Gå til innhold

Sniktitt: Fujifilm X-T1


Anbefalte innlegg

Merkelig at de gir rabattkupong på 18-135, men ikke på 16-55 eller 50-140... Det er vel fordi de regner med at folk kjøper de to uansett.

Jeg har akkurat kjøpt et X-E1, men har ikke fått det enda, så for meg blir dette feil tidspunkt. Men hvem vet, kanskje når det dukker opp på bruktmarkedet til 8000 :)

Enig i det angående 16-55 og 50-140.

 

(Minner bare om 14dagers angrerett ved nettkjøp...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte brukt. Jeg pleier å gjøre det, jeg har ingen problemer med å ligge et år eller to etter :)

 

Edit: Forresten, jeg HATER utseendet på den inkluderte blitsen. Hvorfor i det hele tatt legge med en blits når du skal ødelegge den ved å gjøre den så stor?

 

Edit2: Whoa, 54fps EVF...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Nå skal både BjerkneZ og Tomsi i tenkeboksen, tenker jeg.. ;)

Ja, jeg må faktisk det ...

Merkelig at de gir rabattkupong på 18-135, men ikke på 16-55 eller 50-140... Det er vel fordi de regner med at folk kjøper de to uansett.

 

Kan det være fordi de objektivene ikke dukker opp på lenge enda?

Lenke til kommentar

Ser veldig riktig ut dette. Når Fujifilm om noen år kommer med fullformats systemkamera så blir nok fristelsen for stor for meg.

Jeg mistenekr at Fuji ikke gidder FF ettersom de går så tungt inn med denne modellen og de nye værtetta objektivene.

Fra spøk til alvor;

vurdere nå å hoppe over E-M1/GX7/X-E2 og gå rett på X-T1 :hmm:

Ditto her ...

Lenke til kommentar

Ka e d som e så bra me denne vs. E-M1?(bare lurer).

Det er jo bra kameraer begge deler - Bildebrikken er det mest interessante med Fuji X systemet. Den er nesten på FF nivå i rå bildekvalitet.

 

Er X-T1 en APS-C kamera? Koffr villa nån valgt denne foran en Canon/Nikon(crop) hus? :hmm:

Det er APS-C sensor - 1.5x crop.

 

Jeg vil velge denne fremfor alle APS-C DSLR. Det er flere grunner til det.

  • Bedre bildebrikke
  • Elektronisk søker
  • Meget god ergonomi
  • Gode objektiver
  • Mer kompakte objektiver
Lenke til kommentar

 

Fra spøk til alvor;

vurdere nå å hoppe over E-M1/GX7/X-E2 og gå rett på X-T1 :hmm:

Ka e d som e så bra me denne vs. E-M1?(bare lurer).

 

E-M1 er helt sikkert knakende god, den. Imidlertid så har jeg E-M5 som foreløpig dekker mitt MFT-behov, dog ser heller ikke bort fra at jeg skaffer meg E-M1 (om ikke så brått)....

Har lenge fundert på å prøve Fuji, pønsket på X-100/100s eller X-E2, men ser nå at X-T1 like gjerne blir mitt første steg inn i Fuji-verden....

 

PS!

Ser ikke noe galt med noen av de nevnte kameraer. Skulle gjerne anskaffet alle (og kanskje kommer jeg til å gjøre det også, ..... en gang)....

Ekstremt artig å prøve alskens kameraer, synes nå jeg...... :blush::whistle:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

 

Ka e d som e så bra me denne vs. E-M1?(bare lurer).

Det er jo bra kameraer begge deler - Bildebrikken er det mest interessante med Fuji X systemet. Den er nesten på FF nivå i rå bildekvalitet.

Er X-T1 en APS-C kamera? Koffr villa nån valgt denne foran en Canon/Nikon(crop) hus? :hmm:

Det er APS-C sensor - 1.5x crop.

 

Jeg vil velge denne fremfor alle APS-C DSLR. Det er flere grunner til det.

  • Bedre bildebrikke
  • Elektronisk søker
  • Meget god ergonomi
  • Gode objektiver
  • Mer kompakte objektiver

Skjønner. Pr. dags dato har æ en 5D3 som e stor som en tank, å om æ villa hatt et backup kamera så MÅTTE d vært mindre i størrelse enn 5D3. Kan ikke rettferdiggjøre å ha denne i tillegg når den e såpass stor i størrelse. Får sjå kordan Olympus EM-10 blir.

Lenke til kommentar

Skjønner. Pr. dags dato har æ en 5D3 som e stor som en tank, å om æ villa hatt et backup kamera så MÅTTE d vært mindre i størrelse enn 5D3. Kan ikke rettferdiggjøre å ha denne i tillegg når den e såpass stor i størrelse. Får sjå kordan Olympus EM-10 blir.

Jeg ser ikke XT-1 som et kompakt #2 kamera i tillegg til enb FF DSLR. Dette er et hovedkamera for oss som liker de litt mindre.

 

I ditt tilfelle, så ville jeg nok anbefale en titt på Panasonic GM-1

Lenke til kommentar

Kan ikke rettferdiggjøre å ha denne i tillegg når den e såpass stor i størrelse. Får sjå kordan Olympus EM-10 blir.

 

X-T1 er ikke så stor(egentlig). Her ser du den sammenlignet med f.eks. Olympus OM-D E-M1;

http://camerasize.com/compare/#520,482

 

og sammen med Canonen din;

http://camerasize.com/compare/#520,312

 

men sammenlignet med GM-1 blir den jo selvsagt plutselig "diger";

http://camerasize.com/compare/#520,491

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Ser veldig riktig ut dette. Når Fujifilm om noen år kommer med fullformats systemkamera så blir nok fristelsen for stor for meg.

Da får du nok beholde pengene dine. Lenge.

Med den objektiv-rekka som Fuji nå bygger opp for APSC kommer de neppe til å satse FF i overskuleig fremtid, der er Canonmg og Nikon godt etablert.

 

Det Fuji gjør er å fylle en (ganske stor) nisje som Canikon har forsømt.

Lenke til kommentar

 

Tipper X-T1 er omtrent som canon 100D i størrelse.

Ikke så galt tippet det. Største forskjellen er at 100D er nesten dobbelt så tykk ...

 

100D sammen med et par av de mer kompakte fast-objektivene kan være et alternativ som en makker til en 5DMkIII

 

(om 100D er litt tjukkere gjør ikke noe, grepet blir antagelig bedre av det, i tillegg er 100D faktisk lettere) Prisforskjellen er og enorm.

 

Hva spenn er det i optikken til Fuji (brennviddeomfang)? Har flere av objektivene deres stabilisator og er den i såfall like god som de andres (synes å ha lest noe tidligere om bugs angående stabilisatoren til Fuji hvis jeg ikke husker feil eller blander med annet fabrikat)?

 

Men sikkert et kjekt kamera, spesielt for de som liker retroutseende. Selv er jeg enda skeptisk til råfilproblematikken angående Fuji.

 

Tor

Lenke til kommentar

Det Fuji gjør er å fylle en (ganske stor) nisje som Canikon har forsømt.

 

Hva mener du nå? Retronisjen? (hvis du mener speilløst så tror jeg både Fuji og de andre speilløsprodusentene stadig kniper inn rumpeballene og krysser tær og fingre i et salig håp om at nikon og canon holder seg unna slik at de overlever).

 

Tor

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...