i det hele tatt. I mitt tilfelle får jeg kunn kjørt 672/450 stabilt. /NB

Lenke til kommentar

Mitt forslag er altså: Mas litt på f.eks. NGT. Det skal være mulig for deg å få ADSL, når tilogmed jeg har fått det.

 

Dette var en optimistisk uttalelse, du er avhengig av at det finnes ledig linje mellom disse sentralene samt at linjelengekravet ikke overskrides og dermed synker mulighetene ganske raskt.

Lenke til kommentar

Dette var en optimistisk uttalelse, du er avhengig av at det finnes ledig linje mellom disse sentralene samt at linjelengekravet ikke overskrides og dermed synker mulighetene ganske raskt.

 

Du har helt rett i dette. Det skal jo også nevnes at maxlengde mellom sentralen min og meg er overskredet. Forøvrig lå det kablet 8 par ledninger inn i huset fra sentralen, noe jeg anser som svært høyt. Dette tipper jeg ikke er et avvik fra standard antall ledninger inn i hus fra sentral. og dermed kan jeg nok anta at sentralene nok har kapasitet nok til å overføre signaler seg i mellom tilsvarende ett par kobber. Derfor er jeg positiv :-) :wink:

Lenke til kommentar
I forrige uke fikk jeg ENDELIG bredbånd. Det ble levert fra Nextgentel. Hastigheten skal jeg ikke si er noe å skryte av, men samme det.  

 

Sentralen linja vår ligger på er IKKE utbygd for ADSL, derfor måtte de FLYTTTE linja (eller videreføre den, som montørene sa) til en sentral som hadde utbygd ADSL. For å få dette til å gå måtte de montere ADSL-linja på eget kobber-par, og ikke på samme par som tlf. Dette fordi det ikke var tillat å flytte ISDN-linja til en annen sentral (som allerede nevnt av andre her).  

 

Mitt forslag er altså: Mas litt på f.eks. NGT. Det skal være mulig for deg å få ADSL, når tilogmed jeg har fått det.  

 

NB: Linja di går fysisk til den sentralen du er tilknyttet. Derfor må signalene dine også gå denne veien, og videre til en annen sentral før de kommer til den egentlige sentralen. Dette kan medføre mye støy, og nedsatt hastighet, eller kanskje ingen tilkobling i det hele tatt. I mitt tilfelle får jeg kunn kjørt 672/450 stabilt. /NB

 

NGT?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det går utmerket å flytte til en annen sentral.

Jeg har en kamerat som ikke kunne få ASDL fordi sentralen hans angivelig ikke var klar for ASDL.

For noen uker siden begynte hans fetter å jobbe hos TELENOR og problemet var løst på noen dager. Han fikk flyttet sin telefon til en annen sentral, og med ett var ASDL tilgjengelig. Alt er mulig med de rette kontakter! :D

 

 

Ole Martin

Lenke til kommentar
I forrige uke fikk jeg ENDELIG bredbånd. Det ble levert fra Nextgentel. Hastigheten skal jeg ikke si er noe å skryte av, men samme det.

 

Sentralen linja vår ligger på er IKKE utbygd for ADSL, derfor måtte de FLYTTTE linja (eller videreføre den, som montørene sa) til en sentral som hadde utbygd ADSL. For å få dette til å gå måtte de montere ADSL-linja på eget kobber-par, og ikke på samme par som tlf. Dette fordi det ikke var tillat å flytte ISDN-linja til en annen sentral (som allerede nevnt av andre her).

 

Mitt forslag er altså: Mas litt på f.eks. NGT. Det skal være mulig for deg å få ADSL, når tilogmed jeg har fått det.

 

NB: Linja di går fysisk til den sentralen du er tilknyttet. Derfor må signalene dine også gå denne veien, og videre til en annen sentral før de kommer til den egentlige sentralen. Dette kan medføre mye støy, og nedsatt hastighet, eller kanskje ingen tilkobling i det hele tatt. I mitt tilfelle får jeg kunn kjørt 672/450 stabilt. /NB

 

NGT?

NextGenTel

Lenke til kommentar
Hei!

 

Det går utmerket å flytte til en annen sentral.

Jeg har en kamerat som ikke kunne få ASDL fordi sentralen hans angivelig ikke var klar for ASDL.

For noen uker siden begynte hans fetter å jobbe hos TELENOR og problemet var løst på noen dager. Han fikk flyttet sin telefon til en annen sentral, og med ett var ASDL tilgjengelig. Alt er mulig med de rette kontakter! :D

 

 

Ole Martin

 

Var det over 5500m fra den gamle sentralen til den nye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...